Naresa Skrevet 23. mars 2022 Del Skrevet 23. mars 2022 Det er avdekket råte hos mange boenheter i et sameie, trapp og veranda. Men sameiet er veldig nølende til å ta det på sin regning for å få utbedret dette, de mener det er forsikringssak, mens de som satt opp byggene ikke mener det. Ble bygget i 2015. Råteskadene har vært her noen år nå, men ingenting skjer. Hvor lenge skal man måtte vente på å få fikset problemet? Er det noe seksjonseiere kan gå sammen om for å få i gang viljen til sameiet? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 23. mars 2022 Del Skrevet 23. mars 2022 Antar det ikke er impregnert trevirke, er på en måte enig i at det ikke er forsikringssak Synes det er rart om det ikke er behandlet på noen måte Er kanskje best å ta tak i dette selv når sameiet ikke er villig til å gjøre noe med det Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 24. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2022 Mechablast skrev (På 23.3.2022 den 17.26): Antar det ikke er impregnert trevirke, er på en måte enig i at det ikke er forsikringssak Synes det er rart om det ikke er behandlet på noen måte Er kanskje best å ta tak i dette selv når sameiet ikke er villig til å gjøre noe med det Slik de har forklart det her er det bare noen boenheter dette gjelder for. Og de det gjelder for har treverket blitt malet/behandlet på alle dens sider, noe som forhindrer lufting? Eller noe lignende, derav råteskader. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 Hvor er det oppstått råteskader? Bilde? Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 28. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2022 Labelle skrev (1 time siden): Hvor er det oppstått råteskader? Bilde? rekkverk på terrasse og trapp. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 Naresa skrev (6 minutter siden): rekkverk på terrasse og trapp. Er det bord som er enkelt å løsne så kan en kjøpe impregnert trevirke og reparere skadene Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 Naresa skrev (47 minutter siden): rekkverk på terrasse og trapp. Har du bilder? Går ut ifra det er trykkimpregnert trevirke som er brukt. Skal uansett vare årevis uten behandling. Skulle likt å sett bildervav skadeomfanget. Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 28. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2022 Mechablast skrev (52 minutter siden): Er det bord som er enkelt å løsne så kan en kjøpe impregnert trevirke og reparere skadene Jo, det kan godt hende. Men er jo sameiet som skal ta den regningen. Er der de er litt trege. Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 28. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2022 Labelle skrev (19 minutter siden): Har du bilder? Går ut ifra det er trykkimpregnert trevirke som er brukt. Skal uansett vare årevis uten behandling. Skulle likt å sett bildervav skadeomfanget. Noen bilder Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 (endret) Naresa skrev (2 timer siden): Noen bilder Siste bildet ligger endeveden nede på terrassebordet og suger inn vann. Vet du hvilken type maling/beis som er brukt her? Endret 28. mars 2022 av Labelle Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 Hvem er det som har malt? Impregnert treverk må vel tørke en god stund før de kan males? Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 (endret) Naresa skrev (2 timer siden): Noen bilder Mulig jeg er helt på jordet, men dette ser da ikke ut til å være impregnert? I så fall er det vel ikke rart at det råtner. Endret 28. mars 2022 av ITtraktor Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 29. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2022 Har ikke peiling. Vi er ikke første eiere her siden det ble bygd i 2015. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 29. mars 2022 Del Skrevet 29. mars 2022 Virker ikke være for alvorlig, tørk det helt ut, deretter grunning og maling. Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 29. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2022 bruker-540634 skrev (5 timer siden): Virker ikke være for alvorlig, tørk det helt ut, deretter grunning og maling. Jaaneei, dette hørtes ut som et elendig råd skal jeg være ærlig. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 29. mars 2022 Del Skrevet 29. mars 2022 Ser ikke ille ut nei. Må såklart tørkes helt opp og sannsynligvis noe skraping må påberegnes. Har generelt ikke troa på slikt heldekkende "maling". Her blir det fort bobler og annet tull.. Vi oljer alt i vårt borretslag. Ingen problemer. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 29. mars 2022 Del Skrevet 29. mars 2022 Naresa skrev (15 minutter siden): Jaaneei, dette hørtes ut som et elendig råd skal jeg være ærlig. Er jo ikke sånn at treverket er fullstendig gjennområttent her, men opp til hver enkelt hvor nøye man skal være. Lenke til kommentar
Naresa Skrevet 29. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2022 bruker-540634 skrev (25 minutter siden): Er jo ikke sånn at treverket er fullstendig gjennområttent her, men opp til hver enkelt hvor nøye man skal være. Jojo, men spørsmålet mitt var jo hvordan få ut fingern til sameiet. Hvor enkelt det måtte være å fikse det for meg er irrelevant. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 29. mars 2022 Del Skrevet 29. mars 2022 Typisk borretslag holdning. Minner meg om en sak vi hadde for noen år siden når rekkehusene skulle males. Det ble hentet ut tilbud i millionklassen for maling av alle fasader med kledning.. Jeg var så lei alt maset at jeg sa jeg ville male min rekke selv. Da skulle plutselig alle male selv også. Sparte oss for er skrekkelig høyt beløp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå