Gjest 2463d...7ff Skrevet 19. mars 2022 Del Skrevet 19. mars 2022 Er en kvinne på 54 som har jobb. Men kunne tenke meg fortsatt nye utfordringer. Livet mitt ble ikke som forventet som de fleste andre der jeg skulle ha grodd fast på ett fast sted. Jeg har flyttet mye og byttet en del jobber og gått på en skikkelig smell privat som gjorde at jeg ikke kom ut med noen referanser fra ett sted jeg var. Det har gjort det veldig mye vanskeligere å få seg jobb igjen. Er det håp? Er det mulig å møte forståelse for at man har fått seg en smell men at det er flere år siden og ikke relevant for nådagens situsajon? Jeg føler det er umulig å få forståelse. Hvordan er det å søke jobb i andre land f.eks? Jeg er fri og frank og har jo mulighet til å flytte hvor jeg vil egentlig. Har ingenting som holder meg her heller. Livet er for kort til å bare bli sittende der og ikke leve livet fullt lissom. Jeg føler ikke at jeg gjør det her jeg er nå. Jeg er heller ikke redd for å flyttet til ett nytt sted alene da jeg har gjort det ett par ganger før. En finner seg som regel en hobby så ordner det seg. Slik har det vært for min del i hvertfall. Jeg har ikke noe stort nettverk så det er lite hjelp og få der i fra. Har sett litt på landet Nederland. Er det muligheter der? Gjerne en jobb der de ser etter noen som er norsktalende. Behersker muntlig og skriftlig engelsk bra nok syns jeg. Anonymous poster hash: 2463d...7ff Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. mars 2022 Del Skrevet 19. mars 2022 (endret) Det er fult mulig å få seg jobb selv om man ikke har en god sjefsreferanse fra forrige/én jobb. Det er noen sjefer med alvorlige personlighetsforstyrrelser som gjør det nærmeste umulig å komme godt ut av jobben - spesielt om det har vært en arbeidskonflikt hvor kolleger og sjef er trakasserende part. Heldigvis er disse et fåtall. Men svaret på akkurat det spørsmålet er ja - det er mulig så lenge du har andre gode referanser å vise til. Problemet er større om du har veldig mange sjefer du ikke kan bruke som referanse. Man vil som regel alltid ha noen sjefsreferanser i tillegg til kollega referanser. Endret 19. mars 2022 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest 2463d...7ff Skrevet 19. mars 2022 Del Skrevet 19. mars 2022 Theo343 skrev (5 timer siden): Det er fult mulig å få seg jobb selv om man ikke har en god sjefsreferanse fra forrige/én jobb. Det er noen sjefer med alvorlige personlighetsforstyrrelser som gjør det nærmeste umulig å komme godt ut av jobben - spesielt om det har vært en arbeidskonflikt hvor kolleger og sjef er trakasserende part. Heldigvis er disse et fåtall. Men svaret på akkurat det spørsmålet er ja - det er mulig så lenge du har andre gode referanser å vise til. Problemet er større om du har veldig mange sjefer du ikke kan bruke som referanse. Man vil som regel alltid ha noen sjefsreferanser i tillegg til kollega referanser. Takk for svar. Jeg kan jo bruke min nåværende sjef som referanse men kvier meg for å gjøre det fordi han har nok bare godt å si om meg for jeg har hjulpet han big time nå under korona tiden for at han skal ha fått hjulene til å gå rundt. Jeg har vært stabil og stilt opp hele tiden. Men han satser jo også på at jeg skal fortsette fremover hos han. Jeg er redd jeg gjør han usikker hvis jeg begynner å spørre om han kan være referanse. Kan hende goodwillen jeg har blir borte da. Jeg styrer stort sett arbeidsdagene mine selv slik jeg har det nå. Jeg jobber vel mer enn en vanlig arbeidstaker med noen ganger 14 dager i strekk. Men jeg føler jeg mer som en partner enn ansatt her da. Så syns det er litt sensitivt. Men kanskje en kan søke først og spørre hvis noen er interessert i referanser da. Anonymous poster hash: 2463d...7ff Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. mars 2022 Del Skrevet 22. mars 2022 Eg trur nok at du gjer det litt ekstra vanskeleg for deg om du tenker å flytte til utlandet. Då legg du til ekstra utfordringar som at du går frå eit lite til eit ikkje-eksisterande nettverk, språkutfordringar, større konkurranse om jobbane om du flytter til ein stad der det er fleire innbyggarar, osv. Berre det at du i dag har jobb og ein sjef som vil gi deg ein god referanse gjer at eit par hol i CVen er lettare å handtere. Som voksen dame så kan du være attraktiv i arbeidsmarkedet ettersom din demografi typisk tilbyr ein veldig stabil arbeidskraft. Som du sjølv seier så legger du også ned meir arbeid enn dei andre arbeidstakarane, så også dine personlege eigenskapar gjer deg nok attraktiv på arbeidsmarkedet. Når ein skal tilsette yngre damer så er det ofte at arbeidsgivere tenker på at kandidaten kan bli gravid og går ut i permisjon sjølv om ein arbeidsgivar ikkje har lov til å spørre om slike ting eller la det påvirke beslutninga om kven som skal få jobben. Kva slags jobbar er det du ser for deg at du vil prøve deg på? 1 Lenke til kommentar
Gjest 46b0c...2d2 Skrevet 22. mars 2022 Del Skrevet 22. mars 2022 Finnes mange jobber i utlandet som leter etter norsktalende. Kanskje spesielt innen callsenter. Har selv jobbet i Hellas for eksempel og der var det nesten bare voksne folk i min avdeling. Folk oppi 40 og 50 årene også. Anonymous poster hash: 46b0c...2d2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå