ray001 Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 Har noen erfaringer med Happybytes mobil abonnementet? Fungere WiFi tale? Og hvilke erfaringer har dere med Happybytes mobil abonnementet i utlandet? Utlandet Når jeg var på Seychellene så datt mobil nettverket ut nesten hele tiden. Det var for noen uker siden og hadde da min Samsung Galaxy Note 20 ultra mobil. Wifi tale Og med wifi tale så sliter jeg med Wifi tale der andre har wifi tale(både Telenor og Chilli / Telia abonnementet). Her har jeg testet med Samsung Galaxy Note 20 ultra og Samsung Galaxy S22 ultra. Problem med begge mobilene med WiFi tale. Innstillinger for WiFi tale som jeg har brukt er: Navn: Telenor APN: telenor.smart MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no MMS-port: 8080 MCC: 242 MNC: 01 Godkjenningstype: PAP APN-protokoll: IPv4/IPv6 Trykk Lagre. Velg at det nye tilpunktsnavnet skal brukes (marker det). Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 WiFi tale vil være likt. Kanskje du bør prøve et nytt simkort. Da kan du like gjerne teste happybytes. Gode erfaringer med de. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 13. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2022 Ja det var min konklusjon og var. Har snakket et par ganger med kundeservice ifra Happybytes. Og nå siste gang ble han enige med å sende nytt sim kort. Går nok 1 ukes tid før jeg får testet (er på jobb 1ukes tid til)🤯 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 14. mars 2022 Del Skrevet 14. mars 2022 Det skal i prinsippet ikke oppleves noen forskjell i bruk i hverdagen mellom de ulike operatørene i Norge uavhengig av om de drifter eget nett eller ei. Både Telia og Telenor har hver sine plattformer som er godt utviklet og testet ihjel av og for de virtuelle operatørene som leier kapasitet i deres nett. Onecall har noe eget IMS utstyr stående i sentralene hos telia, og ice er jeg usikker på hvilke løsninger de har de de også leier hos telia. At kunder opplever problemer med abonnementene og simkortene sine er rett og slett at de kan være uheldige pga, glitcher i systemene hos operatørene. Ingen er ufeilbarlig. Har selv opplevd noen fine feil siden jeg skaffet meg mobil for første gang på 90 tallet. Ikke-fungerende displaynumre med tvillingsim (skyggenummeret vises istedet), ikke bankid på mobil, sms/mms har ikke virket.. Telefon som ikke har godtatt simkort til ymse operatører som bruker fysisk tynnere simkort enn f.eks de telia brukte for 6-7 år siden. Måtte da gå på med teip for at kontaktpunktene skulle være ordentlig inntil simkortet. 😛 Mobildata som ikke har villet fungere uansett. Ikke innkommende samtaler og mye mer.. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 16. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2022 (endret) Fikk teste en som har Happybytes på sin mobil(gammel Huawei mobil) her, og wifi tale fungerer på hans mobil. Når vi bytter sim kort, så fungerer ikke wifi tale på noen av mobilene. Han setter inn sim kortet tilbake til mobilen sin, så fungerer WiFi take i hans mobil. Jeg forblir uten Wifi tale😢 Så hvordan fikse dette? Levere mobilen inn til Samsung.com/no (Samsung Norge). Lagre alt som er på mobilen, slette mobilen og levere inn mobilen? Vente måneder for fiks / retur? Eller er det bare en oppdatering? Har siste oppdatering som kom nå på lørdag - https://doc.samsungmobile.com/SM-S908B/EUX/doc.html Endret 16. mars 2022 av ray001 Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 16. mars 2022 Del Skrevet 16. mars 2022 (endret) Slett alt av APN innstillinger (evt finn reset en plass), restart mobil så velger simkort default. Om ikke det går, prøv factory reset. Kan virke som at telefonen sine innstillinger overkjører simkortet sine innstillinger. Endret 16. mars 2022 av Komplett ubrukelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå