Auto Asmodeus Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar Blir første vårvasken min nå til våren, så jeg får følge litt med på hva andre gjør. Har bilpleieprodukter, pink stuff og nok av kluter og svamper så den skal nok bli ren. Men jeg drømte faktisk i natt om at jeg kjørte mc. Tydelig tegn på abstinenser.. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 18. februar Del Skrevet 18. februar Javisst skrev (På 15.2.2025 den 10.59): Hvordan ser vaskerutinene deres ut på mc? Selv har jeg boden full av vaskekjemi til bil, men dette virker tilsynelatende ikke å være optimalt til mc. Lakk og andre overflater er ikke unike på en MC kontra bil, derfor behøver man gjerne ikke unike produkter kun til MC. Selv bruker jeg nøyaktig samme produkt på MC som jeg bruker på bil og viser forsiktighet med sterkere kjemikalier på områder disse ikke er ment for, som plast, gummi og lignende. Javisst skrev (På 15.2.2025 den 10.59): Hvordan vasker dere instrumentkluster og frontrute/vindavviser uten å ripe dette? En god og myk svamp. Ellers har jeg brukt mikrofiberklut istedenfor ved mangel på en skånsom svamp. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 18. februar Del Skrevet 18. februar Trikset mot PMS (parkert motorsykkel syndrom) er å ikke parkere sykkelen Har et ekstra felgsett. Noen bilder fra helgetur i begynnelsen av februar til Isbanen i Valdres 2 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars Overlevde vinterhalvåret i år og. Godt å være tilbake på to hjul 1 2 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars (endret) Klør i fingra her. Men noen av landeveiene her i området har fortsatt en del grusflekker på asfalten og jeg er ikke glad i tanken på å skli på grusen. Kan vente litt til - tar ut og vasker sykkelen, lader batteriet, gjør klar terrassen, grille litt, øl, musikk. Våren er fin Endret 20. mars av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Jeg tar ut bajken i ettermiddag. Er (endelig) full vår her nå, og meldt kjempefint vær i helga, så jeg greier ikke å vente lenger. 😇 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. mars Del Skrevet 24. mars Ikke helt klare for sesongen enda, men det nærmer seg 😊 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 24. mars Del Skrevet 24. mars Hentet min fra AGM på lørdag, og fikk kjørt litt på lørdag og søndag. Den trenger en vask, men det er så lange køer på alle bensinstasjoner.. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 24. mars Del Skrevet 24. mars AGM ❤️ Fineste folka ass. Min står varmt hjemme, men tar selvsagt vårservice der selv om det innebærer rundt 100km hver vei. Men fin måte å komme i form igjen på. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet torsdag kl 14:33 Del Skrevet torsdag kl 14:33 Meldt meg på grunnkurs i Juni. Men tenker å starte på teori allerede nå. Har dere noen gode tips for en som allerede har kjørt bil i over 10 år? Verdt å kjøpe teoribok? Noe spesielle teoribøker for oss med billappen? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet torsdag kl 14:57 Del Skrevet torsdag kl 14:57 Gavekort skrev (17 minutter siden): Meldt meg på grunnkurs i Juni. Men tenker å starte på teori allerede nå. Har dere noen gode tips for en som allerede har kjørt bil i over 10 år? Verdt å kjøpe teoribok? Noe spesielle teoribøker for oss med billappen? Grattis! Det er jo første steget tatt Mitt personlige beste tips er praksis. Har du hatt lappen i ti år er du minst rundt 30 og de tekniske øvelsene kan bli dine største utfordringer med mindre du har kjørt mye motorsykkel frem til nå og/eller er myk og smidig. Trafikkforståelsen har du jo gjennom praksis - det vil hjelpe deg mye. Jeg selv opplevde ikke teorien som vanskelig. Hadde kjørt bil i et par tiår. Jeg lånte de pensumbøkene, leste hvert kapittel et par ganger. Tok kjøretimer. Leste kapitlene en gang til og besto lett. Men som sagt - jeg holdt på å stryke de tekniske øvelsene fordi jeg satt stiv som en pinne på sykkelen og tviholdt på holkene som om jeg var redd for at sykkelen skulle stikke av Ute i trafikken og teorien gikk smooth so fy. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet torsdag kl 15:27 Del Skrevet torsdag kl 15:27 Auto Asmodeus skrev (14 minutter siden): Har ca. null erfaring med sykkel uten pedaler, så der blir det nok litt mengdetrening ja. Har folk jeg kan øvelseskjøre med, som jeg tenker vil bli veldig aktuelt etter grunnkurset, så kjøper jeg min egen nybegynnersykkel i den anledning. Men da skaffer jeg meg en teoribok som jeg kan lese gjennom. Takk for tips! Lenke til kommentar
Hansien Skrevet torsdag kl 15:40 Del Skrevet torsdag kl 15:40 (endret) Gavekort skrev (1 time siden): Meldt meg på grunnkurs i Juni. Men tenker å starte på teori allerede nå. Har dere noen gode tips for en som allerede har kjørt bil i over 10 år? Verdt å kjøpe teoribok? Noe spesielle teoribøker for oss med billappen? Frisk opp det teoretiske, men fokuser på mye kjøringa da det er dette som er nytt for deg. Det er og lurt å handle sykkel i samme segment, gjerne identisk, som den kjøreskolen har. Endret torsdag kl 15:43 av Hansien Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet torsdag kl 15:52 Del Skrevet torsdag kl 15:52 Hansien skrev (7 minutter siden): Takk for tips! Tror det er Yamaha MT-07 de bruker på skolen. Det blir noe ala det samme jeg kjøper. Tenker en eldre CB600 eller tilsvarende classic/naked 600cc som første sykkel. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet torsdag kl 15:59 Del Skrevet torsdag kl 15:59 ..og jeg som gikk fra Honda CBR600 på kjøreskolen til en Harley Dyna før jeg endte opp med noe helt annet igjen (Triumph Street 765RS). Vurderer nå å bytte til en Trumph Bobber Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet torsdag kl 16:07 Del Skrevet torsdag kl 16:07 Prøver å holde meg selv litt i nakkeskinnet når det kommer til første sykkel. Det må være noe jeg kan klare å balansere, kontrollere og tåle å skrape opp. Drømmer om Triumph jeg også, men det får komme senere. Mye mulig jeg går for en MT-07 selv. Er ganske rimelige sykler, som ikke er alt for topptunge. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet torsdag kl 16:47 Del Skrevet torsdag kl 16:47 Det koster like mye å skrape opp en mt-07 som mt-10 😎 Lenke til kommentar
Bastu Skrevet torsdag kl 17:57 Del Skrevet torsdag kl 17:57 3 hours ago, Gavekort said: Meldt meg på grunnkurs i Juni. Men tenker å starte på teori allerede nå. Har dere noen gode tips for en som allerede har kjørt bil i over 10 år? Verdt å kjøpe teoribok? Noe spesielle teoribøker for oss med billappen? Nå har jeg ikke motorsykkelkort, men da jeg var ung og dum reiste jeg gjennom Vietnam på motorsykkel. Noe som hjalp meg å overleve reisen var imitasjonslæring. Jeg satt bak på motorsykkelen til reisefølget mitt og prøvde å huske alt han gjorde i noen dager. Etter det var det bare å prøve å henge med i trafikken. Vær oppmerksom på at det er viktig å dobbeltsjekke kjøretøyspesifikasjonene ved kjøp av brukt. Jeg var litt godtroende og trodde jeg hadde kjøpt en Honda. Da det var på tide å selge det i Hanoi, viste det seg at jeg var eieren av en Hunda... Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet torsdag kl 18:31 Del Skrevet torsdag kl 18:31 Gavekort skrev (2 timer siden): Takk for tips! Tror det er Yamaha MT-07 de bruker på skolen. Det blir noe ala det samme jeg kjøper. Tenker en eldre CB600 eller tilsvarende classic/naked 600cc som første sykkel. Når jeg tok sertifikat for Motorsykkel så lastet jeg ned en app som heter "Teoritentamen" før jeg skulle ta teoriprøven, jeg tok testene innpå der helt til jeg greidde det hver gang og reiste så til vegvesen og tok prøven og bestod, hadde en liten midtlivskrise så tok likesågodt C og D også når jeg var igang 😂 Det som er greitt med appen er at i tilegg til flere prøver så ligger teorien innpå der også 🙂 Jentungen holder på og skal ta setfikat til sommeren og har nå bestått alle testene innpå appen og skal til vegvesenet og ta prøven i neste uke 😀 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet torsdag kl 19:11 Del Skrevet torsdag kl 19:11 Bastu skrev (1 time siden): viste det seg at jeg var eieren av en Hunda... Kunne vært en Yanaha Dragonlove skrev (40 minutter siden): Når jeg tok sertifikat for Motorsykkel så lastet jeg ned en app som heter "Teoritentamen" før jeg skulle ta teoriprøven, jeg tok testene innpå der helt til jeg greidde det hver gang og reiste så til vegvesen og tok prøven og bestod, hadde en liten midtlivskrise så tok likesågodt C og D også når jeg var igang 😂 Det som er greitt med appen er at i tilegg til flere prøver så ligger teorien innpå der også 🙂 Jentungen holder på og skal ta setfikat til sommeren og har nå bestått alle testene innpå appen og skal til vegvesenet og ta prøven i neste uke 😀 Skal sjekke den ut! Kjøpte meg Veien til Førerkortet i dag, til svimlende 398 kr. Satser på at jeg får litt av de pengene tilbake igjen når jeg selger boken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå