Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger sårt råd.. eller noen å snakke med..

Anbefalte innlegg

Så er jeg her igjen.. 2 år etter siste post. Samlivet har gått i bølgedaler med noen bra perioder, men også noen dårlige..😔

Trenden har vel vært at det har blitt gradvis flere og flere av de dårlige.. og jeg føler meg så ensom..!!😭

Han lytter ikke lenger til meg, det virker som om han bruker enhver anledning til å misforstå meg og han nekter å la meg forklare hva jeg mener med ting. Han kjører sitt eget løp mao.

Jeg tror han innerst inne har gitt opp forholdet og leter etter en vei ut, men mulig jeg tar feil. Uansett vil jeg ikke få vite det, for han nekter totalt å snakke med meg..

Jeg skjønner såpass at skal vi ha en sjanse, må vi snakke sammen OG være villig til å både lytte, forstå, fikse ting og ikke ha den innstillingen at «det kommer ikke til å funke uansett».

Han legger all skyld på meg for at det har blitt som det har blitt, og ja, jeg har en del skyld i det. Men man kan aldri skylde 100% på 1 person tenker jeg. Iallefall ikke når det er jeg som kjemper mest for oss, jeg som vil snakke OG jeg som har forbedret meg betraktelig i væremåten ovenfor han.

Han har et kjempe sinneproblem og det skal ikke mye til før han ikke vil snakke mer, og bare går.

Jeg er veldig glad i han og jeg synes man skal kjempe for en kjærlighet man tror på, men jeg begynner å miste håpet..

Er det mulig å snu en slik trend?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest a9888...76f

Er det virkelig kjærlighet når du lever i ett slik forhold? Syns det høres lite trivelig ut. Og så lenge han ikke har noe interesse av å snakke så kommer du ingen vei så da blir jo det din beslutning om du vil fortsette i samma sporet eller la han gå hvis det er det han ønsker så burde han få lov til det syns jeg da men. Vil han ikke sloss for forholdet så er det ingenting igjen spør du meg. 

Anonymous poster hash: a9888...76f

Lenke til kommentar
Gjest 3e399...cf1

Dette høres ut som en vanskelig situasjon. Siden terskelen for å forlate en samtale eller diskusjon er så lav, kan det være en ide å "møtes" i en situasjon som han ikke kan gå ifra uten å, mer eller minder, bevise hva du skriver at du tenker. 

Jeg tenker ikke giftemål, men noe av den sorten. Det tror jeg du er mer egnet til å finne på siden du er deg og kjenner han, best. Tanken er at dere skal komme i en stemning hvor ens sanne følelser kommer frem. 

Det er også mulig å foreslå parterapi?

Anonymous poster hash: 3e399...cf1

Lenke til kommentar

"Couples are involved with each other, but they are not aligned. So the secret to what makes a relationship work effortlessly, is alignment. Two people are aligned with each other in purpose and intent."

"To win an argument is not really a priority if you're aligned with the relationship, because your alignment is with the workability of the relationship rather than the egotistical pleasure of being right."

"The alignment is with the others person's happiness. Why? Because that's your joy. The source of joy is not winning an argument. You don't feel joyful after you win an argument. You usually feel guilty."

Kilde: David R. Hawkins on relationships

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...