Redlight Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Satte sammen ny maskin i går. Når jeg skulle fylle vann på waterchill-settet sto pumpa bare å skurra, ville ikke pumpe vann. Etter 5 min med banking og risting på pumpa kom den seg. Kjører en [email protected] nå og ligger på 35 idle så det ser ut som det ikke er noe galt. Kan det ha vært noe dritt i den siden den oppførte seg sånn? Er det noe jeg burde gjøre? Er ikke så kult hvis den stopper, da kan jeg jo bare vinke bye bye til den cpu`n. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Satte sammen ny maskin i går. Når jeg skulle fylle vann på waterchill-settet sto pumpa bare å skurra, ville ikke pumpe vann. Etter 5 min med banking og risting på pumpa kom den seg. Kjører en [email protected] nå og ligger på 35 idle så det ser ut som det ikke er noe galt. Kan det ha vært noe dritt i den siden den oppførte seg sånn? Er det noe jeg burde gjøre? Er ikke så kult hvis den stopper, da kan jeg jo bare vinke bye bye til den cpu`n. Når du nå har fått den til å gå, tror jeg ikke at du behøver å bekymre deg. Årsaken til problemet er antageligvis mangel på vann i pumpa, innledningsvis. Vannpumpene vi bruker har en meget enkel konstruksjon, og er avhengig av at "alt" er på plass (i dette tilfellet vannet), for at den skal gå som normalt. Den som har prøvd å kjøre en slik pumpe uten vann, har sikkert opplevd at den skurrer og bråker, og pumpehjulet virrer som regel frem og tilbake. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Er det ikke sånn at pumpen kan bli ødelagt hvis du starter den en stund uten vann? Endret 12. januar 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Tror pakinene ellr no kan bli varme og gå adundas....men tror det bare er ekstremsituasjoner...som hvid du lar den stå å gå en dag eller no` uten vann... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Etter min mening vil en ekstremsituasjon intreffe etter få minutter. Nå er jeg muligens litt kresen, men jeg ser ingen grunn å kjøre vannsmurte pumper uten vann Slitasjen som vil oppstå er kanskje ikke synlig for det blotte øyet, men kan definitivt forkorte levetiden. Endret 12. januar 2004 av Arctic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå