Gå til innhold

Vestlig media vs. østlig media om krigen


Anbefalte innlegg

delfin skrev (23 minutter siden):

Dette er ikke et svar til dette innlegget, men for å lagre det for fremtiden, for det er et fantastisk eksempel på hvordan denne gjengen går frem.

Ikke et eneste argument, ingenting som er sant, og bare uærligheter. Snart vil nok nettverket våkne opp, gjenkjenne brukernavnet som "en av våre" og stemme frem dette, gjerne som "innsiktsfullt", for hva annet kan man kalle dette? Dette lyser jo innsikt og kunnslap og fortjener å fremheves. Brukeren belønnes på sin side med dopamin.

Dette er bare interessante observasjoner om dynamikken som dessverre har grodd frem her, og som gjør denne delen av forumet ubrukelig. Dessverre.

Det er mange interessante tema som diskuteres, men man presses ned på dette nivået om man vil eller ikke.

Hvor lenge går det før innlegget over har fått "innsiktsfullt"? Ikke lenge vil jeg tro...

Kjappt spm. Du virker å være over gjennomsnittet opptatt av reddit, uppvotes og å plassere hersketeknikker i hytt og pine. 

Er du i bunn å grunn sjalu for at konspirasjonssvadaet ditt ikke får flere "upvotes"? 🤔

Spm helt irrelevant til sak, jeg er bare nyskjerrig. 

 

 

Edit: Der fikk jeg en hjerte "upvote", jeg kjenner dopamin-nivået skyrocket'e 😄

Endret av Duriello
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Duriello said:

Kjappt spm. Du virker å være over gjennomsnittet opptatt av reddit, uppvotes og å plassere hersketeknikker i hytt og pine. 

Er du i bunn å grunn sjalu for at konspirasjonssvadaet ditt ikke får flere "upvotes"? 🤔

Spm helt irrelevant til sak, jeg er bare nyskjerrig. 

Nei, jeg bryr meg overhodet ikke om det :) Jeg skulle ønske hele systemet var borte dog, i alle fall på denne delen av forumet.

Synes du personangrepene over her der en sint bruker skriker "INCEL" er veldig innsiktsfulle? Det synes ikke jeg, men jeg vet at effekten av en "heiagjeng" er noe som driver bøller. "Upvotes" her er ikke annet enn "heiagjeng", og det er ikke så vanskelig å se hvem som har laget den store klikken på barneskolen her.

Apropos, det du skriver er rimelig ladet selv. 

Quote

Er du i bunn å grunn sjalu for at konspirasjonssvadaet ditt ikke får flere "upvotes"?

Prøv gjerne å debunke f.eks. det første innlegget jeg skrev i stedet for å slenge deg på bølgen. Du skal ikke se bort fra at du ikke får så mange "innsiktsfullt" om du dropper personangrep og denslags, men kanskje det er en god følelse å prøve å være ærlig også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
delfin skrev (34 minutter siden):

Du fikk en "innsiktsfullt" ;) fra meg her,

Fekk du følelsen av dopamin som du driver å mauker om?

 

delfin skrev (34 minutter siden):

Jeg skal gjøre som du og blokkerre dem, kanskje det går an å bruke forumet igjen.

Ja det var dette ekkokammeret du ikkje ville ha då....

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 time siden):

Jeg har ikke fulgt med, så opplys meg gjerne om hvorfor Gabbard er en forræder.

Tulsi Gabbard om biolabs i Ukraina 1
Tulsi Gabbard om biolabs i Ukraina 2

Det meste hun sier jo jo allmen kjent informasjon?
 

Tucker: -US State dept..is telling us they don't own any biolabs in Ukraine.. I don't think anyone suggested we owned biolabs there, right?
Tuslo Gabbard: -That's right

Tucker Carlson, Tulsi Gabbard og ism_InnleggNO er alle tre enige om at US ikke har biolabber i Ukraina, så det er neppe dette Romney påpeker? Det er også allmenn kjent at US støtter en rekke .ua labs (og tilsvarende labs i en rekke andre land) som forsker på "ulike patogener" som du kaller det, dette er helt allmenne "diagnostic and biodefense laboratories" som forsker på alt fra kusma til covid mm. Her er en "sikkerhetsekspert" på CBS som utdyper at dette gjelder dødelige patogener som for eksempel botulisme og anthrax.
Hvilke løgner tenker du på?

...altså...

Hennes exit fra det demokratiske partiet handlet at høyerestående demokrater mente at hun var offer for grooming fra russland, og potensiellt, implisert, upålitelig.
Hun fikk donasjoner fra russiske agenter, enten hun visste om det eller ikke.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/tulsi-gabbard-russian-agent-elena-branson-campaign-b2033624.html

Som ikke i seg selv er spesielt unikt, da NRA også ble brukt til å hvitvaske penger fra Russland til republikanere.

Hun saksøkte Hillary Clinton for å ha implisert at hun jobbet for Russland, men trakk anklagen.
https://www.globalsecurity.org/intell/world/russia/gabbard.htm

...

Og du skal lese Tulsi Gabbard sine uttalelser som fanden leser bibelen for å ikke se at 99 av 100 politikere som ikke eksplisitt støtter Russland ville uttalt seg på en annen måte.

Hun gir fascistene soundbites de kan bruke i sin propaganda, da hun uttaler seg som om dette er labratorium som USA og Ukraina brukte til å utvikle biovåpen -- når det er svært spesifikt viktig å formulere uttalelser som ikke kan brukes til desinformasjon i og av Russland og kretsene de sprer desinformasjon på.

Hun tjente som nyttig idiot, i absolutt beste fall.
Om alle mistankene om henne fra 2019 og videre er falske.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Lenke til kommentar
delfin skrev (42 minutter siden):

Synes du personangrepene over her der en sint bruker skriker "INCEL" er veldig innsiktsfulle?

For å bare få det på det tørre, siden offerollen som er blitt inntatt her overskygger faktaene. Det eg faktisk gjorde, var å insinuere at ytre høgre brukere på Reddit, i pro Putin og pro konspirasjonstøv tråder, har ganske høg jomfru og incel føring.

Kan legge til: Der dei skriker etter ein pappa figur, om det er i Putin eller Trump dei måtte finne det.

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Red Frostraven said:

...altså...

Hennes exit fra det demokratiske partiet handlet at høyerestående demokrater mente at hun var offer for grooming fra russland, og potensiellt, implisert, upålitelig.
Hun fikk donasjoner fra russiske agenter, enten hun visste om det eller ikke.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/tulsi-gabbard-russian-agent-elena-branson-campaign-b2033624.html

Som ikke i seg selv er spesielt unikt, da NRA også ble brukt til å hvitvaske penger fra Russland til republikanere.

Hun saksøkte Hillary Clinton for å ha implisert at hun jobbet for Russland, men trakk anklagen.
https://www.globalsecurity.org/intell/world/russia/gabbard.htm

...

Og du skal lese Tulsi Gabbard sine uttalelser som fanden leser bibelen for å ikke se at 99 av 100 politikere som ikke eksplisitt støtter Russland ville uttalt seg på en annen måte.

Hun gir fascistene soundbites de kan bruke i sin propaganda, da hun uttaler seg som om dette er labratorium som USA og Ukraina brukte til å utvikle biovåpen -- når det er svært spesifikt viktig å formulere uttalelser som ikke kan brukes til desinformasjon i og av Russland og kretsene de sprer desinformasjon på.

Hun tjente som nyttig idiot, i absolutt beste fall.
Om alle mistankene om henne fra 2019 og videre er falske.

Takk, nå ser jeg endelig hvorfor Tulsi Gabbard er en "forræder".

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
delfin skrev (58 minutter siden):

Jeg skal gjøre som du og blokkerre dem, kanskje det går an å bruke forumet igjen.

Sant skal seiast, eg har faktisk ingen på blokkeringslista på ditta forumet, den einaste eg har blokkert på eit forum var ein så hadde eit profilbilete eg fant motbydlig (var foresten eit bilete av andlete hans..), men endte opp med å lesa postane hans uansett gjennom sitteringar eller ved å trykka "vis post", så var ikkje mykje vits i da heller.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, KongRudi said:

Men det er problematisk at USA har brutt ikkespredningsavtalen de har signert, dersom de har outsourcet og forsker på kjemisk bio-våpen i Ukraina (slik som de også gjorde i Wuhan, Kina)..

Dersom de gjør den forskningen i USA er det mindre problematisk (for meg).

Det gjør de ikke og har heller ikke gjort. Ikke i Ukraina og heller ikke i Wuhan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
delfin skrev (1 time siden):

Prøv gjerne å debunke f.eks. det første innlegget jeg skrev i stedet for å slenge deg på bølgen. Du skal ikke se bort fra at du ikke får så mange "innsiktsfullt" om du dropper personangrep og denslags, men kanskje det er en god følelse å prøve å være ærlig også?

...

Debunke hva, helt spesifikt, og med hvilken hensikt..?

Om ukrainske nasjonalister som ikke jobbet for den ukrainske regjeringen har begått forbrytelser, så bør de stilles til ansvar.
Hvordan foreslår du at vi finner ut hvorvidt krigsforbrytelser har funnet sted steder Ukraina ikke har autoritet på grunn av Russland sin aggressjon..?

https://www.amnesty.org/en/documents/eur50/040/2014/en/


Skal/skulle ukrainske myndigheter intervjue vitner i russiskkontrollerte områder -- og hvordan skulle de kunne avgjøre sannhetsgestalten i påstander når det bokstavelig talt er i Russland sitt modus operandi å være i stand til å halshugge mennesker for å bruke ofrene i propaganda mot sine fiender..?

Forsvarer eventuelle overgrep fra ukrainske nasjonalister en krig, eller burde det vært tatt opp i FN?

---

Og har det vært noen misinformasjon fra vesten på området..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (8 timer siden):

...altså...

Hennes exit fra det demokratiske partiet handlet at høyerestående demokrater mente at hun var offer for grooming fra russland, og potensiellt, implisert, upålitelig.
Hun fikk donasjoner fra russiske agenter, enten hun visste om det eller ikke.
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/tulsi-gabbard-russian-agent-elena-branson-campaign-b2033624.html

Som ikke i seg selv er spesielt unikt, da NRA også ble brukt til å hvitvaske penger fra Russland til republikanere.

Hun saksøkte Hillary Clinton for å ha implisert at hun jobbet for Russland, men trakk anklagen.
https://www.globalsecurity.org/intell/world/russia/gabbard.htm

...

Og du skal lese Tulsi Gabbard sine uttalelser som fanden leser bibelen for å ikke se at 99 av 100 politikere som ikke eksplisitt støtter Russland ville uttalt seg på en annen måte.

Hun gir fascistene soundbites de kan bruke i sin propaganda, da hun uttaler seg som om dette er labratorium som USA og Ukraina brukte til å utvikle biovåpen -- når det er svært spesifikt viktig å formulere uttalelser som ikke kan brukes til desinformasjon i og av Russland og kretsene de sprer desinformasjon på.

Hun tjente som nyttig idiot, i absolutt beste fall.
Om alle mistankene om henne fra 2019 og videre er falske.

Altså? :p

Å melde seg ut av Det demokratiske partiet bør alle gjøre, da institusjonen er korrupt til beinet. Det holder vel egentlig å se på hvordan partiledelsen svindlet Sanders fra å bli partiets kandidat. At Hillary Clinton ikke liker henne er også et honnørtegn.

Begge partiene i USA er de rikes partier. Gabbard har mer integritet som så.


Hun har mottatt donasjon fra en person som ikke er dømt for noe som helst, men som noen tror er en russisk agent. I McCarthy-hysteriet som herjer USA igjen, kan dette like gjerne være et forsøk på å sverte henne. Eller fri fantasi. "Bevisene" dine er like ræva som alltid, men det krever det vel litt logisk sans å innse.

Hvis jeg var deg ville jeg passet mine egne uttalelser om labben i Ukraina, før du kritiserer andre. Antar at få her inne er imponert.

