Gjest MKII Skrevet 24. mars 2022 Del Skrevet 24. mars 2022 https://www.dagbladet.no/nyheter/paven-om-vesten-galskap/75688727 "Paven sier at han er flau over Nato-landenes avgjørelse om å øke militærbudsjettene." Kommer ikke frem i artikkelen hva han mener er alternativet, men jeg antar han mener at man i stedet skal overlate opprustingen til Russland, Kina, Nord-Korea og lignende diktaturer, og at Nato-land (og andre demokratiske land) i stedet skal be til gud? For det er jo sååååååååååååå gode empiriske data på at det fungerer.................. ?! 2 Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 25. mars 2022 Del Skrevet 25. mars 2022 Ja, be 5 ganger daglig, i retning Vatikanet. Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 25. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2022 11 hours ago, Memento scientiam said: Ja, be 5 ganger daglig, i retning Vatikanet. Ser stadig folk på TV uttale, ikke minst i.f.m. krigen i Ukraina at de ber. Så synes virkelig det er utrolig at ikke krigen i Ukraina er over og at ikke Ukraina har erobret Russland til tross for at de har bett... 🤪 Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 25. mars 2022 Del Skrevet 25. mars 2022 Gjest MKII skrev (4 timer siden): Ser stadig folk på TV uttale, ikke minst i.f.m. krigen i Ukraina at de ber. Så synes virkelig det er utrolig at ikke krigen i Ukraina er over og at ikke Ukraina har erobret Russland til tross for at de har bett... 🤪 Russland ber også. Viktig å huske på at den kristne guden er en narsissist. Narsissister av den typen, er veldig glad i å bli tilbedt, så han vil naturligvis forlenge krigen så langt som mulig, om det fører til mer tilbedelse. 2 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 27. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2022 On 3/25/2022 at 5:45 PM, Memento scientiam said: ...så han vil naturligvis forlenge krigen så langt som mulig, om det fører til mer tilbedelse. Godt poeng. Samtidig hadde det jo vært en enorm mulighet for Gud til å vise seg som allmektig som det påstås, og dermed også at det over hodet finnes en Gud ved å oppfylle bønnene og fjerne russiske styrker fra Ukraina! Men det er klart: Når ikke den tilsvarende sjansen ble benyttet under WWII til å fjerne Tyske, Italienske og Japanske styrker fra "Gud's jord", så blir vel ikke anledningen benyttet nå heller... Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 27. mars 2022 Del Skrevet 27. mars 2022 Ser ikke helt poenget med å være religiøs. Joda, jeg skulle gjerne likt at det fantes et liv etter døden, fylt med glede, men jeg tror ikke at det eksisterer, av den grunn. Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 27. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2022 2 minutes ago, Memento scientiam said: Ser ikke helt poenget med å være religiøs. Joda, jeg skulle gjerne likt at det fantes et liv etter døden, fylt med glede, men jeg tror ikke at det eksisterer, av den grunn. Ser absolutt "poenger" med å være religiøs: Da kan man fortelle seg selv at allt meningsløst ikke er 100% tilfeldig og uforklarlig, men at det er "guds vilje". Hvis man ikke klarer å takle at livet er hardt og vansklig kan man trøste seg selv med at om man holder ut og lar seg styre av "guds vilje" og geistlige så kommer man etter hvert til himmelen. Sikkert andre "poenger" med å være religiøs også uten at jeg ser noen av de som ordentlige poenger. Klarer ikke å la meg overbevise av den manglende/fraværende logikken i religion til å bli religiøs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå