Windoge Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hei. Fullfører Salg og Service grunnkurset mitt til høsten, og jeg har veldig lyst til å ta siste året mitt (VK1) i en anen by fordi jeg har bodd her hele livet (18år) og har lyst til å komme meg vekk. Blir jo sånn at jeg trenger borteboerstippend da;) Er det da sånn at jeg MÅ søke den skolen innenfor fylket der hvor jeg bor? Skal høre med rådgiver seffølgelig, men intill da skulle jeg bare sjekke om noen andre her vet. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Niks. Men si det slikt: La oss si at du har 5 i gjennomsnitt. Så ender du totalt opp med en 6.5 eller noe pga masse jall. Så får du +400 poeng for å søke på en skole i fylket og har da 406.5 poeng. Søker du på en skole i nabofylket har du bare 6.5 og ALLE andre fra det fylket ville komme inn før deg. Selv om de bare har 0.5 gjennomsnitt (400.5 poeng plutselig ) Endret 10. januar 2004 av Blib Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Niks. Men si det slikt: La oss si at du har 5 i gjennomsnitt. Så ender du totalt opp med en 6.5 eller noe pga masse jall. Så får du +400 poeng for å søke på en skole i fylket og har da 406.5 poeng. Søker du på en skole i nabofylket har du bare 6.5 og ALLE andre fra det fylket ville komme inn før deg. Selv om de bare har 0.5 gjennomsnitt (400.5 poeng plutselig ) Så med andre ord er det nesten umulig å komme inn i noe anet fylke? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Det er som Blib sier ja, men det kan hende noen flytter fra det stedet du flytter til, og da åpner det seg plutselig en plass. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Er det bare EN skole i hele fylket som har det faget? Hvilket miniputt fylke er det du bor i? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Er det bare EN skole i hele fylket som har det faget? Hvilket miniputt fylke er det du bor i? kremt , ser ikke på Rogaland heller som et miniputtfylke men det er det for eks kun en klasse som har IKT, noe som gjorde at jeg søkte i et annet fylke. Siden jeg da søkte på en privat VGS så hadde det ikke noe å si med fylke etc. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Seffølgelig er det ikke bare en skole her i fylket som har Salg å Service VK1 Det er 3-4. Men kjekt å kunne velge fritt over hele landet liksom, derfør jeg spurte:) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Er det bare EN skole i hele fylket som har det faget? Hvilket miniputt fylke er det du bor i? kremt , ser ikke på Rogaland heller som et miniputtfylke men det er det for eks kun en klasse som har IKT, noe som gjorde at jeg søkte i et annet fylke. Siden jeg da søkte på en privat VGS så hadde det ikke noe å si med fylke etc. Jo, men Salg og Service er et litt mer populært valg enn IKT. I hvert fall i Hordaland. Vi har fire-fem-seks skoler med IKT though. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Seffølgelig er det ikke bare en skole her i fylket som har Salg å Service VK1 Det er 3-4. Men kjekt å kunne velge fritt over hele landet liksom, derfør jeg spurte:) Ah. Daså Som Mr. Ueland nevnte, så kan du jo se om du finner en privaskole med Salg og Service da.. Men det er litt stress å gå på skole i andre fylker.. Det er nok mye papirarbeid. Tipper fylket ditt ikke blir noe glad for det heller. Mener å huske at det er fylket du opprinnelig er bosatt i som må betale for skolegangen, og alle fylker ser jo helst at du går på skole der du "hører hjemme". Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 M.a.o.; du får 400 poeng for å søke på en skole innenfor fylket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå