Gå til innhold

Se 14 minutter av det kommende Harry Potter-spillet Hogwarts Legacy

Anbefalte innlegg

4 hours ago, herzeleid said:

Ellers er jeg litt nysgjerrig på hva som gjør at dette spillet lages nå? Jeg husker å ha spilt noe lignende hos andre for 10-15 år siden da Harry Potter var på topp, så interessant å se et slikt spill nå. 

Harry Potter universet lever vel i beste velgående enda igjennom «Fantastic beasts» filmene. Den første kom vel ut i 2016 så kan tenkes at de begynte å tenke på et spill rundt da.

Det er vel også første spillet som har sin egen historie som ikke handler om filmene, men mer å skape noe nytt.

Skeptisk til om historien blir like bra siden de har sparket JK Rowling, eller om de har fått alt det de trenger fra henne, eller om hun bare offisielt er sparket, men fortsatt har en innvirkning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg enormt til dette spillet, jeg har ventet på noe sånt som dette i mange år!

Jeg har ikke sett denne videoen som viser gameplay og vil ikke gjøre det heller. Jeg er allerede solgt og sliter nok med å vente til release date som det er. Jeg vil ikke se noe eller vite noe, men oppdage selv mens jeg spiller.

Ang. JKR så har jeg cancel culture langt oppi halsen. Folk må slutte å sette artister på en pidestall og forvente at de skal være politisk korrekt til enhver tid. De er mennesker som alle andre og jeg tåler helt fint å være uenig med noen om noe og samtidig sette pris på det de har laget. Det burde flere fra denne woke-kulturen prøve.

• Liker 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (På 19.3.2022 den 11.34):

Ellers er jeg litt nysgjerrig på hva som gjør at dette spillet lages nå? Jeg husker å ha spilt noe lignende hos andre for 10-15 år siden da Harry Potter var på topp, så interessant å se et slikt spill nå. 

De originale spillene var hele tiden under et stort tidspress, fordi de skulle gis ut en viss tid etter hver film, noe som førte til varierende kvalitet og spill som kanskje ikke var så omfattende og gjennomført som det burde.

Det virker som at utviklerne har hatt nærmest ubegrenset ned tid og ressurser denne gangen, så jeg håper at spillet blir veldig bra. Det ser ut  som at spillet er massivt og fullt av innhold.

Jeg tror også at spillerbasen for Harry Potter spill er ganske stor, siden de aller fleste under 40 år har et forhold til Harry Potter og mange flere spiller i dag, enn for 15 år siden.

Ellers så så vi egentlig ingenting til rumpeldunk i den videoen, bare at man skal bruke sopelime til å fly raskt gjennom verdenen. Jeg håper virkelig  at rumpeldunk er inkludert i spillet. Quidditch: World Cup som kom ut i 2003 for PS2 var ganske bra, men hadde noen utfordringer. Skulle likt å sett det med moderne kontroller og grafikk. Det har jo ganske stort potensial i dag med tanke på multiplayer, spillerbase, modding osv. Men det spillet var laget av EA, så det kan jo hende at det har enerett på rumpeldunk?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet ser helt dårlig ut, fy flate.

Uansett, alle sammen MÅ huske kjøpregel nummer 1 angående nye spill; IKKE PRE-ORDER!

EDIR: tar det tilbake. Grafikken kan kanskje bli bedre, men eventyrene spillet tilbyr vil nok bety mer.

Endret av Hugin
Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til dette spillet. Jeg er på ingen måte noe stor Harry Potter fan men det trenger en ikke å være for å like det som er blitt vist synes jeg..slott, magi, monstre, merkverdige personer og spennende områder å utforske.

Når det kommer til Rowling så har jeg så langt ikke lest noe som tilsier at hun er transfobisk. Men det er klart at trans miljøet ikke liker når såpass kjente personer som Rowling ikke bare nikker og neier som så mange gjør i dag. Livredde for å måtte krenke noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Cuneax skrev:

"Hun har flere ganger uttalt seg nedsettende om transpersoner, og flere har reagert på dette."

For noe pisspreik. Folk kan lese selv hva hun skrev: https://www.glamour.com/story/a-complete-breakdown-of-the-jk-rowling-transgender-comments-controversy

HVA er så nedsettende med å stadfeste fakta? Hvor er verden på vei hvis man ikke kan si helt åpenbare ting uten å bli utsatt for heksejakter og svartmaling som her?

Til tross for at hun er kvinne, har J.K. Rowling noe mange moderne fløtepusmenn mangler: BALLER. Hun tør å stå opp mot woke-tullet som ødelegger all kultur og "journalistikk".

Det kalles for trump derangement syndrome og har vært brukt før.
Lenke til kommentar

Men faen da folkens, drit i å diskutere jk Rowling og politikk og alt. Ikke ødelegg enda en tråd. Håper moderator rydder opp.

On topic: Vokst opp med Harry Potter både i bøker og film og gleder meg til spillet. Massevis av nostalgi her. Forventer ikke akkurat RDR2 nivå, men forhåpentligvis spillet som Harry Potter universet fortjener 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 timer siden):

Men faen da folkens, drit i å diskutere jk Rowling og politikk og alt. Ikke ødelegg enda en tråd. Håper moderator rydder opp.

Tror det blir litt vanskelig gitt at det er gamer.no selv som vektlegger denne kontroversen og velger å vinkle problemstillingen i favør den ene siden i det som åpenbart er en ganske vanskelig debatt. 

Politikk vil nok gjennomsyre diskusjonen så lenge spill-journalister velger å gjennomsyre sine artikler med nettopp dette. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...