bshagen Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april Hehe, har sett flere som nevner den berømte planken ja. Men klart, med et sete fra SeatConcepts f.eks så burde jo ting bli bedre, men det tar jo litt tid og koster endel Scrambler er kjempekul, men det blir litt mer cafésykkel kanskje? Jeg veit ikke om jeg kul nok for en sånn type sykkel Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april @bshagen Sett på Indian FTR1200? Ellers kunne jeg gjerne hatt en MT09 igjen. Men da helst en MT09 SP. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april bshagen skrev (1 time siden): Så jeg er i grunn på utkikk etter en ålreit sykkel fra mellom 20k til 250k Det er alt for stort spenn. Hva skal sykkelen brukes til? hvor mye vil du egentlig bruke om du får velge? skrur du selv? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april bshagen skrev (1 time siden): Tips til en litt artig sykkel? Jeg er både høyt og lavt om dagen, tenkte å kjøpe noe gammalt vrak som f.eks en CBR600F eller en ThunderCat, eller en brukt MT-09/XSR900 til 100k. Jeg ser også på Hypermotard 698 til 200k og ny MT-09. Monster 1200S ser jeg på også, så det er rimelig stort spekter. SEr ikke på R lenger, det holdt med den Panigalen jeg hadde for noen år siden. Så, noen sykler jeg har glemt? Så jeg er i grunn på utkikk etter en ålreit sykkel fra mellom 20k til 250k Finn noe med ABS som er i orden og kan brukes sånn du tror du liker. Nakensykkel, som MT09 er kjekt, men litt sjelløs? Z900RS kan være noe. Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april Bjerknez skrev (1 time siden): Men hadde du tatt deg en rev hadde du blitt buret inne 🤣 Med Muttern bakpå gå´re greit..🤣 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april bshagen skrev (2 timer siden): Siklet på 690/701 i åresvis Gjør det, gjør det, gjennomfør det. Hadde '13 690 duke og eneste som var plage der var at den var noe lunefull ved lavt turtall på bykjøring, men kunne fint fikses ved O2 controller. Nyere Duke er vel bare blitt bedre å kjøre på alle måter. 890 er jo også en sykkel som er bedre i svinger enn storebroren 1290. De som klager over at den har vonde seter er vel folk som helst skulle hatt en sofa på hjul. Jeg kjørte min fint 8-10 timer i strekk. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april Hansien skrev (14 minutter siden): Hadde '13 690 duke og eneste som var plage der var at den var noe lunefull ved lavt turtall på bykjøring Jeg hadde en også, med o2 mod og power commander. Anbefaler den ikke til noen. Kjøp en 990 i stedet! Skal aldri kjøpe en sykkel med halv motor igjen. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. april Del Skrevet 27. april Sjørøver skrev (3 minutter siden): Jeg hadde en også, med o2 mod og power commander. Anbefaler den ikke til noen. Kjøp en 990 i stedet! Skal aldri kjøpe en sykkel med halv motor igjen. Kjøper lett en-dunker igjen selv. Som sagt, var utfordringen der bare at den var litt lunefull på lave turtall ved bykjøring. Ingenting annet å klage på. O2 mod var mer enn nok til å løse dette problemet for min del. Sykkelen var fantastisk på alle andre måter. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april Kunne vi fått en poll på hvor mange sylindre folk foretrekker? @Gavekort 1,2,3,4 og 6 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april Hansien skrev (12 timer siden): Kjøper lett en-dunker igjen selv. Som sagt, var utfordringen der bare at den var litt lunefull på lave turtall ved bykjøring. Ingenting annet å klage på. O2 mod var mer enn nok til å løse dette problemet for min del. Sykkelen var fantastisk på alle andre måter. Hvilke årsmodeller skal man se på? Det har vel vært noen forandringer opp igjennom. Tror jeg også går for 701 i såfall, syns den har de kuleste fargene … eller Hypermotard 698 *sikle* Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april bshagen skrev (40 minutter siden): Hvilke årsmodeller skal man se på? Det har vel vært noen forandringer opp igjennom. Tror jeg også går for 701 i såfall, syns den har de kuleste fargene … eller Hypermotard 698 *sikle* Skulle jeg hatt Duke som neste sykkel igjen så ville jeg faktisk gått for nyere 890 rett og slett fordi den har fått mye skryt for kjøreegenskapene sine. Har bare prøvesittet denne, men kunne gjerne tatt den på en testtur engang selv om jeg frykter at jeg ikke greier å reise derifra uten å handle da. Hypermotard er heller ikke feil. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april (endret) Vitpilen / svartpilen er jo også noe å se på. Ikke minst for å kunne rocke Vitpilen hjelmen, som i følge meg er dritkul. Endret 28. april av bzzlink Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april Svartpilen 801 er drit tøff rett og slett! @Hansien tenkte mer på SMC da enn Duke kanskje, men jeg er neimen ikke sikker 🤔 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april bshagen skrev (3 minutter siden): Svartpilen 801 er drit tøff rett og slett! @Hansien tenkte mer på SMC da enn Duke kanskje, men jeg er neimen ikke sikker 🤔 Det blir ikke feil uansett om det er duke, SMC eller lignende sykler fra andre produsenter. Er du fornøyd med utseendet og synes den er behagelig å kjøre så har du en perfekt sykkel. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. april Forfatter Del Skrevet 28. april Sjørøver skrev (3 timer siden): Kunne vi fått en poll på hvor mange sylindre folk foretrekker? @Gavekort 1,2,3,4 og 6 Her vil jeg si etter å ha kjørt både 1-2-3-4 sylindre at 2-3 sylindre er å foretrekke. Litt avhengig av hvor mange kubikk det er. 4 sylidrede har som regel et kjedelig lydbilde og dårligere bunndrag. Typisk turtallssykkel. 1nsylindret blir mest rykk og napp men foretrekkes kanskje hvis man har 125cc eller på moped. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april (endret) @Bjerknez Vi snakker jo om en Supermotard/Enduro eller typ crosser her, da er det jo ikke tvil om at det må være en thumper (ensylindret). Hva skulle det ellers vært i en sånn type sykkel, når den må være lett? Endret 28. april av bshagen Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april Søk opp Aprilia SXV. Motard med V-twin. Jævlig fett lydbilde. Et helvetes problem å eie 😅 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april Sydvest skrev (23 minutter siden): Søk opp Aprilia SXV. Motard med V-twin. Jævlig fett lydbilde. Et helvetes problem å eie 😅 Joda, men det finnes vel knapt igjen noen av de vel. Blitt litt unicorn nesten Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april Ja og greit er nok det. Tidsinnstilte bomber de der. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. april Del Skrevet 28. april Sydvest skrev (37 minutter siden): Ja og greit er nok det. Tidsinnstilte bomber de der. Hehe, ja det kan du si! Men dæven så tøft! Var vel 70hk elns i disse, gikk jo som f…. 😅 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå