Gå til innhold

Velge mellom 2 gaming-pc?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe gamin-pc til min datter. 15år. Har forsøkt å orientert meg litt. Skal ikke være det aller råeste, men kunne brukes i flere år. Foreløpig ikke grafikkrevende spill. Men kan jo komme etterhvert. 

Linker til 2 stk pc. En fra komplett. Her med RTX 3050 og  Core i5-12400F. 

Den andre er MSI men RTX 3060 VENTUS 8 GB  og Intel® Core™ i5-11400F

Alt den ene med noe bedre grafikkort og den andre med noe bedre prosessor. 

Si at prisen på disse er like ca 11500kr. Hva er da det beste kjøpet? Noen innspill? Det blir nok ikke aktuelt å bygge selv. Men kan sette inn RAM og lagring etterhvert hvis nødvendig. 

Takknemlig for litt vurderinger. 

Lenker:

Komplett i65 Epic Gaming PC - Komplett Epic Gaming PC - Komplett.no

MSI MAG INFINITE 11TG-1417MYS STASJONÆR PC - Power.no

Endret av PCPappa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp msi PC-en. Forferdelig satt opp med tanke på kjøling av komponenter. Av de store merkene vi reparer på jobb. Så personlig syns jeg lenovo sine maskiner er best satt opp. Kvalitet og kjøling av komponenter tatt i betraktning. Medion går det også mye av. Helt OK maskiner, bra spesifikasjoner til prisen. Kunne ha spandert på seg litt bedre kjøleløsning. Komplett har jo tilbud titt og ofte. Er ikke fornøyd med de MSI PC-ene vi reparerer, hvert fall side om side med konkurrentene. 

Personlig valgt medion over MSI. Lenovo kjøpte vel opp Medion for noen år siden.  Står lenovo på enkelte komponenter inne i medion maskinene.

Endret av snqmann95
Lenke til kommentar
PCPappa skrev (26 minutter siden):

Eneste som bekymrer meg litt er power supply på 550w. 

Og så håper jeg viftene holder tritt med de høyere specsene. 

Ser ut på bildet at det er to vifter i front og en bak, og det skal vel være bra nok. Skjermkortet trekker vel 220W, og CPU trekker vel ikke så mye at systemet holder seg godt under 550W, så 550W strømforsyning skal holde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...