Gå til innhold

Innreiseregler til Hellas

Anbefalte innlegg

https://travel.gov.gr/#/

Virker som om jeg som kun dobbeltvaksinert kan reise til hellas uten problemer. De skriver vel at det er ok med kun dobbeltvaksinenering så lenge det er mindre enn 9 måneder siden siste vaksinasjon.

Det er 7 måneder siden jeg tok min.

Så jeg slipper å teste meg før jeg drar og slipper testing ved ankomst?

Noen som kan bekrefte/avkrefte min tolkning?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her i Hellas kreves det at tredje dose tas senest 7 måneder etter andre for at koronapasset skal være gyldig.

Men borgere fra andre EU/Schengen-land som har gyldig pass i sitt hjemland kommer inn med det.

Ingen test nødvendig og heller ikke PLF lenger 🙂

Endret av Frank Olsen
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (13 timer siden):

Her i Hellas kreves det at tredje dose tas senest 7 måneder etter andre for at koronapasset skal være gyldig.

Men borgere fra andre EU/Schengen-land som har gyldig pass i sitt hjemland kommer inn med det.

Men i linken som jeg sendte står det:

"a) Vaccination certificate (for those who have completed vaccination for COVID-19 at least fourteen (14) days before arrival) valid for 9 months after the completion of the basic vaccination and without time limit for travellers who have received the booster dose, or"

Med "basic vaccination" menes kun 2 doser ikke sant?
Og at denne er gyldig i 9 måneder etter siste dose (dose 2)?

Så om jeg forstår det rett så trenger jeg ikke 3 dose, eller å måtte teste meg.

Siden jeg har 2 doser (basic vaccination) og det har gått mindre enn 9 måneder siden jeg tok siste dose.

Lenke til kommentar
ltdata skrev (1 time siden):

Men i linken som jeg sendte står det:

"a) Vaccination certificate (for those who have completed vaccination for COVID-19 at least fourteen (14) days before arrival) valid for 9 months after the completion of the basic vaccination and without time limit for travellers who have received the booster dose, or"

Med "basic vaccination" menes kun 2 doser ikke sant?
Og at denne er gyldig i 9 måneder etter siste dose (dose 2)?

Så om jeg forstår det rett så trenger jeg ikke 3 dose, eller å måtte teste meg.

Siden jeg har 2 doser (basic vaccination) og det har gått mindre enn 9 måneder siden jeg tok siste dose.

Ja det stemmer.

Du trenger verken en tredje dose eller å teste deg.
For øvrig er det ventet at kravet om koronapass også forsvinner innen påske:

Greece to abolish the Covid-Pass by Easter, says epidemiologist Majorkinis (keeptalkinggreece.com)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, da blir det ferie :)

EDIT: Ser at det er 9 måneder siden jeg fikk dose 2, den 1 juni. 
Slik som det er nå, er det slik at jeg må inn i hellas før den 1 juni, eller må jeg ha kommet meg ut av landet før den første 1 juni? ( med tanke på gyldigheten til koronapasset mitt)

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...