Gå til innhold

Bør NRK privatiseres?

Anbefalte innlegg

Tenker mer som Netflix, eventuelt ulike «avdelinger» man kan abbonnere på.

Litt vanskelig med radio, men for alt nettbasert og lineær-TV.

Jeg gidder ikke betale for sånt sports-drit, men nå var det kanskje flyttet til TV2 uansett

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Vi trenger et reklamefritt alternativ der 1 time tv-titting=1 time tv.

Edit: TV2 og flere av de kommersielle kanalene har en del interessante programmer, men jeg gidder ikke se på fordi det stadig er avbrudd sånn at jeg mister kontinuiteten. Tidstyveri, rett og slett.

Endret av Bäcker
Tillegg
  • Liker 7
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (5 minutter siden):

I internasjonal sammenheng er NRK en suksesshistorie som en statlig kringkaster, jeg ser ingen andre mediekanaler som gjør samme form for innhold og opplæring av nye folk i bransjen som NRK. Så nei, why fix something that's not broken? 

BBC er vel sammenlignbar og en god rollemodell. 

Om NRK burde gjøre noe, er det å kutte lignende konsepter som de kommersielle kanalene (spesielt de jævlige kjendisprogrammene), samt være litt mer kostnadsbevisste. Hvor mange programledere og reportere trenger de egentlig i f.eks sportssendinger og konsepter som dette "Alle mot en"?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Fest said:

Så det stod om at denne Will Smith hadde slått/fiket til en komiker som slo en vits.

Hvorfor skal jeg lese sånt?

Ja, på nrk.no

Det får være grenser!

Og du tenker at det blir mindre av det hvis NRK blir privatisert? 

Noe av poenget med NRK er at den skal være for alle i samfunnet. Inkludert de som er mer opptatt av Oscar enn hvorfor demografien i Tyskland er splittet

• Liker 7
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (2 minutter siden):

Og du tenker at det blir mindre av det hvis NRK blir privatisert? 

Noe av poenget med NRK er at den skal være for alle i samfunnet. Inkludert de som er mer opptatt av Oscar enn hvorfor demografien i Tyskland er splittet

Det er bedre med spesialiserte tilbud, og da må hver og en betale for det.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Fest said:

Det er bedre med spesialiserte tilbud, og da må hver og en betale for det.

Mener du at spesialiserte tilbud, sånn at alle kan betale bare for det man vil ha, er bedre i alt eller bare når det kommer til medier?

Endret av shockorshot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (8 minutter siden):

Mener du at spesialiserte tilbud, sånn at alle kan betale bare for det man vil ha, er bedre i alt eller bare når det kommer til medier?

Det har jeg ikke tenkt noe over!

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (4 minutter siden):

Det kan være en fordel å tenke over når det er snakk om statlige tilbud som skal fungere som et generellt tilbud for befolkningen.

Var ikke min ide å privatisere det?

Lenke til kommentar

Jeg misliker NRK litt mindre nå enn da vi pleide å få en faktura på 2800 kr hvert halvår. Men det er fortsatt et dyrt konsept å drive statskanal, og det burde kostet mindre og hatt bedre innhold som er mer rettet mot folkeopplysning og mindre om underholdning. Dessuten skulle det vært et komplett arkiv med alt tidligere innhold tilgjengelig digitalt. Alle nye sendinger burde blitt sendt i 4K 60 bps.

Lenke til kommentar
Fest skrev (2 minutter siden):

Mat er mer livsviktig enn underholdning, likevel er alle som selger mat privatnæring mens den største tilbyderen av underholdning i Norge er skattefinansiert. Det er litt rart!

Nå er NRK mer enn bare underholdning da. Det ville ikke vært veldig mye norskproduserte nyheter, debatt, dokumentarer og aktualitetsprogrammer om vi ikke hadde NRK. Faktisk mener jeg det burde vært enda mer av disse og mindre ren underholdning. De trenger iallfall ikke å lage særlig av reinspikka reality-TV og kjendisprogrammer slik som de andre kanalene gjør.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...