Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheDarkSycamore - SCM skrev (1 time siden):

Jeg har oppgradert noen av våpnene mine, ikke alle enda. 😃 Forresten, nice. 😊

Utover i spillet kan du få tak i bell bearings fra div bosser/huler/kister/på lik. Disse leverer du til en vendor i Roundtable Hold så kan du kjøpe oppgraderinger av våpen og summons der. Gjør ting enklere når du kommer litt ut i spillet og skal oppgradere utstyr og summons.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (4 timer siden):

Utover i spillet kan du få tak i bell bearings fra div bosser/huler/kister/på lik. Disse leverer du til en vendor i Roundtable Hold så kan du kjøpe oppgraderinger av våpen og summons der. Gjør ting enklere når du kommer litt ut i spillet og skal oppgradere utstyr og summons.

Åh, kult. 😎👍 Jeg tror jeg har funnet en eller to av dem. Hvis jeg husker rett nå. :hmm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tokk imot @henrikwl sin forslag. Samtidig hadde jeg litt lyst gå for Arcane også, selv om den egentlig ikke er så viktig for meg slik Henr nevner. 😃

Slik ser stats builden min ut nå, ikke helt ulik fra sist gang:

• Vigor (Har passe fokus på)
  • Mind (Har passe fokus på)
  • Endurance (Har hoved fokus nr.2)
  • Strength (Har hoved fokus nr.1)
  • Dexterity (Har hoved fokus nr.2)
  • Intelligence (Har minst fokus på)
  • Arcane (Har minst fokus på)

Forresten en ting jeg har lurt på lenge med Souls like spill, hva er greia med disse bokstavene her (se bildet)? 🤔🤔

Elden_Ring_attribute_scaling_weapon_stat

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (4 timer siden):

Jeg tokk imot @henrikwl sin forslag. Samtidig hadde jeg litt lyst gå for Arcane også, selv om den egentlig ikke er så viktig for med slik Henr nevner. 😃

Slik ser stats builden min ut nå, ikke helt ulik fra sist gang:

• Vigor (Har passe fokus på)
  • Mind (Har passe fokus på)
  • Endurance (Har hoved fokus nr.2)
  • Strength (Har hoved fokus nr.1)
  • Dexterity (Har hoved fokus nr.2)
  • Intelligence (Har minst fokus på)
  • Arcane (Har minst fokus på)

Forresten en ting jeg har lurt på lenge med Souls like spill, hva er greia med disse bokstavene her (se bildet)? 🤔🤔

Elden_Ring_attribute_scaling_weapon_stat

Ser ut som en bra prioritering for fysisk build.

Ang attributt scaling: Hvis du ser på Physical attack staten din så er den 74+15. 74 er weapon damage og 15 er påvirket av dine stats. Til sammen gir du 89 damage på fiende før fiendens eventuelle defense trekker fra.
74 øker du med smithing Stones, 15 øker du med å levelle opp relevante stats. Etterhvert som du oppgraderer våpen kan skalering endre seg slik at strength etterhvert kan få C og dex får B osv.. bokstaven angir hvor mye staten påvirker, men ikke konkret, annet enn at C er bedre enn D. Men C på et våpen kan være et helt annet damage tall enn C på et annet våpen.

Beste scaling er A eller S.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 time siden):

Ang attributt scaling: Hvis du ser på Physical attack staten din så er den 74+15. 74 er weapon damage og 15 er påvirket av dine stats. Til sammen gir du 89 damage på fiende før fiendens eventuelle defense trekker fra.
74 øker du med smithing Stones, 15 øker du med å levelle opp relevante stats.
Etterhvert som du oppgraderer våpen kan skalering endre seg slik at strength etterhvert kan få C og dex får B osv.. bokstaven angir hvor mye staten påvirker, men ikke konkret, annet enn at C er bedre enn D. Men C på et våpen kan være et helt annet damage tall enn C på et annet våpen.

Beste scaling er A eller S.

De tre første setningene viste jeg om. Men det siste du nevnte, forstod jeg ikke så mye av.
Kan få C og dex for B, hva for noe!!! :blink::blink:

PS: Bildet jeg postet i stad stemmer ikke med det jeg faktisk har, hadde ikke tid å ta skjermbilde i sta, derfor ble det sånn. Fant det bilde på nettet. Her har du de egentlige statene mine.

789.thumb.jpg.ff82dfbcbcc581549ffa409d9aaacc7d.jpg

Lenke til kommentar
On 3/26/2022 at 8:23 AM, henrikwl said:

Du burde definitivt ikke glemme endurance, den er super viktig som quality build som du går for. 

Drit i arcane. Den er helt ubrukelig for deg. 

Arcane blir vel brukt til katana/blood builds så helt ubrukelig er det vel ikke med tanke på scaling og damage. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (10 timer siden):

Vet ikke om jeg har forstått det ordentlig da, er de der bokstavan en "slags" tier greie opplegg? 🤔

Bokstaven sier litt om hvor mye akkurat den staten påvirker sluttresultatet. For eksempel vil bokstaven A si at ganske mye av din strength påvirker damage. Har våpenet bokstaven D så påvirker ikke strength spesielt mye. Bokstavene går fra S-A-B-C-D-E, der S er best og E er verst. Et våpen med C på Faith kan være bedre enn et våpen med B på Strength og B på Dex.

Her er et eksempel ang mitt favorittvåpen Bloodhounds fang:
Bloodhounds fang når du finner det:
Physical damage 141, Str scaling D, Dex scaling C

Oppgradert til +7:
Physical damage 284, Str scaling C, Dex scaling B

Som jeg skrev i forrige innlegg: Når du ser på stats på våpenet ditt så er damage Physical dmg + statboost fra dine stats = total damage.

Så hvis du vil ha best mulig damage på Bloodhounds fang bør du prioritere DEx siden det påvirker våpenet mest.

Men.. bokstavene er ikke en fast prosentandel av dine stats. Så selv om du har 50 i Strenght og to våpen med Strength scaling B så er ikke nødvendigvis damagebonusen det samme tallet. Vil tro at f.eks Greatsword gir høyere dps boost enn en dagger selv om begge har samme Strength scaling.

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (3 timer siden):

Bokstaven sier litt om hvor mye akkurat den staten påvirker sluttresultatet. For eksempel vil bokstaven A si at ganske mye av din strength påvirker damage. Har våpenet bokstaven D så påvirker ikke strength spesielt mye. Bokstavene går fra S-A-B-C-D-E, der S er best og E er verst. Et våpen med C på Faith kan være bedre enn et våpen med B på Strength og B på Dex.

Her er et eksempel ang mitt favorittvåpen Bloodhounds fang:
Bloodhounds fang når du finner det:
Physical damage 141, Str scaling D, Dex scaling C

Oppgradert til +7:
Physical damage 284, Str scaling C, Dex scaling B

Som jeg skrev i forrige innlegg: Når du ser på stats på våpenet ditt så er damage Physical dmg + statboost fra dine stats = total damage.

Så hvis du vil ha best mulig damage på Bloodhounds fang bør du prioritere DEx siden det påvirker våpenet mest.

Men.. bokstavene er ikke en fast prosentandel av dine stats. Så selv om du har 50 i Strenght og to våpen med Strength scaling B så er ikke nødvendigvis damagebonusen det samme tallet. Vil tro at f.eks Greatsword gir høyere dps boost enn en dagger selv om begge har samme Strength scaling.

Øm, jeg tror jeg begynner å skjønne nå. Helt ærlig, så syns jeg det eksempelet var forvirrede. :hmm:Men resten av teksten var i det minste litt bedre forklart da. 😃

• Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (På 3/22/2022 den 20.43):

Noen med pc versjon som kan gi meg et svar på dette ? 

Har både pc og xsx versjonen av spillet. På pc er det kortere ladetider, men periodevis noen framedrops. Spesielt når det regner. Ikke noen gamebreaker for min del, men en viss irritasjon kan det skape. Kun opplevd ute i den åpne verdenen, aldri hatt framdrops under noen bossfights.

Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (4 minutter siden):

På pc er det kortere ladetider, men periodevis noen framedrops. Spesielt når det regner. Ikke noen gamebreaker for min del, men en viss irritasjon kan det skape. Kun opplevd ute i den åpne verdenen, aldri hatt framdrops under noen bossfights.

Jo takker, men det jeg egentlig lurer på er om tilpasset keybinding er like håpløs som den har vært i andre DS spill og da snakker jeg om spilling med mus og tastatur, jeg greier dessverre ikke og spille med en spillkontroll. Alt jeg finner tyder på at den er like håpløs som før, men jeg ville høre om noen hadde noen erfaringer med det. Dessverre blir nok dette et spill jeg med tårer i øynene bare må klare meg uten. 

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor ikke Fromsoftware ikke kan legge et par kroner i og fikse dette for oss mus og tastatur folk, det er bare så latskap, og litt respektløst egentlig.   

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Jo takker, men det jeg egentlig lurer på er om tilpasset keybinding er like håpløs som den har vært i andre DS spill og da snakker jeg om spilling med mus og tastatur, jeg greier dessverre ikke og spille med en spillkontroll. Alt jeg finner tyder på at den er like håpløs som før, men jeg ville høre om noen hadde noen erfaringer med det. Dessverre blir nok dette et spill jeg med tårer i øynene bare må klare meg uten. 

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor ikke Fromsoftware ikke kan legge et par kroner i og fikse dette for oss mus og tastatur folk, det er bare så latskap, og litt respektløst egentlig.   

De vil sikkert komme med en oppdatering på det, til de som liker å spille på PC, vil jeg tro. Men, jeg igjen er motsatt av deg Skaf. Jeg liker konsoll bedre en PC'en, mest pga man slipper å oppdatere/fornye prosessor og sånne type ting. 😃

Tilbake til trådens tema:
Endelig har jeg klart å finne rustning som jeg liker, tokk sin tid. Denne kombinasjonen her syns jeg ble rå kul. Det er med Leather Armor som ikke er så bra. 😃😎🤓

ER-772.thumb.jpg.a35afd6c355f59f4c0003585d1451ad5.jpg

ER-883.thumb.jpg.425ba03da7068c43e63f1fa766f6865c.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...