Joe Rogan har gjort noen fremragende intervjuer med Gabbard, som burde fungere greit som vaksinasjon mot all denne svertingen fra korrupte amerikanske karriærepolitikere som er redd for at en ærlig politiker skal ta stemmene deres.

Gabbard hos Rogan: #1170, #1295, #1391, #1599

Å holde ut intervjuer med Hillary Clinton i mer enn 5 minutter er det vel få som orker.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, ism_InnleggNO said:

Det gjør de ikke og har heller ikke gjort. Ikke i Ukraina og heller ikke i Wuhan.

Har ingen problemer med å si jeg ikke vet hva som er sant i Ukraina.. 

Angående Wuhan derimot - så har vi har diskutert alt dette opp og ned i Korona-avdelingen på forumet.

Det er godt dokumentert at EcoHelathAlliance (Non-profti organisasjon hvor Peter Dazek er den mest kjente figuren) - hadde flere kontrakter i Wuhan-labratoriet som forsket på å gjøre Coronaviruset farligere for mennesker - EcoHealthAlliance var under kontrakt med NIAID (hvor Fauci er sjef).

NIAID/NIH er betalt av skattebetalerene i USA - så en avis (The Intrepid) kunne kreve innsyn i kontrakten de outsourcet til Wuhan-labaratoriet, dersom de fikk den frigitt under freedom of information act og se hva pengene ble brukt til - og en dommer dømte NIAID til å frigi rapporten - avisen fikk deretter utstedt en rapport som hadde 292 av 314 sider -, 100% redaktert (altså klassifisert hemmelig av Fauci's NIAID).

The Intrepid skriver her om resultatet, de har også inkludert ett eksempel på informasjonen de fikk utlevert fra NIH.  

For meg ser det ut som de prøver å skjule informasjonen om forskningen de gjorde i Wuhan. 😕

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Dere har åpenbart diskutert dere langt ut på viddene for resten av hva du skrev er bare tøv 🤣

Nøyaktig hva er det du påstår er tøv? - The Intrepid har levert beviser til dommeren, som gjorde at han dømte i deres favør.

(se bevisene referert til i kopi av retts-dokumentet du finner referert til i, Intrepid-artikkelen).

 - Dommeren dømte i The Intrepids favør - og derfor forlangte han at NIH skulle sende dem dokumentene.

NIH etterkom rettsordren - men de har også klassifisert nesten alt innholdet som hemmelig informasjon - så ingen av de som mottok dokumentene kan lese inholdet der.. 😕

Så hva er det som er tøvete med min påstand om at det ser ut som de prøver å skjule hva som ble forsket på der? - Og hvilke konklusjoner trekker du ut fra de hendelsene jeg refererte til over?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, ism_InnleggNO said:

At pandemien har noe som helst med forskningen i Wuhan å gjøre er tøv.

At de forsket på å gjøre coronaviruset farligere for mennesker er tøv.

Så flott.. Så du har altså tilgang til de usensurerte dokumentene som viser hva NIH bestilte forskning på, og rapportene de fikk tilbake?

Gidder du å dele med oss andre? :)

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er stygt å spekulere i biologiske våpen og bruk av det før det dukker opp. Det er brukt i Irak mot Iran mens Irak var i allianse med USA. Og det var trolig i bruk i Syria mot IS. Vi får håpe det ikke blir brukt i Ukraina. Det er noe vi vet russerne ikke unnslår seg å bruke. 

Der skal USA ha for at de ikke bruker det.  Der har de troverdighet. 

Lenke til kommentar

Oberst Macgregor, suksessrik i Gulfkrigen og topprådgiver for NATOs militærsjef Wesley Clarke under intervensjonen i Serbia i 1999,  gir et helt annet bilde av krigen i Ukraina enn man får i MSM. Mange alternative stemmer har allerede uttalt seg i denne retning, noe jeg har presentert i denne tråden. Nå styrkes denne versjonen av en person knapt noen kan toppe i forhold til relevant kompetanse. Det timeslange intervjuet gir et sjeldent innblikk i Ukrainas status og kontekst fra en militær leder med lang erfaring i å planlegge og lede felttog selv.
 

 

Endret av Aiven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (26 minutter siden):

Oberst Macgregor, suksessrik i Gulfkrigen og topprådgiver for NATOs militærsjef Wesley Clarke under intervensjonen i Serbia i 1999,  gir et helt annet bilde av krigen i Ukraina enn man får i MSM. Mange alternative stemmer har allerede uttalt seg i denne retning, noe jeg har presentert i denne tråden. Nå styrkes denne versjonen av en person knapt noen kan toppe i forhold til relevant kompetanse. Det timeslange intervjuet gir et sjeldent innblikk i Ukrainas status og kontekst fra en militær leder med lang erfaring i å planlegge felttog selv.
 

 

Innsiktsfullt. Takk for denne! 

Ser på denne nå i skrivende stund. Han er en autoritet på feltet og vet hva han snakker om. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Antonym skrev (20 minutter siden):

Innsiktsfullt. Takk for denne! 

Ser på denne nå i skrivende stund. Han er en autoritet på feltet og vet hva han snakker om. 

Bare synd han er en kjent antisemitt.

The Anti-Semite on Your TV
https://newsletters.theatlantic.com/deep-shtetl/6232acc89277230021b0891c/douglas-macgregor-jewish-tucker-carlson-purim/

Sitat

Fox News host Tucker Carlson’s favorite foreign policy expert has a history of echoing anti-Jewish ideas.

Douglas Macgregor is a retired U.S. Army colonel who has become Fox News host Tucker Carlson’s go-to foreign policy expert. In recent appearances on the channel, he has argued that the U.S. should not sanction Russia and that Vladimir Putin should be allowed to annex as much of Ukraine as he wants, which is why many today considerMacgregor to be less a neutral observer than a Russia apologist. What they may not know is that he’s also a longtime purveyor of anti-Semitic ideas.

“We have a huge problem with a class of so-called elites, the people who are wealthy, very wealthy in many cases and they are, as the Russians used to call certain individuals many, many years ago, rootless cosmopolitans,” he told the Serbian American Voters Alliance in an October 2021 speech uncovered by Matt Gertz at MediaMatters.

For those understandably unfamiliar with this terminology, “rootless cosmopolitans” is an anti-Semitic euphemism for Jews that was popularized under Stalin in the Soviet Union. Adolf Hitler also repeatedly referred to Jews as disloyal cosmopolitans, lamenting in his manifesto Mein Kampfthat “it is no longer princes or their courtesans who contend and bargain about state frontiers, but the inexorable cosmopolitan Jew who is fighting for his own dominion over the nations.” In other words, there is exactly one type of person who uses this sort of language in everyday conversation.

In case his audience missed the point, though, Macgregor added: “They live above all of this, they have no connection to the country. There is nothing there that holds them in place, and they are largely responsible, in my judgment, for the condition that we are in today.”

All of this prompts the question: Who said it better, Macgregor or Haman?


Jewish advocacy groups slam Trump's pick for German ambassador for bigoted comments
https://edition.cnn.com/2020/08/07/politics/jewish-advocacy-groups-decry-german-ambassador/index.html

Ikke rart russisk statlig tv liker ham så godt!

FMyZfDLVgAAnuGg?format=jpg&name=large

Kremlin TV Tells Ukraine to Listen to Fox News Guest and Kneel to Putin
https://www.thedailybeast.com/russian-state-tv-tells-ukraine-to-listen-to-fox-news-guest-doug-macgregor-and-kneel-to-vladimir-putin

Sitat

While guests and pundits on multiple state TV channels expressed frustration with the world’s unity in opposition to Putin’s aggression, translated clips from Fox News continued to spark joy for them. On Tuesday and Wednesday, multiple state media channels broadcast translated video excerpts from Fox News’ Sunday night segment with Trey Gowdy. In these clips, Ret. Col. Doug Macgregor suggested that Ukrainian troops lay down their guns, retreat, and let Russian President Vladimir Putin have his way with Ukraine. He also complained that Putin is being “demonized” by the United States and opposed any U.S. involvement in helping Ukraine defend itself from Russian aggression.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...