Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store MC-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RookieNO skrev (1 time siden):

Hadde man vært fornuftig, så hadde man ikke eid en MC i det hele tatt. Å eie en MC trenger ikke forsvares :)

Jo, så lenge det går ut over helsen og eie en sykkel, så mener jeg det er forklaring nok på vertfall mitt problem. Når det regelrett er en belastning å kjøre MC så er salg en ren befrielse. 

Lenke til kommentar
RookieNO skrev (16 timer siden):

Hadde man vært fornuftig, så hadde man ikke eid en MC i det hele tatt. Å eie en MC trenger ikke forsvares :)

Hadde vært ufornuftig å IKKE ha en motorsykkel. Jeg kaller det en investering i mental helse. 😇 Trenger ikke å være den største, dyreste eller nyeste.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Leo_ skrev (4 timer siden):

Kjøpte en naken SV650 for rundt 25k for 7-8 år sia nå, olje, filter, dekk og ett sett kjede/drev er det den har kosta etterpå.

Ja, har kjørt en slik. Det er desverre ikke en sykkel jeg synes er spesielt givende å kjøre. Dessuten er jeg nok mer glad i å kjøre lengre turer (hvis ryggen hadde vært tipp topp). Småturer i nabolaget og jobbpendling er ikke akkurat noe jeg higer etter :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har fått oss egen garasje nå og junior øvelseskjører på Varadero 125 som jeg ga ham i konfgave, verden går videre men den gamle SVen består, enda i alle fall. Perfekt sykkel til formålet egentlig siden den ikke blir brukt så mye. Billig forsikring, koster ikkeno, faller ikke ei krone i verdi, servicevennlig, kunne seff vært en SV1000 men den ble kjøpt mens økonomien satte begrensninger :)

IMG_6520.JPEG

Lenke til kommentar

Det kunne alltids vært sprekere, nyere og villere. Men i de aller fleste tilfeller er det vi som sjåfører som setter begrensninger så behovet er jo i realiteten ikke der. Og en må heller ikke ha det dyreste og flotteste for å ha det gøy på to hjul. Det er viktigere å komme seg ut på tur enn å spare seg til fant fordi en må ha det råeste som er på markedet.

Gøy med yngre som vil ta lappen. Hjalp til med litt øvelseskjøring selv i sommer på en yngre herre som tok førerkortet på lettmc. Det har skjedd mye siden jeg tok førerkortet for over 10 år siden fant vi ut..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har alltid synes det virker gøy å være en av dem som kjøper nytt og bare kjører det de har inn i evigheten, men jeg har aldri helt fått det til. 

En del av meg sier Streetfighter V2, og en annen sier Tiger Sport 800. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...