Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store MC-tråden!


Anbefalte innlegg

Hehe, har sett flere som nevner den berømte planken ja. Men klart, med et sete fra SeatConcepts f.eks så burde jo ting bli bedre, men det tar jo litt tid og koster endel

Scrambler er kjempekul, men det blir litt mer cafésykkel kanskje? Jeg veit ikke om jeg kul nok for en sånn type sykkel :p 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (1 time siden):

Tips til en litt artig sykkel? Jeg er både høyt og lavt om dagen, tenkte å kjøpe noe gammalt vrak som f.eks en CBR600F eller en ThunderCat, eller en brukt MT-09/XSR900 til 100k. Jeg ser også på Hypermotard 698 til 200k og ny MT-09. Monster 1200S ser jeg på også, så det er rimelig stort spekter. SEr ikke på R lenger, det holdt med den Panigalen jeg hadde for noen år siden. Så, noen sykler jeg har glemt? 

Så jeg er i grunn på utkikk etter en ålreit sykkel fra mellom 20k til 250k :p 
 

Finn noe med ABS som er i orden og kan brukes sånn du tror du liker. 

Nakensykkel, som MT09 er kjekt, men litt sjelløs? Z900RS kan være noe. 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 timer siden):

Siklet på 690/701 i åresvis

Gjør det, gjør det, gjennomfør det.

 

Hadde '13 690 duke og eneste som var plage der var at den var noe lunefull ved lavt turtall på bykjøring, men kunne fint fikses ved O2 controller. Nyere Duke er vel bare blitt bedre å kjøre på alle måter. 890 er jo også en sykkel som er bedre i svinger enn storebroren 1290.

 

De som klager over at den har vonde seter er vel folk som helst skulle hatt en sofa på hjul. Jeg kjørte min fint 8-10 timer i strekk.

Lenke til kommentar
Hansien skrev (14 minutter siden):

Hadde '13 690 duke og eneste som var plage der var at den var noe lunefull ved lavt turtall på bykjøring

Jeg hadde en også, med o2 mod og power commander. Anbefaler den ikke til noen. Kjøp en 990 i stedet! Skal aldri kjøpe en sykkel med halv motor igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde en også, med o2 mod og power commander. Anbefaler den ikke til noen. Kjøp en 990 i stedet! Skal aldri kjøpe en sykkel med halv motor igjen. 

Kjøper lett en-dunker igjen selv. Som sagt, var utfordringen der bare at den var litt lunefull på lave turtall ved bykjøring. Ingenting annet å klage på. O2 mod var mer enn nok til å løse dette problemet for min del. Sykkelen var fantastisk på alle andre måter.

Lenke til kommentar
Hansien skrev (12 timer siden):

Kjøper lett en-dunker igjen selv. Som sagt, var utfordringen der bare at den var litt lunefull på lave turtall ved bykjøring. Ingenting annet å klage på. O2 mod var mer enn nok til å løse dette problemet for min del. Sykkelen var fantastisk på alle andre måter.

Hvilke årsmodeller skal man se på? Det har vel vært noen forandringer opp igjennom. Tror jeg også går for 701 i såfall, syns den har de kuleste fargene :) 

… eller Hypermotard 698 *sikle* 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (40 minutter siden):

Hvilke årsmodeller skal man se på? Det har vel vært noen forandringer opp igjennom. Tror jeg også går for 701 i såfall, syns den har de kuleste fargene :) 

… eller Hypermotard 698 *sikle* 

Skulle jeg hatt Duke som neste sykkel igjen så ville jeg faktisk gått for nyere 890 rett og slett fordi den har fått mye skryt for kjøreegenskapene sine. Har bare prøvesittet denne, men kunne gjerne tatt den på en testtur engang selv om jeg frykter at jeg ikke greier å reise derifra uten å handle da.

Hypermotard er heller ikke feil.

Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 minutter siden):

Svartpilen 801 er drit tøff rett og slett! :) 

@Hansien tenkte mer på SMC da enn Duke kanskje, men jeg er neimen ikke sikker 🤔

Det blir ikke feil uansett om det er duke, SMC eller lignende sykler fra andre produsenter. Er du fornøyd med utseendet og synes den er behagelig å kjøre så har du en perfekt sykkel.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (3 timer siden):

Kunne vi fått en poll på hvor mange sylindre folk foretrekker? @Gavekort

 

1,2,3,4 og 6

Her vil jeg si etter å ha kjørt både 1-2-3-4 sylindre at 2-3 sylindre er å foretrekke. Litt avhengig av hvor mange kubikk det er. 4 sylidrede har som regel et kjedelig lydbilde og dårligere bunndrag. Typisk turtallssykkel. 1nsylindret blir mest rykk og napp men foretrekkes kanskje hvis man har 125cc eller på moped. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Bjerknez Vi snakker jo om en Supermotard/Enduro eller typ crosser her, da er det jo ikke tvil om at det må være en thumper (ensylindret). Hva skulle det ellers vært i en sånn type sykkel, når den må være lett? 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...