Maik1 Skrevet 20. mars 2022 Del Skrevet 20. mars 2022 Hvilket nettbrett eller hvilken ipad burde jeg kjøpe om det i hovedsak er til å tegne med? Helst prisklasse rundt 4000,- På forhånd tusen takk for svar! 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 20. mars 2022 Del Skrevet 20. mars 2022 (endret) Dedikerte tegnebrett gjør best jobb (Ikke nødvendigvis i lave prisklasser). Koster fra noen tusen til mange titusener. Det funker også med iPad Air eller Pro. https://classic.prisjakt.no/product.php?p=6006810 Quote You can use Apple Pencil (2nd generation) with these iPad models: iPad mini (6th generation) iPad Air (4th generation and later) iPad Pro 12.9-inch (3rd generation and later Endret 20. mars 2022 av BadCat 1 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 21. mars 2022 Del Skrevet 21. mars 2022 Jeg har aldri testet dedikerte tegnebrett, men har en iPad Mini of Pencil 2. Dette fungerer utmerket. Dog tar jeg hørt at det lønner seg med 120Hz skjerm dersom du ønsker den beste opplevelsen. Kan dessverre verken bekrefte, eller avkrefte dette... 1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. mars 2022 Del Skrevet 21. mars 2022 For et budsjett på ca 4k ville jeg gått for iPad 9. gen (2021) og en Apple Pencil. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. mars 2022 Del Skrevet 21. mars 2022 Maik1 skrev (9 timer siden): Hvilket nettbrett eller hvilken ipad burde jeg kjøpe om det i hovedsak er til å tegne med? Helst prisklasse rundt 4000,- På forhånd tusen takk for svar! I den prisklassen har du ikke så mange valg om du vil ha iPad. Det er kun en modell som koster rundt 4k. Og du må kjøpe penn utenom, så du går et stykke over budsjett for et tegnebrett. Men ellers er det egentlig viktig å vite hva du har tenkt å bruke den til. Er det kun til tegning? iPad er ikke laget utelukkende for å være et tegnebrett, så du betaler egentlig for et nettbrett som er ålreit å tegne på i tillegg. Det finnes dedikerte tegnebrett som er mye bedre, men da langt fra så god som iPad på generell surfing, spilling, medieavspilling o.l. som nettbrett ofte brukes til. 1 1 Lenke til kommentar
Maik1 Skrevet 21. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2022 Nimrad skrev (2 timer siden): I den prisklassen har du ikke så mange valg om du vil ha iPad. Det er kun en modell som koster rundt 4k. Og du må kjøpe penn utenom, så du går et stykke over budsjett for et tegnebrett. Men ellers er det egentlig viktig å vite hva du har tenkt å bruke den til. Er det kun til tegning? iPad er ikke laget utelukkende for å være et tegnebrett, så du betaler egentlig for et nettbrett som er ålreit å tegne på i tillegg. Det finnes dedikerte tegnebrett som er mye bedre, men da langt fra så god som iPad på generell surfing, spilling, medieavspilling o.l. som nettbrett ofte brukes til. Tusen takk for svar! Jeg skal i hovedsak kjøpe for å tegne på. Å lese nyheter, spille litt osv. kommer godt med, men er det å tegne med som er det aller viktigste. Tegning er kun en hobby, så jeg er ikke ute etter det mest avanserte og proffe. Men heller ikke noe for dårlig. Jeg ønsker noe som er lettvint og behagelig å arbeide med. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 21. mars 2022 Del Skrevet 21. mars 2022 Jeg tror du vil komme langt med vanlig ipad og Apple Pencil. Hva med å prøve dette først? Power, Elkjøp, etc. har jo åpent kjøp mulighet for nettopp dette. 1 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. mars 2022 Del Skrevet 21. mars 2022 Wacom One 13 ser grei ut og koster ca 4000 kr: Review: The Wacom One tablet is a decent alternative to more expensive display tablets | AppleInsider 1 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. mars 2022 Del Skrevet 21. mars 2022 Svein M skrev (12 minutter siden): Wacom One 13 ser grei ut og koster ca 4000 kr: Review: The Wacom One tablet is a decent alternative to more expensive display tablets | AppleInsider Må kanskje nevne hva dette er for noe. Det er i utgangspunktet bare en touch-skjerm så man må altså ha en PC i tillegg for å tegne på denne. Og ikke minst, dette er en 2 år gammel anmeldelse som gir det en middelmådig karakter. Jeg ble svært skeptisk til om den er verdt pengene. 2 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 21. mars 2022 Del Skrevet 21. mars 2022 11 minutes ago, Svein M said: Wacom One 13 ser grei ut og koster ca 4000 kr: Review: The Wacom One tablet is a decent alternative to more expensive display tablets | AppleInsider Tror ikke det dekker behovet hans da det krever en pc i tillegg, wacom one er bare en fancy skjerm. Tror det beste i den prisklassen er nok en ipad 2021 men med penn så blir det en del over budsjettet 2 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. mars 2022 Del Skrevet 21. mars 2022 Svein M skrev (9 minutter siden): Wacom One 13 ser grei ut og koster ca 4000 kr: Review: The Wacom One tablet is a decent alternative to more expensive display tablets | AppleInsider Men det er kun en skjerm? Ganske annerledes enn en iPad hvertfall. 1 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. mars 2022 Del Skrevet 21. mars 2022 Nimrad skrev (27 minutter siden): Men det er kun en skjerm? Ganske annerledes enn en iPad hvertfall. Ja det er i grunnen bare en skjerm som støtter at du tegner med stylus på den. Slike tegneplater finnes også uten skjerm, og tegne programmet kjøre på PC eller Mac. Her er slike tegneplater: Best pris på Tegneplater - Sammenlign priser hos Prisjakt 1 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. mars 2022 Del Skrevet 21. mars 2022 (endret) Når det gjelder nettbrett så ligger disse to på ca 4000 ipad 10.2 (2021) Xiaomi Pad 5 Mens Lenovo Tab P11 Plus har litt lavere pris, og Samsung Galaxy Tab S7 FE litt høyere pris. Endret 21. mars 2022 av Svein M 1 1 Lenke til kommentar
Maik1 Skrevet 2. april 2022 Forfatter Del Skrevet 2. april 2022 Tuuusen takk for alle svarene!! Veldig hyggelig at folk tar seg tid til å hjelpe. Jeg gikk for ipad (2021) og er strålende fornøyd så langt! 3 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 2. april 2022 Del Skrevet 2. april 2022 Maik1 skrev (7 minutter siden): Tuuusen takk for alle svarene!! Veldig hyggelig at folk tar seg tid til å hjelpe. Jeg gikk for ipad (2021) og er strålende fornøyd så langt! Herlig 😃. Mega kjekt når folk blir fornøyd. Kos deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå