Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Naturlig antibiotika

Budeia

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Fibonacci skrev (Akkurat nå):

Blåsyre og arsenikk er også naturlig, og dermed svært sunt.

god grunn til å ikke spise for mye kjerner og kimer i steiner fra frukt. De kan nemlig inneholde amygdalin, som i kroppen blir gjort om til den livsfarlige giften cyanid – også kalt blåsyre. Særlig steinfrukter som kirsebær og moreller. Avokadostein er bra, men må bakes i to timer først. 

Druestein er trygt, og inneholder mange sunne stoffer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Budeia skrev (12 minutter siden):

Som ikke virket? Mye er naturlig, men alt til sin tid. Noen naturlige ting er uheldige, andre ikke. 

Fordi det var en antibiotikaresistent bakterie. Som legene har vært med og skapt. I Østen fikk soldatene fra krigene i Korea og Vietnam penicillin profylaktisk, dvs før de dro på byen og ble smitta med gonoré. Da oppsto en resistent bakterie til slutt. Den er seiglivet.

Lenke til kommentar

Malurt er også naturlig, like naturlig som phenoxymethylpenicilin-tabeletter. Hvilket av disse to naturlige stoffene bør man velge i så fall? Mot f.eks en bakterieinfeksjon. Enn revebjelle da? Hvor mye av dette naturlige stoffet bør man få i seg A. daglig for å være føre var, og B. Når man føler at man sliter med noe.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Filmen på første side er reklame for "Snake Oil" på slutten. Slike kan vise seg å ha langtidsvirkninger som f eks kreftfremkallende. Noen folk i Sverige døde av hai-lever-olje.  🦈 Andre har dødd av isbjørnlever. Mange har dødd av sjølplukka sopp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Revebjelle kan være dødelig, selv i små doser. Tidlige symptomer på forgiftning etter inntak er kvalme, brekninger, diaré, magesmerter og nedsatt appetitt. Hodepine, svimmelhet, forvirring og synsforstyrrelser forekommer. Mest alvorlig er forstyrrelser i hjerterytmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kål, tomat, egg og lever er supermat. Det er det ingen som prøver å "selge". 

Tørket og knust kål er trolig bedre enn noen av de typene "supermat" som selges.

90% av det som selges i helsekosten er bare overpriset mat. 

Omega 3 - tran - fiskeolje - tranpiller viser seg å ikke være særlig bra for folk over 60. Men D-vitamin trenger vi.

En blanding av sitronsaft og honning 1:1 fant to leger ut på TV at virket like godt som de ca 10 andre reseptfrie hostesaftene som fantes i London da, og noen kjente jeg igjen fra Norske apotek. Apotekene er også noen luringer. De selger bl a "ørespray" til 100 kr for 50 ml. Det er ren olivenolje, som jeg så kosta 33 kr for en liter på tilbud på supern.

Endret av Slettet+6132
lagt til siste avsnitt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
nebrewfoz skrev (4 timer siden):

Jeg hørte om noen som ble frastjålet et økseskaft (som selvsagt var av ask) på 70-tallet da askeavkoket var som mest populært. Selve øksehammeren fikk de beholde. [Kan være at dette er jug, men folk var troendes til litt av hvert.]

Jeg hørte om en askekoker som slapp opp for ask/osp/asp og gikk over til gråselje, dvs ugress kratt som gror overalt. Og gamle juletrær, dvs gran. Det solgte like bra - under synonymet ask.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (14 minutter siden):

Men en del urter må nok kjøpes fra helsekost.

Ja den type svindel er det helsekost sjapper ofte driver med. Kjøpe litt kostbart ugress og få i bytte placebo, men placebo effekten kan man få av bringebærdrops og, om du bare tror nok på bringebærdropsens magiske egenskaper, men man skal ikke kimse av placebo det har helt klart en effekt. Det er kanskje derfor vi tillater disse kvakksalverne.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Kjøpe litt kostbart ugress og få i bytte placebo

Er litt uenig der... Dette virker. Det virker også å drikke furunålste, er sikker på det selv om jeg ikke har prøvd ennå. Så sant det ikke er fra et giftig furutre av utenlandsk type, virker det. Det ser faktisk ut som tennene mine har blitt hvitere av kuren, og det kom en ungdom med indisk utseende og spurte om jeg trengte hjelp til å bære noen varer. Svarte nei til det, men full credit til kuren her :) (er jo ikke sikkert han var interessert i å følge meg hjem, kan også ha vært at han syntes synd på meg. 😞 )

Litt av et sjokk med en forkjølelsesmedisin som fører til opphovning av tunga, men tenker nå det ikke er helt unormalt med medisiner som skaper slik opphovning. Har lest om flere slike nå. Og ingen har dødd av å bruke solhatt (ikke innmeldt!). Selv om det sikkert ikke er bra med overdosering. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (11 minutter siden):

Er litt uenig der... Dette virker.

Grønnsaker har mange positive egenskaper åpenbart, forebyggende til og med, men ærlig talt dette er ikke medisin hadde det vært det så hadde noen andre enn den lokale kvakksalversjappa solgt det. 

https://natur.no/furunalpulver-pine-needles-250g

Dette er altså noe enhver kan plukke i skauen og de selger det til 380 spenn, det er et lite hint om at dette muligens ikke handler om og kurere noen sin såre hals, men og tjene penger på snake oil.  

Kan like godt selge brassica til 1500 kr kiloen. 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Dette er altså noe enhver kan plukke i skauen og de selger det til 380 spenn

Skulle trodd det var unødvendig å selge i Norge. Men det norske folk betaler også for å få mat brakt til døra, og betaler kanskje for å få vasket bilen eller klippet plenen. De fleste kan bære hjem en pizza, likevel betaler mange hundrevis av kroner hver uke for å få mat på døra. 

Det ble snakket om snake oil i slutten av videoen? Tror det siste var grapefrukt-olje, men skal se etter en gang til. Revebjølle (digitalis) ble tidligere mye brukt i medisiner mot hjerteflimmer og lignende. https://sml.snl.no/digitalis Ser ut som at de har gått over til andre ting nå da. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 time siden):

Men det norske folk betaler også for å få mat brakt til døra, og betaler kanskje for å få vasket bilen eller klippet plenen.

Disse tingene har stort sett nytte da, mat er greit og eta engang iblant, bilen trenger det vedlikeholdet, og unger trenger og lære seg at arbeid gir penger. Og jeg er temmelig sikker på at mange av disse mat levert på døra tjenestene er gratis, så man kan spare penger på bil å drivstoff, i tillegg til og tjene litt tid. Furunåler er fine saker det sikkert, jeg plukker noen granskudd sjæl på denne tiden av året, sylter dem å lager sirup og gele, men det erstatter fremdeles ikke medisin når det er det man trenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Furunåler er fine saker det sikkert, jeg plukker noen granskudd sjæl på denne tiden av året, sylter dem å lager sirup og gele, men det erstatter fremdeles ikke medisin når det er det man trenger. 

Nei, men det har jeg allerede tatt opp i åpningsinnlegget. At urtemedisiner virker bedre når de inntas som stikkpiller (som privatperson har man ikke tilgang til en fabrikk som kan lage dem om til vanlige piller med hardt lag).

Men furunålste sies å ha spesielle virkninger når det gjelder spikeproteiner som er i omløp, etter at en stor andel av befolkningen har tatt visse vaksiner. Den er avgiftende. Noen interessante formuleringer i linken https://natur.no/furunalpulver-pine-needles-250g

"Shikiminsyrekilde" Hø? En japansk syre? "Kan være hudhelsestøtte" Ja.. Hudhelsestøtte var et fint ord. Hva driver din bedrift med? "Vi bedrer hudhelsestøtten. " "Avgiftende".

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (17 minutter siden):

Hvis du har fått i deg gift så ring 113.

Kan ikke ringe noen offentlige og si man har problemer med spikeproteiner, hvem vet hva de finner på da. 

Var litt rask med å si at det ikke er mulig å lage sine egne kapsler. Youtube-folk er aktive på mange områder.

Men hva han egentlig gjør her, krever litt tid å sette seg inn i. Han åpner kapsler og tar ut innholdet, for deretter å lage nye kapsler..

Lenke til kommentar
7 hours ago, Budeia said:

Nei, men det har jeg allerede tatt opp i åpningsinnlegget. At urtemedisiner virker bedre når de inntas som stikkpiller (som privatperson har man ikke tilgang til en fabrikk som kan lage dem om til vanlige piller med hardt lag).

Men furunålste sies å ha spesielle virkninger når det gjelder spikeproteiner som er i omløp, etter at en stor andel av befolkningen har tatt visse vaksiner. Den er avgiftende. Noen interessante formuleringer i linken https://natur.no/furunalpulver-pine-needles-250g

"Shikiminsyrekilde" Hø? En japansk syre? "Kan være hudhelsestøtte" Ja.. Hudhelsestøtte var et fint ord. Hva driver din bedrift med? "Vi bedrer hudhelsestøtten. " "Avgiftende".

"Avgiftende" er vel en bra indikasjon at det snakkes bullshit. Skal man diskutere gift, så må man snakke spesifikt - hvilken gift er det snakk om?

"Spikeproteiner som er i omløp", hva skal det bety? Hvis du mener Covid, så vaksiner deg og få i deg nok D-vitaminer, så har du gjort det du kan gjøre. 

Det er trist at kvakksalverloven ble opphevet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...