Gå til innhold

Stalking


Anbefalte innlegg

Jeg blir utsatt for organisert stalkin,  "gang-stalking".

Dette har pågått i flere år, det eskalerer hele tiden. Blitt verre og verre. Jeg er ett uskyldig offer for dette.

Dette ødelegger livet mitt. Jeg vet ikke hvordan jeg kan løse dette .

Er det noen her inne som vet hvordan jeg kan få hjelp/eller kan hjelpe meg?

Finnes det noen "nettverk" der jeg kan få hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Petter2022 skrev (1 time siden):

Jeg blir utsatt for organisert stalkin,  "gang-stalking".

Dette har pågått i flere år, det eskalerer hele tiden. Blitt verre og verre. Jeg er ett uskyldig offer for dette.

Dette ødelegger livet mitt. Jeg vet ikke hvordan jeg kan løse dette .

Er det noen her inne som vet hvordan jeg kan få hjelp/eller kan hjelpe meg?

Finnes det noen "nettverk" der jeg kan få hjelp.

Alder?

Østland, vestland, sørland, midtnorge, nordland?

Kontekst for forfølgelsen? Mobbing, narkotika, vinningskriminalitet, gjeld, mellommenneskelige forhold / klubb / organisasjon?

...og er det fysisk, eller på nett..? Er det mennesker du kjenner, eller tilfeldige personer/nettroll?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hele har nok startet med at det var en liten konflikt med styreleder i sameiet der jeg bodde inntil nylig. Hele greia var bare bagatellmessig og ikke noe mer enn en liten "disputt" mellom meg og ham. Han har da etterpå spredt negative /falske rykter om meg. Det fortsatte da med at andre beboere i sameiet uten videre stod i felleshagen og stirret på vår balkong og skulle følge med på hva jeg/vi gjør. Han klarte å snu andre naboer/beboere mot oss, uten grunn. Dette har da spredt seg utover hele bydelen og lengre. Merker at fremmede personer tar bilde av meg/filmer meg med mobilen sin ute. Dette sender de tydeligvis rundt omkring gjennom sosiale medier. Slik at hvor jeg går så er det alltid noen fremmede som åpenbart kjenner meg/vet hvem jeg er. Får så masse stygge/truende blikk mot meg. Jeg har også bevis på noe av dette.

Lenke til kommentar
5 hours ago, Petter2022 said:

Jeg blir utsatt for organisert stalkin,  "gang-stalking".

Dette har pågått i flere år, det eskalerer hele tiden. Blitt verre og verre. Jeg er ett uskyldig offer for dette.

Dette ødelegger livet mitt. Jeg vet ikke hvordan jeg kan løse dette .

Er det noen her inne som vet hvordan jeg kan få hjelp/eller kan hjelpe meg?

Finnes det noen "nettverk" der jeg kan få hjelp.


Heldiggris!!! Har ALDRI blitt stalka jeg. Ikke en eneste gang i hele mitt liv

Sikkert fordi jeg er så dritkjedelig og uinteressant som person

Hvordan ble du så fryktelig POP?

Lenke til kommentar
5 hours ago, Petter2022 said:

Har kontaktet politiet og anmeldt flere forhold med bevis, men politiet har ikke kompetanse til å løse dette. Så jeg er fortsatt åpen for tips til måter å løse dette på/få hjelp til å løse dette.

Fytte!!!

Selv her i forumet som jeg har vært medlem i siden 2014. 8 år! INGEN followere

Har ikke en gang en følger her jeg. Trenger tips om hvordan jeg skal få meg det. Er det feks noen leiefollowergrupper på Facebook?

 

Syltapp.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med @Uderzo. Jeg tviler ikke på at det har vært en konflikt mellom deg og tidligere styreleder, og jeg vet at det finnes dem som dessverre sprer rykter om folk de er uenige i. Og dette kan være veldig ubehagelig og skal ikke avskrives. Men at folk fra hele bydelen din stalker deg er nok inni ditt hode. Det er lett å havne i et mønster der man tolker det man ser som det man tror/frykter at det er. Men husk at f.eks. alle i dag går rundt å tar bilder i hytt og pine. Om noen peker kameraet eller mobilen i din retning er det veldig lite sannsynlig at det er deg de følger med på :) Samme med folk som ser på/mot deg.

Anbefaler deg å søke hjelp slik at du kan bryte ut av dette mønsteret. For med mindre det er noe usedvanlig ekstraordinært med akkurat din situasjon, så foregår nok denne stalkingen i hodet ditt.

Lenke til kommentar

Du skriver "jeg blir utsatt" og senere "stirret på vår balkong" Gjelder dette bare deg eller flere i husstanden? Dette er veldig relevant. Reagerer litt på uttrykket "stalking" som kanskje ikke helt treffer spikern på hodet her. Skjønner veldig godt hva du snakker om. Er alltid en del maktsyke/kontrollerende mennesker i alle borettslag som gjerne danner "klikker" og baksnakker folk som ikke synker like lavt som de selv finner det for godt å gjøre (lavmål) Jeg sier det igjen jeg, man er prisgitt sine naboer, både på godt og vondt.   

Er ikke enig med de som skriver at du trenger å oppsøke lege etc. for en evnt. paranoia. Dette er typer som ønsker bekreftelse i hverdagen hvis de ikke helt klarer å finne en logisk forklaring på hva som skjer. Du kjenner deg selv best, så avgjør selv om du har sterk nok psyke til å leve og fungere oppi alt dette. Hadde jeg fått noen oppi trynet som filmet meg hadde jeg tatt dette mildt sagt veldig personlig og iverksatt umiddelbare fysiske tiltak..men det er bare meg.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å vurdere for oss på et nettforum, men det må nesten være et av to alternativer. Enten er du paranoid eller så har styrelederen negative psykologiske personlighetstrekk eller en personlighetsforstyrrelse. Ut fra det du skriver fra din synsvinkel så fremstår det siste mest sannsynlig. En mulig utvei er selvfølgelig å flytte vekk, har du mulighet til det?

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (1 time siden):

Dette høres mer ut som paranoia, slik du beskriver det. Jeg anbefaler deg å søke hjelp, start med fastlegen.

Det er beklagelig å se at noen personer tenker paranoia. Det å være paranoid tenker jeg er en sykdom. 

Men når faktum er at  jeg har bevis- kameraovervåkning i garasjeanlegg - som støtter det jeg forklarer, hvordan kan du si at det er paranoia..?

Lenke til kommentar
Petter2022 skrev (2 timer siden):

Det hele har nok startet med at det var en liten konflikt med styreleder i sameiet der jeg bodde inntil nylig. Hele greia var bare bagatellmessig og ikke noe mer enn en liten "disputt" mellom meg og ham. Han har da etterpå spredt negative /falske rykter om meg. Det fortsatte da med at andre beboere i sameiet uten videre stod i felleshagen og stirret på vår balkong og skulle følge med på hva jeg/vi gjør. Han klarte å snu andre naboer/beboere mot oss, uten grunn. Dette har da spredt seg utover hele bydelen og lengre. Merker at fremmede personer tar bilde av meg/filmer meg med mobilen sin ute. Dette sender de tydeligvis rundt omkring gjennom sosiale medier. Slik at hvor jeg går så er det alltid noen fremmede som åpenbart kjenner meg/vet hvem jeg er. Får så masse stygge/truende blikk mot meg. Jeg har også bevis på noe av dette.

Dette høres mer ut som psykiatri spør du meg. 
At flere helt vanlige personer går sammen om et komplott - slik du beskriver det. Er særdeles usannsynlig og veldig urasjonelt. Ingen ting av det du skriver høres spesielt rasjonelt ut.

Lenke til kommentar
Avero skrev (13 minutter siden):

Det er vanskelig å vurdere for oss på et nettforum, men det må nesten være et av to alternativer. Enten er du paranoid eller så har styrelederen negative psykologiske personlighetstrekk eller en personlighetsforstyrrelse. Ut fra det du skriver fra din synsvinkel så fremstår det siste mest sannsynlig. En mulig utvei er selvfølgelig å flytte vekk, har du mulighet til det?

Jeg har flyttet til ett nytt sted men det hjalp ikke så mye, da folk bruker sosiale medier til å kommunisere.

Lenke til kommentar
Petter2022 skrev (16 minutter siden):

Det er beklagelig å se at noen personer tenker paranoia. Det å være paranoid tenker jeg er en sykdom. 

Men når faktum er at  jeg har bevis- kameraovervåkning i garasjeanlegg - som støtter det jeg forklarer, hvordan kan du si at det er paranoia..?

Hva er det helt konkret som blir gjort på kameraovervåkningen?

Kan du utdype hva slags handlinger som utføres, er det noe mer enn at noen stirrer, holder oppe mobilen eller stygge blikk? Hvor ofte skjer det?

Endret av Avero
Lenke til kommentar
Petter2022 skrev (16 minutter siden):

Jeg har flyttet til ett nytt sted men det hjalp ikke så mye, da folk bruker sosiale medier til å kommunisere.

Har du flyttet langt? Tenker du at folk fra stedet du bodde før har tatt kontakt med noen av dine nye naboer og spredd rykter dit? Vet du hva eventuelle rykter går ut på eller vet du bare at det er noe negativt om deg?

Har du prøvd å oppsøke eller snakke med noen av de som stirrer, ser stygt på deg eller holder oppe mobilen for eksempel?

Lenke til kommentar
Avero skrev (6 minutter siden):

Har du flyttet langt? Tenker du at folk fra stedet du bodde før har tatt kontakt med noen av dine nye naboer og spredd rykter dit? Vet du hva eventuelle rykter går ut på eller vet du bare at det er noe negativt om deg?

Har du prøvd å oppsøke eller snakke med noen av de som stirrer, ser stygt på deg eller holder oppe mobilen for eksempel?

Jeg flyttet til et annet sted. Noen har nok startet en hat-kampanje mot meg og bruker sosiale medier til å spre det .Allerede første uka etter jeg flyttet var det en person som jeg observerte utenfor inngangspartiet der jeg bor som tok bilde av navne-skilt ved inngangsdøra. Denne personen så ikke meg. Litt etter dette skjedde så opplevde jeg at vilt fremmede mennesker stopper opp og stirrer etter meg, sender type hat-blikk. Det er jo en skjult / organisert kriminalitet som går gjennom sosiale medier og det er derfor veldig vanskelig for meg å "fange" de. Derfor søker jeg hjelp/råd her inne. Om det er noen som kan mye om sosiale medier  og nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...