NuB Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg bytter ofte mellom to maskiner som er plassert fra hverandre geografisk. Begge har bredbåndstilkobling. Nå må jeg staig overføre via ftp etc for å synkronisere mellom maskinene, dette er tungvint. Jeg ønsker at enkelte mapper skal oppdateres automatisk mellom de (dokunmenter samt bl.a vindussettings i Opera). Det virker som slike programmer ikke vokser på trær- det er nok av programmer til å synce mellom pdaer og pcer men færre som kan gjøre dette over internett, uten bruk av ftp-servere. Programmet må altså funke som en servicedaemon. I dokumentasjonen til PCAnywhere står det at dette går, men jeg finner ikke noen skikkelig beskrivelse av hvordan dette foregår i praksis. Noen som har brukt dete programmet til det formålet og kan si noe om hvodan dette fungerer? Evt komme med forslag til program som kan gjøre det jeg har behov for? Det jeg ønsker er å spesifisere hvilke foldere/filer jeg ønsker skal overvåkes. Så skal jeg kunne trykke en knapp, og informasjon om endringer "siden sist" overføres til den andre maskinen og gjør de nødvendige endringer, så den maskinen er klar og oppdatert når jeg kommer dit. Dette må helst kunne fungere veldig enkelt (type et trykk eller til nød ved tidsintervaller), ellers går vinninga opp i spinninga. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Du har sjekket ut funksjonene for å jobbe med frakoblede filer i Win XP? Der ligger det inne en et-klikks oppdateringsfunksjon. Jeg jobber bare med koffert, så jeg har aldri prøvd den. Det kan derfor godt være den blir for primitiv for dine behov. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Du har sjekket ut funksjonene for å jobbe med frakoblede filer i Win XP? Der ligger det inne en et-klikks oppdateringsfunksjon. Jeg jobber bare med koffert, så jeg har aldri prøvd den. Det kan derfor godt være den blir for primitiv for dine behov. Mja, poenget er at jeg vil at endringene skal gjøres over internett på en mest mulig smertefri måte. Compare folder over ftp er det beste alternativet jeg har funnet, men det beste ville vært et program som ved et tastetrykk synkroniserer mellom to mapper (altså et program som har både klient og tjener). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå