simen12345 Skrevet 14. mars 2022 Del Skrevet 14. mars 2022 jeg skal starte på skole til høsten med er ikke helt sikker på hvilken linje jeg vil gå. informasjonsteknologi på oslomet har alle de samme fagene som data ingeniør har uten om matte1000 og fysikk/kjemi. På informatikk systemarkitektur på UIO så ser du ut som du bare har programmering og data fag og ikke noe matte, men på oslomet har man diskre matematikk. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal velge. jeg har lyst til å jobbe med å programmere og har litt erfaring fra vgs. Er det noen som har hatt erfaring med noen av linjene som kan fortelle litt om hvordan det er og hva slags muligheter man har videre i tid. Lenke til kommentar
Azriel Skrevet 15. mars 2022 Del Skrevet 15. mars 2022 Hei, jeg lurer faktisk på det samme. Slikt jeg har skjønt det, er oslomet mer hands on. Hvis du leser emnesidene ser du at de har i mye større grad, projekter og mappe vurderinger. Uio er veldig teoretisk. Lenke til kommentar
simen12345 Skrevet 2. april 2022 Forfatter Del Skrevet 2. april 2022 tenker du å starte med det til høsten Lenke til kommentar
xaco Skrevet 3. april 2022 Del Skrevet 3. april 2022 Du har noe matematikk på UiO også. Det er bare bakt inn i andre fag. IN1150 har en del diskret matematikk i seg. Jobb får du med begge programmene. Informatikk på UiO har hakket bedre rykte ute i bransjen og har et større fag og studiemiljø enn på OsloMet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå