Gå til innhold

Ny DVD-brenner, Hvilken?


IwwY^^

Anbefalte innlegg

Noen som har sammenliknet Plextor DVD-brenner IDE PX-708A mot Sony DVD+/-RW, Intern IDE? Ser at plextor bare har 2MB buffer mot Sony's 8MB, er det en viktig faktor!? :ermm:

Egentlig ikke... jeg har ikke opplevd buffer underrun enda, og om jeg opplever det, så finnes det jo teknologi i denne brenneren som gjør at den ikke ødelegger CD/DVD'en på det... den fortsetter bare å brenne når det er data tilgjengelig i bufferen igjen.

 

8X vs 4X... det er jo 7-8 minutter mot 15-17 minutter da. Verdt 300 kroner, synes du ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du bare skal brenne dvd så er både sony og nec ok

 

men jeg brenner også cder og da er det fint med 40x istede for 16x :cool:

 

har sony 500 (ok men liker ikke noname) nec 1300 er ok med deres nye FW

eller den jeg bruker 1.05auto. Plex 708 fungerte fra første gang i nov.

Har hatt en NEC1300A en stund, brent bare et fåtall DVD, men mange CDR uten problemer. Så gikk jeg inn i NERO og endret bufferstørrelsen fra automatisk 63MB til brukerstyrt 80MB (max) bare for å se om bufferet holdt seg mer stabilt under brenneingen, men da reagerte NEC1300A med feilmeldingen Buffer size too big. Og der står jeg. Har prøvd å reinstallere både NERO og NEC1300A m/"driver", flashet NEC1300A til siste FW 1.09, prøvd den i en annen maskin, prøvd andre brenneprogrammer enn NERO med samme nedslående feilmelding. Dette må da være en bug i NEC FW? Andre som vet veien ut av dette uføret? NB! Ikke prøv det jeg gjorde uten å ha en løsning! :cry::no:

Lenke til kommentar
Noen som har sammenliknet Plextor DVD-brenner IDE PX-708A mot Sony DVD+/-RW, Intern IDE? Ser at plextor bare har 2MB buffer mot Sony's 8MB, er det en viktig faktor!?  :ermm:

Jeg har prøvd en Sony brenner en gang ja. Hadde den i 2-3 dager før den gikk tilbake på retur til foredel for en Pioneer brenner. Jeg likte ikke sony'en i det hele. Var kresen på media, og generellt kranglete. Det var ihvertfall min erfaring. Min Pioneer Dvr-105 er en meget god brenner og leser!. Den leser alt jeg har puttet inn i den. Desverre er den bare 4X og brenner kun dvd-r, så jeg anskaffet en Plextor Px-708a i tillegg. Den er en helt super brenner, men leser ikke så godt som pioneeren! Finishen og opplevd kvalitet er absolutt helt på topp.

 

Nec sin Nd2500 brenner har jeg ingen erfaring med, men regner med at det ikke er noen dårlig brenner det heller. Prismessig er den jo meget ok, i forhold til f.eks. Plextor sin brenner.

Å velge en 8X brenner tror jeg kan være et lurt valg, selv om det gjerne koster noen lapper ekstra. Etter å ha brukt den en stund, og særlig dersom du kommer til å bruke den mye, vil du nok komme til å sette pris på den ekstra hastigheten, og behovet for å kjøpe en ny utgave melder seg gjerne seinere enn hva det ville gjort med en eldre modell. Husk på at opplevd forskjell mellom 4X og 8X er større en mellom 8X og 16X. :thumbup:

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...