Gå til innhold

Leve Ukraina!

Anbefalte innlegg

17 minutes ago, trikola said:

Du vet at det har vært hungersnød i Russland før? Stikkord Nansen.

Det skjer lett at gjødselproduksjonen og innhøstingen svikter når maskinene mangler reservedeler, transporten/fordelingen svikter av samme grunn pluss 100 andre sanksjonsbetingede grunner.

Russlan har blitt utsatt for ulike sanksjoner sidan 2014. Det har vært eit effektivt trekk frå USA og andre til å hjelpe Russland med å bli sjølvforsynt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samms skrev (28 minutter siden):

Hungersnød i Russland?

Ein av dei største eksportørane av kveite i verda? Med stor innenlands produksjon av kunstgjødsel?

Det er godt mogeleg at Russland knekker ryggen på denne krigen, haken er at det kan bli resultatet i resten av europa også.

Nei, Europa ser en tøff tid i møte; men ikke i nærheten av det som venter den russiske befolkningen. 

- Det kan bli like ille i hele verden hvis Putin er gal nok til å starte en atomkrig. 

- Den russiske befolkningen kan redde seg hvis det blir palassrevolusjon, Putin blir drept og befolkningen setter all skyld på ham.

Hvis ikke en av disse to scenarioene skjer så kommer Europa til å lide, Russland knekke ryggen og resten av verden hangler videre som den pleier. Har du noen andre muligheter?

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Per Magus said:

Hvis du virkelig tror at det er samme rettssikkerhet i Kina og i USA, så har du et svært merkverdig syn på verden.

Nei, men alle sanksjonane gjer at USA nærmar seg Kina.

Om dei fortsetter så har dei snart demokrati på kinesisk måte i USA også.😉

Lenke til kommentar
Samms skrev (1 minutt siden):

Russlan har blitt utsatt for ulike sanksjoner sidan 2014. Det har vært eit effektivt trekk frå USA og andre til å hjelpe Russland med å bli sjølvforsynt.

De sanksjonene har vært minimale i forhold til hva russerne møter nå.

Lenke til kommentar
Samms skrev (Akkurat nå):

Nei, men alle sanksjonane gjer at USA nærmar seg Kina.

Om dei fortsetter så har dei snart demokrati på kinesisk måte i USA også.😉

Beklager, men dette er like meningsløst som å diskutere religion med paven. Ha det bra og lykke til med dine vrangforestillinger i fremtiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Per Magus said:

Beklager, men dette er like meningsløst som å diskutere religion med paven. Ha det bra og lykke til med dine vrangforestillinger i fremtiden.

Meiningslaust å diskutere religion med Paven?

Det argumentet tek eg som ignoranse av kunnskap. Paven er utdanna, gjerne også danna, har gått gradene og kome til toppen i den katolske kirka. PAven er heilt klart programforplikta til eit standpunkt og veg sine ord, men han er neppe utan kunnskap. Så utan kamera og mikrofon så kan det å diskutere religion med paven være både interessant og lærerikt.

Lenke til kommentar
Samms skrev (16 minutter siden):

Meiningslaust å diskutere religion med Paven?

Ja, det er fullstendig meningsløst å diskutere med religiøse mennesker; enten de tror på overnaturlige fenomener eller på kommunisme. 

Jeg krangler ikke, jeg bare forklarer hvorfor jeg har rett.  

Endret av Per Magus
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Per Magus said:

Ja, det er fullstendig meningsløst å diskutere med religiøse mennesker; enten de tror på overnaturlige fenomener eller på kommunisme. 

Jeg krangler ikke, jeg bare forklarer hvorfor jeg har rett.  

Haleluja!!!

Lenke til kommentar
Samms skrev (1 time siden):

Hungersnød i Russland?

Ein av dei største eksportørane av kveite i verda? Med stor innenlands produksjon av kunstgjødsel?

Det er godt mogeleg at Russland knekker ryggen på denne krigen, haken er at det kan bli resultatet i resten av europa også.

Ja riktig,hungersnød i Russland. Tror du den russiske stat har råd til å drive med gratis nødhjelp til 180 millioner mennesker over en lengre tidsperiode når folk er fri for penger og ikke har råd til mat. I tillegg blir staten etterhvert også bankerott. Ikke ulikt Nord Korea. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, PV-fan said:

Dette er en fjollete kommentar. Hvorfor satse på uforutsigbar og dyr fossil energi når man heller kan satse på forutsigbar og billig fornybar energi. Fossil energi er stadig utsatt for kriger og maktkamper, ofte med diktaturer. 

Du kaster bort tiden din :)

Lenke til kommentar

PV-fan skrev (6 timer siden):

Dette er en fjollete kommentar. Hvorfor satse på uforutsigbar og dyr fossil energi når man heller kan satse på forutsigbar og billig fornybar energi. Fossil energi er stadig utsatt for kriger og maktkamper, ofte med diktaturer. 

elysium74 skrev (10 minutter siden):

Du kaster bort tiden din :)

Vi kan ta ut ca. 40 % mer energi fra våre vannkraftverk.

Dessverre er de eid av det offentlige, og politikere er som kjent grådige og korttenkte. Derfor er nesten alt overskudd fra kraftverk beslaglagt og puttet inn i kommune- og statskasser i stedet for å bli investert i verkene slik at man på sikt kan produsere mer strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...