Gå til innhold

Kjøpe kaffe fra svenske nettbutikker.

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år nå bestilt den utmerkede, svenske kaffen Arvid Nordquist Festivita direkte fra Arvid Nordquist nettbutikk i Norge.  Det har ofte vært problemer med leveringen og de har til all tid tydeligvis brydd seg lite om privatkunder - servicen har vært ganske dårlig. Men det har ihvertfall vært mulig å få tak i denne knallgode kaffen. Men 28. februar i år stengte de liksågodt hele nettbutikken. De henviser til Europris.no og oda.no. Problemet med førstnevnte er at de bare har andre typer Arvid Nordquist kaffe, men ikke Festivita. Problemet med oda.no er at de ikke leverer i mitt område.

Jeg er litt desperat for jeg faktisk blitt "avhengig" av denne kaffen. Noen som kan tipse om svenske nettbutikker som eventuelt kan sende denne kaffen til Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er klar over at alt som spises/konsumeres vil kategoriseres som "næringsmiddel" og tilhørende svindyr tollutgift når du selv privatimporterer dette sant?

Jeg handler mye på nettet fra utlandet, men jeg har enda ikke funnet noe som skal spises som er verdt akkurat prisen som følger med næringsmidlerkategorien.. Da betaler jeg heller en norsk importør for å føre dette inn i landet..

Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS skrev (37 minutter siden):

Du er klar over at alt som spises/konsumeres vil kategoriseres som "næringsmiddel" og tilhørende svindyr tollutgift når du selv privatimporterer dette sant?

Jeg handler mye på nettet fra utlandet, men jeg har enda ikke funnet noe som skal spises som er verdt akkurat prisen som følger med næringsmidlerkategorien.. Da betaler jeg heller en norsk importør for å føre dette inn i landet..

Nei, det var jeg ikke klar over. Visste det var toll på kjøtt og ost, men ikke på kaffe 😞

Ufattelig frustrerende at jeg ikke kan få tak i denne kaffen mer !! 😞 😞 

Lenke til kommentar

Selv hvis du spytter ut tyggisen så teller det som matvare (næringsmidler). Men er det noe som hindrer deg ifra å kjøre selv til Sverige og storhandle? Så lenge du er innenfor 3000 kroner (6000 kr hvis du er mer enn 24 timer ute av landet) så er det kanskje likegreit? Kaffe holder seg vel i lang lang tid når det er pakket profesjonellt fra produsent?

• Liker 1
Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS skrev (12 timer siden):

Selv hvis du spytter ut tyggisen så teller det som matvare (næringsmidler). Men er det noe som hindrer deg ifra å kjøre selv til Sverige og storhandle? Så lenge du er innenfor 3000 kroner (6000 kr hvis du er mer enn 24 timer ute av landet) så er det kanskje likegreit? Kaffe holder seg vel i lang lang tid når det er pakket profesjonellt fra produsent?

Jeg bor på vestlandet.

Lenke til kommentar
Yessmann skrev (På 21.3.2022 den 9.36):

Jeg bor på vestlandet.

Jeg har kollegaer som kjører flere ganger i året fra Bergen (i Vestland fylke og på Vestlandet) til Sverige for å harryhandle (både med og uten 3 unger som tar og nytteplass i stasjonsvogna og dermed begrenser hvor mye de får med seg hjem igjen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...