Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store MC-tråden!

Anbefalte innlegg

Megaoctane skrev (På 20.10.2024 den 11:00 AM):

Er på utskikk etter ny MC. 
er det lurt å kjøpe nå, eller vente til våren?

budsjett er maks 180, men helst så lite som mulig 😅

Klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal gå for… nå driver jeg og vingler mellom følgende:

• Triumph Speed Twin 900
  • Triumph Tiger Sport 850
  • Honda NC750 DCT
  • Honda Hornet CB750
  • BMW F900R
  • BMW RnineT pure

Det er vidt forskjellige typer ja…

Vil i hovedsak bli brukt til og fra jobb hver dag og kanskje litt kjøring i helgene. Ergo 95% av kjøringen vil skje i Oslo.

NC750X DCT, ikke den mest spennende, men du vil takke meg senere 👍 Hilsen en som kjører med DCT kasse i Oslo 😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg vært og testet Triumph tiger 850 sport, Honda Hornet 750 og Honda CB650 e clutch. 
Speed twin etc har ikke quick shifter så droppet dem. 
Tiger virket bra. Lettkjørt og føltes «lett». 
prøvde så Honda Hornet. Litt mye vinkel på bena, men ellers var den lettkjørt. 
eClutch var det noe rart med følte jeg. Gassen var slakk, måtte vri ganske mye før den trakk. Føltes også rart at føttene beveget seg opp og ned, uavhengig av overkroppen. Vanskelig å forklare…. Giringen var heller ikke lett. Det var trangt mellom gir og fothviler, slik at jeg giret opp to ganger, en gang med vilje og andre gang mens jeg skulle trekke ut foten…

Honda NX500 virket tøff. Men den har ikke quick shifter. 
honda NC750 DCT hadde de ikke inne akkurat da. Var ute på prøvekjøring. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er ikke bare årstiden jeg blir deprimert av, prisene på MC-dekk er jo heller ikke noe å spøke med..

Må ha nye både foran og bak, og lurer på hva jeg skal ha. Kjører stort sett på tørr asfalt, men hender i blant at jeg er ute på grusveger. Kjører kun småturer og har kun kjørt i regn "ved uhell". 

110/80-17 fram, 130/70-18 bak.

Lenke til kommentar

Planen var nye dekk her og + nye hjullagre, men prøver å klemme en sesong til utav de først.

Clutchen ble over natten helt merkelig på sykkelen. Måtte klemme hendelen mer og mer inn for å klare og skifte gir. Strammet opp wire, noe som hjalp, men den ble straks vond og gire med igjen. Tør ikke kjøre mer før ny clutchwire ankommer i posten.

Jeg SKAL kjøre i desember! Prøve å tyne sesongen mest mulig. Sitter i bilen og er misunnelig på de som fremdeles farter rundt på mc. Men nå meldes snø til uka, så det spørs!

Lenke til kommentar
Orion666 skrev (41 minutter siden):

Måtte selge FireBladen da jeg rett og slett ikke er voksen nok for en slik sykkel. Utrolig nok har jeg visst folk som er glade i meg.

Putrer nå rundt på en VFR, og det er jo et greit transportmiddel….

Kondolerer og gratulerer! ;) 

VTEC 800? Går greit å ha det moro på en sånn også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...