Gå til innhold

Varm prosessor med ny vifte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Snudd feil vei eller feil montert slik at den ikke ligger an mot CPU.

2. a.Glømt å ta bort beskyttelsepapiret fra "kjølepastaputen".

2. b. Alt. Ikke påført kjølepasta.

3. Kjølerviften snurrer ikke.

4. Mye for varmt i kabinettet (mangler lufting).

Og såå.... :cool:

Lenke til kommentar
Eller så viser temp. sensoren feil. Uansett, prøv en BIOS flash.

Ta på kjøleribba, og kjenn om den er varm. Er den virkelig 80 grader, så brenner du deg ganske fort...

Hmmm.. Det er CPU som er varm..... :green:

Ville du fortsette å kjøre bilen hvis måleren viste at oljetrykket var borte? Og si: "jeg skal få sjekket om olje sensoren er feil...." :thumbdown:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Eller så viser temp. sensoren feil. Uansett, prøv en BIOS flash.

Ta på kjøleribba, og kjenn om den er varm. Er den virkelig 80 grader, så brenner du deg ganske fort...

Hmmm.. Det er CPU som er varm..... :green:

Ville du fortsette å kjøre bilen hvis måleren viste at oljetrykket var borte? Og si: "jeg skal få sjekket om olje sensoren er feil...." :thumbdown:

Du, det er faktisk vanlig at BIOS'er viser feil temp, noen ganger hele 30 grader for mye...

Til trådstarter: Er du sikker på at du har montert kjøleren riktig, og at vifta går rundt? Og har du på kjølepasta? Selv om du har ikke har på kjølepasta skal det mye til å få 80 grader...

Lenke til kommentar

Eg kan garantere deg 100% at det er ingenting i veien med den kjøleren\vifta. Du MÅ ha gjort ein liten feil underveis.

For all del ikkje ta av vifta og kjenn på temp. Så lenge den viser for høg temperatur så må noko gjerast. Ta av vifta og kjøleribba og ta alt på igjen og vær 100% sikker på at det er korrekt.

Eg antar at det er dårlig kontakt mellom kjøleribba og prosessorkjernen. Om vifta blåser på aller suger betyr egentlig ingenting.

Lenke til kommentar
Du, det er faktisk vanlig at BIOS'er viser feil temp, noen ganger hele 30 grader for mye...

Vet det...men når man skal hjelpe folk må man lede oppmerksomheten mot de farligste feilene fyrst. slik at tabber kan ungås. Derav også den litt krasse tonen jeg bruker. Håper du skjønner. ;)

Edit: pyntet på skriveleif

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Vet det...men når man skal hjelpe folk må man lede oppmerksomheten mot de farligste feilene fyrst. slik at tabber kan ungås. Derav også den litt krasse tonen jeg bruker. Håper du skjønner. ;)

Edit: pyntet på skriveleif

OK, no hard feelings ;) Da jeg først leste tråden forstod jeg det slik at det var en ny data han hadde. Men det var det ikke etter det jeg forstod nå, med at han hadde fått ny kjøler ikke PC. Hvis han ikke har hatt så store problemer med tempen før tyder jo på at det ikke BIOS som er problemet. :thumbup:

Lenke til kommentar
kan AIDA32 også vise feil? for det viser 80 grader det også

Programmer som mottar signal fra temp. sensoren, dvs. BIOS vil være de samme fordi fordi den får beskjed fra BIOS hvor høy tempen er. Hvis du skal prøve å finne riktig temperatur må du eventuelt flashe BIOS.

Sikker på at du har montert den riktig, med goop og alt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...