Bjerknez Skrevet 19. mai Forfatter Del Skrevet 19. mai Auto Asmodeus skrev (14 minutter siden): Jeg liker det annerledes designet på Street’en, og for litt aktiv kjøring er jeg sikker på at den leverer. Har bra krefter og mye moment i mellomregisteret. 50 km/t i 6. er jo null stress 😂 Men dersom jeg skal kjøre langt blir det som før: låne noe som er litt mer komfortabelt, og nå kan jeg jo byttelåne 😁 Kjørte 100 km med Streeten på første turen og skjønte at dette er ca det jeg orker med denne. Ihvertfall nå. Men det er helt innafor mitt hverdagslige behov. Og den lyden ass!! Sier det igjen. Jeg tar en omvei dersom tunell. Jeg har som nevnt hatt en Street Triple R og det er en meget oppegående sykkel. Jeg vil faktisk si den er bedre enn S1000R med tanke på svingvillighet og lettkjørt. S1000R har selvsagt mer punch, men du trenger det ikke. Jeg har også kjlrt nye Speed Triple RS. Det hadde vært mitt valg hvis jeg skulle hatt en nakensykkel i det segmentet. Lyden er episk i disse tresylindrerne. Min hadde Arrow anlegg og ved litt gasspådrag var det helt rå lyd. Overgår S1000R med god margin. Street og speed triple er begge sykler som fremstår som mer "ekte" med tanke på godt design. Mindre plast og designet skiller seg ut. Smak og behag dette, men S1000R som jeg hadde og MT10 og ikke minst Honda og Suszuki sine varianter i samme liga ser for meg ganske kjedelige ut. MT10 er en så absolutt potent sykkel. Ikke noe gakt med det tekniske, men designet er for meg ikke spesielt tiltalende. Også regelrett hater jeg disse neonfargene som Yamaha bruker. Dette er bare så innmari "fjortis" synes jeg. Ducati og Triumph synes jeg generelt er best på design. Vulgært og spennende mye av det. Triumph er spesielt gode med de klassisk moderne syklene sine. Virkelig bra saker. Honda og Suzuki er bare gjeeeesp alt sammen. Yamah ligger hakket over, men føles "masseprodusert" med tanke på design synes jeg. Men Yamaha har også noen fine sykler som ser bra ut i mine øyne. Det er XSR serien. XSR900 er så absolutt en kandidat som jeg faktisk kunne kjøpt og som jeg kanskje gjør. Ikke på høyde med Speed Twin 1200, men Yamahaen har mulighet for mer mer stash. Prismessig er dem tilnærmet like. De moderne nakensyklene til Yamaha gir meg ikke veldig mye dog. MT07 og MT09 eies jo av annenhver guttepjokk med MC lappen. MT10 er kraftig overpriset. FRA 280.000 kroner for en ny. Det er sinnsykt for den sykkelen synes jeg. Du får nesten en Hayabusa GSX1300R for den prisen. Faktisk ga jeg 329.000 for min Triumph Rocket 3 GT som er en 2.500cc med 170HK'er og episk moment. BMW S1000R som er en av konkurrentene til MT10 ender på rundt 280.000, men det er ETTER at man har krysset av hele utstyrslisten. Uten at jeg sier at S1000R er noen designvinner, for det er den ikke. Mange meninger om motorsykler og smaken er som baken, det er helt sikkert. Og godt er det. Ellers hadde det jo ikke vært mye å prate om 😅 1 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai Bjerknez skrev (16 minutter siden): De moderne nakensyklene til Yamaha gir meg ikke veldig mye dog. MT07 og MT09 eies jo av annenhver guttepjokk med MC lappen. Det er en grunn til det, Bjerknez. Greit med meninger selvsagt og jeg er enig at det er bra, men dette er en smule ovenfra og ned holdning syns jeg 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai Bjerknez skrev (20 minutter siden): Også regelrett hater jeg disse neonfargene som Yamaha bruker. Dette er bare så innmari "fjortis" synes jeg. Disse fargene er populære fordi folk, som meg, ønsker noe annet enn sorte og kjedelige sykler. Ellers hadde alle valgt den helsorte fargekombinasjonen du får disse syklene i. Bjerknez skrev (24 minutter siden): MT10 er kraftig overpriset. FRA 280.000 kroner for en ny. Fordi den kommer ferdig spekket med nesten alt tenkelig utstyr og kjøremoduser på basemodellen kontra sine konkurrenter. Speccet jeg en 1000r til samme utstyrsnivå var den rett i underkant av 280k, rett nok gikk jeg ikke ned i sømmene så noe utstyr til/fra i forhold til Yamaha. Da synes i hvert fall jeg at Yamaha vinner på utseende. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. mai Forfatter Del Skrevet 19. mai bshagen skrev (8 minutter siden): Det er en grunn til det, Bjerknez. Greit med meninger selvsagt og jeg er enig at det er bra, men dette er en smule ovenfra og ned holdning syns jeg Ja, det er en grunn til det. Ovenfra og ned vet jeg ikke. Det er vel bare sånn det er? Det er jo overflod av MT07 oh 09 der ute. Jeg ser dem hver eneste dag når jeg kjører på jobb. Ikke noe galt i det selvsagt, men jeg synes nå det er litt kjipt å kjøpe noe som alle andre har. Jeg har kjlrt både MT07 oh MT09. Bortsett fra mye motor for pengene, så er det ikke mye med disse syklene som ga meg gåsehud i positiv forstand. Dårlige dempere som ikke kan justeres er et dårlig tegn for min del og nok til at jeg takker nei. MT10 er dog noe helt annet. Jeg har ikke kjørt den, men jeg er overbevist om at denne har gode komponenter over hele fjøla. Det er designet og utseendet jeg ikke liker. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. mai Forfatter Del Skrevet 19. mai Hansien skrev (Akkurat nå): Disse fargene er populære fordi folk, som meg, ønsker noe annet enn sorte og kjedelige sykler. Ellers hadde alle valgt den helsorte fargekombinasjonen du får disse syklene i. Fordi den kommer ferdig spekket med nesten alt tenkelig utstyr og kjøremoduser på basemodellen kontra sine konkurrenter. Speccet jeg en 1000r til samme utstyrsnivå var den rett i underkant av 280k, rett nok gikk jeg ikke ned i sømmene så noe utstyr til/fra i forhold til Yamaha. Da synes i hvert fall jeg at Yamaha vinner på utseende. Sorte sykler er kjedelige fordi designet er dårlig. Man redder ikke er kjedelig design med farger mener jeg. Men nå er jeg fryktelig negativ kjenner jeg 😅 Overhodet ikke meningen å disse noen. Jeg liker bare å snakke litt rett fra hjertet. Uansett, hvis du er fra området så gi fra deg et pip en dag du er ute å kjører så tar vi en kaffe ett passende sted 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. mai Del Skrevet 19. mai Bjerknez skrev (1 minutt siden): Sorte sykler er kjedelige fordi designet er dårlig. Man redder ikke er kjedelig design med farger mener jeg. Men nå er jeg fryktelig negativ kjenner jeg 😅 Sorte sykler(og øvrige kjøretøy) er for mange kjedelig, uavhengig om designet er bra eller ei, fordi sort er en farge alle har eller en farge som ofte gjør detaljer og design veldig anonymt og flatt. Bjerknez skrev (3 minutter siden): Overhodet ikke meningen å disse noen. Jeg liker bare å snakke litt rett fra hjertet. Ganske så tydelig at det kun er fra hjertet og slik du slenger ut bemerkninger som "fjortis" og "guttepjokk" samt argumenterer uten å ha korrekt informasjon om ting. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. mai Forfatter Del Skrevet 19. mai Hansien skrev (3 minutter siden): Sorte sykler(og øvrige kjøretøy) er for mange kjedelig, uavhengig om designet er bra eller ei, fordi sort er en farge alle har eller en farge som ofte gjør detaljer og design veldig anonymt og flatt. Ganske så tydelig at det kun er fra hjertet og slik du slenger ut bemerkninger som "fjortis" og "guttepjokk" samt argumenterer uten å ha korrekt informasjon om ting. Kun mine meninger og ikke noe fakta. Så informasjonen er nok ikke korrekt i forhold til hva du mener. Å det er greit. Jeg konfigurerte meg en MT10 nå og den havnet på 316.000 kroner med det utstyret jeg mener er nødvendig. Da forutsetter jeg at den har quickshifter og cruisecontrol som standard siden den ikke hadde dette som tilvalg. Det er MYE penger for den sykkelen. Men ja, den ser bedre ut en S1000R som jeg hadde. Den var ganske anonym... 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. mai Forfatter Del Skrevet 19. mai Men, uansett så gratulerer jeg deg med ny fet sykkel! Mange kaller min sykkel for både lokmotiv, jøtul ovn og det som værre er. Jeg bryr meg ikke. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. mai Forfatter Del Skrevet 19. mai Appropo... sykkelen jeg selv går og sikler litt på er denne: Denne har jeg også prøvekjørt. Dog er det ikke mulig og få cruicecontrol orginalt men ellers liker jeg den "ekte" følelsen denne gir. Motoren er slett ikke noen sinke heller. Bunndrag som bare det. Lyden er også episk. Med to lave potter kan jeg også montere sidevesker etc. for bagasjeplass er viktig for min del. Men... vi får se. Kan hende jeg endrer mening 10 ganger før den tid kommer 😅 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Bjerknez skrev (9 timer siden): Men, uansett så gratulerer jeg deg med ny fet sykkel! Mange kaller min sykkel for både lokmotiv, jøtul ovn og det som værre er. Jeg bryr meg ikke. Man kan si mye om rocket, men fellesnevner er nok at den er en av de syklene de fleste har en mening om. Jeg la også umiddelbart merke til den da jeg så den første gang. Ikke utenkelig at jeg bytter ut RS’en med en slik om et par år.. Og komisk nok siden det var et tema: guttungen i nabohuset kjøpte seg ny sykkel denne sesongen etter å ha kjørt en eldre Honda en stund, og valget falt på en MT 07. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Litt rart at det ble en MT07? Da alle konkurrenter har bedre sykler enn MT07 i det segmentet, iallefall på papiret. 1 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Auto Asmodeus skrev (På 19.5.2024 den 11:35 AM): Har lurka litt i tråden her, men nå får jeg vel legge inn et innlegg selv. Hatt mc-lappen i fem år nå, har passert 40 med god margin sjæl så late to the party, men ikke eid sykkel da jeg har flere kompiser som har mer enn en sykkel så lån og disponering har aldri vært noe problem. Kjørt litt forskjellig: F900R, 600 Ninja og CBR650, men mest HD Dyna og Softail. Stor var vel overraskelsen da jeg plutselig kom over en Street Triple RS på Finn og tok den med meg hjem et par dager etter. Hadde ikke kjørt en sånn før, men prøvesittet. Har lest en del på forhånd og turen hjem var svært digg. For en sykkel. Så nå går denne sesongen med på å bli kjent med den og kose seg på finværsdager, og av og til inn til kontoret. Kjøpte du den 19 modellen i Vennesla? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai OJ Doe skrev (2 minutter siden): Kjøpte du den 19 modellen i Vennesla? Nei - fant min i Sarpsborg 😊 Greddi skrev (41 minutter siden): Litt rart at det ble en MT07? Da alle konkurrenter har bedre sykler enn MT07 i det segmentet, iallefall på papiret. Aner ikke? Bare en del av dem her jeg bor - enten i svart eller blå Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mai Forfatter Del Skrevet 20. mai Street Triple R er en nydelig sykkel og den beste i sitt segment mener jeg, uten tvil. Skulle jeg hatt en nakensykkel i dag hadde jeg uten tvil kjøpt Triumph. Spesielt siden jeg har eid en Street Triple R selv. Her er min gamle Street Triple R: 1 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Bjerknez skrev (12 timer siden): Kun mine meninger og ikke noe fakta. Så informasjonen er nok ikke korrekt i forhold til hva du mener. Å det er greit. Du påstod at MT10 var en dyr sykkel. Når jeg speccet en 1000r, som i utgangspunktet er mye billigere som startmodell, så ble den så godt som like dyr. Den prisdifferansen som blir på 1000r speccet som basisutgaven til MT10 er ubetydelig i valget av sykkel. Da faller kjørekomfort, kulhetsfaktor på sykkel og andre ting inn før jeg skal knipe på de tusenlappene det er snakk om. Min erfaring etter å faktisk ha sjekket litt pris og sammenlignet epler og epler er at de fleste sykler i de forskjellige segmentene som oftest er likt priset når utstyret er tilsvarende hverandre. Tar man grunnpakken til s1000r mot grunnpakken til MT10 og sammenligner så blir det litt som epler og bananer. Og ja, 280k er dyrt uavhengig av merke så det er sagt. Bjerknez skrev (13 timer siden): Jeg konfigurerte meg en MT10 nå og den havnet på 316.000 kroner med det utstyret jeg mener er nødvendig. Da forutsetter jeg at den har quickshifter og cruisecontrol som standard siden den ikke hadde dette som tilvalg. Hva er nødvendig? Personlig mener jeg Yamaha leverer sykkelen med det nødvendige på basisutgaven siden quickshift, cruise og komplett tilgang til all elektronikk er i grunnpakka. Alt annet er bare for komfort, praktisk eller stil. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mai Forfatter Del Skrevet 20. mai Kos deg med sykkelen din isteden for å forsvare kjøpet. MT10 er en meget potent sykkel. Noen liker den andre ikke. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Bjerknez skrev (Akkurat nå): Kos deg med sykkelen din isteden for å forsvare kjøpet. MT10 er en meget potent sykkel. Noen liker den andre ikke. Jeg forsvarer ikke kjøpet mitt, for det trenger jeg ikke den tid jeg er fornøyd med sykkelen min. Jeg reagerer bare på svadaet du farer med. 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mai Forfatter Del Skrevet 20. mai Hansien skrev (8 minutter siden): Jeg forsvarer ikke kjøpet mitt, for det trenger jeg ikke den tid jeg er fornøyd med sykkelen min. Jeg reagerer bare på svadaet du farer med. Ok, da sier vi det, så gir vi oss der 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 20. mai Del Skrevet 20. mai Bjerknez skrev (5 timer siden): Street Triple R er en nydelig sykkel og den beste i sitt segment mener jeg, uten tvil. Skulle jeg hatt en nakensykkel i dag hadde jeg uten tvil kjøpt Triumph. Spesielt siden jeg har eid en Street Triple R selv. Her er min gamle Street Triple R: Mmm Arrow… Skal nok bruke denne sesongen på å bli kjent med skjønnheten, men Arrow ligger høyt på lista samt short hendler og et eller annet opplegg for mobil (den har ikke Bluetooth-modul og er usikker på om ettermontering er vits i). Mulig jeg bare fortsetter med intercomen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mai Forfatter Del Skrevet 20. mai Auto Asmodeus skrev (26 minutter siden): Mmm Arrow… Skal nok bruke denne sesongen på å bli kjent med skjønnheten, men Arrow ligger høyt på lista samt short hendler og et eller annet opplegg for mobil (den har ikke Bluetooth-modul og er usikker på om ettermontering er vits i). Mulig jeg bare fortsetter med intercomen. Vet ikke hvordan dem nye låter, men med den jeg hadde så ble det meget stor forskjell i lyden. Mener å huske jeg betalte 6.000 ekstra for arrow. Er jo snart 10 år siden jeg hadde Street Triple R så det har nok skjedd en del siden det Uansett en skikkelig leken sykkel. Hadde en rollon test på motorvei med en Jevngammel Yamaha R6 og han hadde ikke i nærheten av bunndraget jeg hadde. Men klart, han tar meg i toppfart. Langs landeveien er du absolutt ingen sinke med denne. Her er videoen jeg filmet når jeg kjørte samens med flere fra Flekkefjord i retning Stavanger for snart 10 år siden 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå