Gå til innhold

Kontakt til baklyset på laptop-skjerm?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har "konvertert" en gammel laptop-skjerm til ekstra-skjerm og alt virker forsåvidt.
Men ledningen - og pluggen - som sitter fast i skjermen er veldig kort, og invertor-kortet må derfor plasseres på en "ikke-helt-grei" plass. 

Noen som vet om det er mulig å få tak slike plugger (han og hun) slik at en kan lage en ledning med ønsket lengde? Evt om det finnes en ferdig "skjøteledning" å få kjøpt?
Mulig det går ann å klippe ledningen og skjøte inn den lengden jeg trenger, men er litt usikker ( på min ferdigheter med lodding 😉 )
Legger med bilde av kortet, pluggen (dårlig bilde - men formen vises) og pluggen slik den stod da skjermen var i laptoppen...

plugg_1.jpg

plug_2.jpg

kontakt.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lodding er nok det beste (husk krympestrømpe), men hvis ikke du vil eller har mulighet til det så kan du bruke to wago klemmer. 

Du trenger da 2 stk wago klemmer med (2-polet). jeg ville bare skjøtet på ledningen som er der ved å gjøre en av disse tingene. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Bjerknez said:

Lodding er nok det beste (husk krympestrømpe), men hvis ikke du vil eller har mulighet til det så kan du bruke to wago klemmer. 

Du trenger da 2 stk wago klemmer med (2-polet). jeg ville bare skjøtet på ledningen som er der ved å gjøre en av disse tingene. 

Det har begynt å komme en del av disse klemmene, som er greie når en bare skal skjøte.

Wire-Docking-Connector-Spl-3-PCT3-3-Auto-Connecor.jpg.e7c6f26006d0189fb84a295cb23b4e42.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...