ltdata Skrevet 22. mars 2022 Del Skrevet 22. mars 2022 https://travel.gov.gr/#/ Virker som om jeg som kun dobbeltvaksinert kan reise til hellas uten problemer. De skriver vel at det er ok med kun dobbeltvaksinenering så lenge det er mindre enn 9 måneder siden siste vaksinasjon. Det er 7 måneder siden jeg tok min. Så jeg slipper å teste meg før jeg drar og slipper testing ved ankomst? Noen som kan bekrefte/avkrefte min tolkning? Takk Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 22. mars 2022 Del Skrevet 22. mars 2022 (endret) Her i Hellas kreves det at tredje dose tas senest 7 måneder etter andre for at koronapasset skal være gyldig. Men borgere fra andre EU/Schengen-land som har gyldig pass i sitt hjemland kommer inn med det. Ingen test nødvendig og heller ikke PLF lenger 🙂 Endret 22. mars 2022 av Frank Olsen Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 23. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2022 Frank Olsen skrev (13 timer siden): Her i Hellas kreves det at tredje dose tas senest 7 måneder etter andre for at koronapasset skal være gyldig. Men borgere fra andre EU/Schengen-land som har gyldig pass i sitt hjemland kommer inn med det. Men i linken som jeg sendte står det: "a) Vaccination certificate (for those who have completed vaccination for COVID-19 at least fourteen (14) days before arrival) valid for 9 months after the completion of the basic vaccination and without time limit for travellers who have received the booster dose, or" Med "basic vaccination" menes kun 2 doser ikke sant? Og at denne er gyldig i 9 måneder etter siste dose (dose 2)? Så om jeg forstår det rett så trenger jeg ikke 3 dose, eller å måtte teste meg. Siden jeg har 2 doser (basic vaccination) og det har gått mindre enn 9 måneder siden jeg tok siste dose. Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 23. mars 2022 Del Skrevet 23. mars 2022 ltdata skrev (1 time siden): Men i linken som jeg sendte står det: "a) Vaccination certificate (for those who have completed vaccination for COVID-19 at least fourteen (14) days before arrival) valid for 9 months after the completion of the basic vaccination and without time limit for travellers who have received the booster dose, or" Med "basic vaccination" menes kun 2 doser ikke sant? Og at denne er gyldig i 9 måneder etter siste dose (dose 2)? Så om jeg forstår det rett så trenger jeg ikke 3 dose, eller å måtte teste meg. Siden jeg har 2 doser (basic vaccination) og det har gått mindre enn 9 måneder siden jeg tok siste dose. Ja det stemmer. Du trenger verken en tredje dose eller å teste deg. For øvrig er det ventet at kravet om koronapass også forsvinner innen påske: Greece to abolish the Covid-Pass by Easter, says epidemiologist Majorkinis (keeptalkinggreece.com) 1 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 23. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2022 (endret) Takk, da blir det ferie EDIT: Ser at det er 9 måneder siden jeg fikk dose 2, den 1 juni. Slik som det er nå, er det slik at jeg må inn i hellas før den 1 juni, eller må jeg ha kommet meg ut av landet før den første 1 juni? ( med tanke på gyldigheten til koronapasset mitt) Endret 23. mars 2022 av ltdata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå