Gå til innhold

PlayStation er visstnok klar for å avduke sin Game Pass-konkurrent

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres greit ut. Men skulle ønske Sony og Microsoft hadde blitt enige om å la Forza horizon bli tilgjengelig på ps og så kunne Microsoft fått lov å selge foreksempel God of War på sitt system. Eller hva dei ønsker. Har lite lyst å betale 6000 kr ca for å spille ett spill på Xbox game pass. Og det er ikke fullt spill engang. Fh4 var det ihvertfall ikke. Tror eg måtte ut med 179 kr og ca 400 300 kr for å kunne spille hele forza horizon 4 spillet. Det er sikkert mange gøye spill på game pass. Men det er ikke så bra som folk skal ha det til synes eg. Slipper Playstation ut den 3 pakken dere snakker om, så kommer ps pluss langt foran game pass etter min mening. Men smaken er som baken😎

Lenke til kommentar

Microsofts kjempesuksess Xbox Game Pass ,,,,,Mulig det er en kjempesuksess , men det suger balle sammenlignet med Steam som plattform . Har nå testet det i 3 måneder fordi jeg fikk det gratis . Det ER en god deal med mange spill til den abb prisen . Men man føler seg ganske vingeklippet angående plattformen. Dårlig på det sosiale , forum , oppdateringer og kontroll på patcher , rett å slett dårlig på det meste . Slik er det egentlig med samtlige plattformer utenom Steam.

Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (26 minutter siden):

Microsofts kjempesuksess Xbox Game Pass ,,,,,Mulig det er en kjempesuksess , men det suger balle sammenlignet med Steam som plattform . Har nå testet det i 3 måneder fordi jeg fikk det gratis . Det ER en god deal med mange spill til den abb prisen . Men man føler seg ganske vingeklippet angående plattformen. Dårlig på det sosiale , forum , oppdateringer og kontroll på patcher , rett å slett dårlig på det meste . Slik er det egentlig med samtlige plattformer utenom Steam.

Når det gjelder Steam, så er det sofistikert spionvare, altså, ikke at den skjuler hva den driver med, men suksessrik spionvare, er det. 

Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev:
Fleskelars skrev (26 minutter siden):

Når det gjelder Steam, så er det sofistikert spionvare, altså, ikke at den skjuler hva den driver med, men suksessrik spionvare, er det. 

Slik er det med absolutt ALL elektronisk og digital funksjonalitet - vi blir spionert på , utnyttet og rett å slett rævkjørt . Uansett medium.
Lenke til kommentar
LarZen skrev:

Skal bli interessant å se hvordan det blir. Men om det er slik ryktene har det til så kan en ikke kalle det for et GamePass alternativ.

Ganske stusselige greier. Men vi får vel vite til uka forhåpentligvis. 

Kan for en gangs skyld si meg enig med deg. Ut fra hva ryktene sier, så er ikke dette bygget for å konkurrere direkte mot Gamepass, men at det blir en bedre (og ryddigere) tjeneste enn dagens er vel ganske tydelig. Det virker som Sony har valgt sin linje, og heller går for å forbedre den linja, fremfor å gå Gamepass-veien.
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev:

Gamepass, som en tjeneste som tilbyr et jævla godt utvalg av spill til en meget rimelig pris, er absolutt en fantastisk deal. Det faktum at fler og fler raser inn der, er bare positivt. Som en sosial plattform, er jeg enig med deg. Men den biten ser vi også hos Uplay, Origin, Sony, Blizzard og Epic. Ingen er like gode på bibliotek, oversikt, butikker, brukeranmeldelser, åpent kjøp eller kommunikasjon mellom spillere. Der vinner Steam på walkover. Men så må vi også huske at Gamepass er first and foremost en spillplatform, ikke et sosialt nettverk, og de gjør det ganske bra, iallefall på Xbox. Litt mer uoversiktlig og knotete på PC, men det kommer seg.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Knetten82x skrev:

Høres greit ut. Men skulle ønske Sony og Microsoft hadde blitt enige om å la Forza horizon bli tilgjengelig på ps og så kunne Microsoft fått lov å selge foreksempel God of War på sitt system. Eller hva dei ønsker. Har lite lyst å betale 6000 kr ca for å spille ett spill på Xbox game pass. Og det er ikke fullt spill engang. Fh4 var det ihvertfall ikke. Tror eg måtte ut med 179 kr og ca 400 300 kr for å kunne spille hele forza horizon 4 spillet. Det er sikkert mange gøye spill på game pass. Men det er ikke så bra som folk skal ha det til synes eg. Slipper Playstation ut den 3 pakken dere snakker om, så kommer ps pluss langt foran game pass etter min mening. Men smaken er som baken😎

"Høres greit ut. Men skulle ønske Sony og Microsoft hadde blitt enige om å la Forza horizon bli tilgjengelig på ps og så kunne Microsoft fått lov å selge foreksempel God of War på sitt system." HAhahahaah. Veldig. MS brukte jo milliarder på å skaffe seg ekslusive spill, så de skal nok holde på alt av det, samme med Sony og Nintendo nr det gjelder sine eksklusive spill.
Lenke til kommentar

Er det noe Sony (og ikke minst Nintendo) har så er det et gedigert bibliotek med klassiske spill som treffer mange nostalgiahjerter og det alene kan gjøre dette stort om Sony spiller kortene sine riktig (ikke som Nintendo driver med for tiden...De hadde det jo så bra med Virtual Console....).

MS har det bra med GP nå, men de kommer til å få konkuranse fra flere hold (Stadia var et dødfødt prosjekt) så blir artig dette.

Også ifølge rykter så skal de ha knekket nøtten angående PS3 emulasjon og. Men som vanlig så venter jeg med noe offisielt. Tror neppe jeg kommer til å abonere på dette siden jeg ikke er stor abofan, men skal uansett holde øyene mine på dette.

Tror det kommer til å bli et veldig artig spillår generelt.

Lenke til kommentar
Knetten82x skrev (På 26.3.2022 den 20.26):

Hadde vært fint for spillerne, men det er tekniske forskjeller på plattformene. De er stortsett like, men skiller seg litt på noen områder. Det vil si at det er en del spill som aldri vil kunne kjøre optimalisert på den andre plattformen, og dermed ha ytelsesproblemer. Forøvrig er rammeverkene og bibliotekene som brukes, på hver plattform, forskjellige. På PS5, brukes Vulkan. På Xbox brukes DirectX. Vet ikke om Vulkan er tilgjengelig. Må spillet utvikles for to plattformer, mister man en del av mulighetene for optimaliseringer, og det er vanskelig å tilpasse spillet til maskinvaren, for å få det beste ut av den. Ikke alle spillstudio gjør dette, men noen gjør, og de er helt avhengige av det. Insomniac er et eksempel som gjør dette, og har gjort det helt siddn begynnelsen, med Ratchet and Clank i 2002. 

Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev:
Knetten82x skrev (På 26.3.2022 den 20.26):

Hadde vært fint for spillerne, men det er tekniske forskjeller på plattformene. De er stortsett like, men skiller seg litt på noen områder. Det vil si at det er en del spill som aldri vil kunne kjøre optimalisert på den andre plattformen, og dermed ha ytelsesproblemer. Forøvrig er rammeverkene og bibliotekene som brukes, på hver plattform, forskjellige. På PS5, brukes Vulkan. På Xbox brukes DirectX. Vet ikke om Vulkan er tilgjengelig. Må spillet utvikles for to plattformer, mister man en del av mulighetene for optimaliseringer, og det er vanskelig å tilpasse spillet til maskinvaren, for å få det beste ut av den. Ikke alle spillstudio gjør dette, men noen gjør, og de er helt avhengige av det. Insomniac er et eksempel som gjør dette, og har gjort det helt siddn begynnelsen, med Ratchet and Clank i 2002. 

Portering av spill mellom XsX og PS5 og PC er mye mindre problematisk i dag enn noen gang. Joa, er ikke bare en knapp og bæm, så er drt gjort, men er ikke så gediger jobb som før. Dette handler om penger. Grunnen til at MS kjøpte så mange studioer er fordi de skal ha GP til å se er atraktiv ut til kunden. Grunnen til Sony har så mange eksklusive avtaler med flere utviklere/urgivere er fordi de skal selge PLaystation og spill til de. Nintendo? De nekter å gi ut no særlig spill uten om på sine egne konsoller. Ikke fordi de er gammedagse, men fordi de vet at det er der de tjener best. Og fra det vi har sett i det siste kommer eksklusivitetskrigen til å nå nye høyder. For se hva neste firma Sony kjøper opp. Men hadde heller ikke overrasket om Nintendo beynte å kjøpe utviklere med større tempo nå og (om de kjøper Platinum...).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...