Senior47A Skrevet 15. mars 2022 Del Skrevet 15. mars 2022 Hei! Har "konvertert" en gammel laptop-skjerm til ekstra-skjerm og alt virker forsåvidt. Men ledningen - og pluggen - som sitter fast i skjermen er veldig kort, og invertor-kortet må derfor plasseres på en "ikke-helt-grei" plass. Noen som vet om det er mulig å få tak slike plugger (han og hun) slik at en kan lage en ledning med ønsket lengde? Evt om det finnes en ferdig "skjøteledning" å få kjøpt? Mulig det går ann å klippe ledningen og skjøte inn den lengden jeg trenger, men er litt usikker ( på min ferdigheter med lodding 😉 ) Legger med bilde av kortet, pluggen (dårlig bilde - men formen vises) og pluggen slik den stod da skjermen var i laptoppen... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 15. mars 2022 Del Skrevet 15. mars 2022 Tror du har større sjans for at dette blir bra med lodding enn å prøve å finne den pluggen der. Eventuelt levere den inn til noen som kan lodde den for deg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mars 2022 Del Skrevet 15. mars 2022 Å terminere slike små plugger er et mareritt. Det er garantert enklere å lodde inn litt ekstra kabel. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. mars 2022 Del Skrevet 15. mars 2022 Lodding er nok det beste (husk krympestrømpe), men hvis ikke du vil eller har mulighet til det så kan du bruke to wago klemmer. Du trenger da 2 stk wago klemmer med (2-polet). jeg ville bare skjøtet på ledningen som er der ved å gjøre en av disse tingene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mars 2022 Del Skrevet 15. mars 2022 5 minutes ago, Bjerknez said: Lodding er nok det beste (husk krympestrømpe), men hvis ikke du vil eller har mulighet til det så kan du bruke to wago klemmer. Du trenger da 2 stk wago klemmer med (2-polet). jeg ville bare skjøtet på ledningen som er der ved å gjøre en av disse tingene. Det har begynt å komme en del av disse klemmene, som er greie når en bare skal skjøte. Lenke til kommentar
Senior47A Skrevet 15. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2022 Takker for alle svar, jeg prøver meg på lodding😄 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå