Redaksjonen. Skrevet 12. mars 2022 Del Skrevet 12. mars 2022 I-formet hengebru blir Tønsbergs nye landemerke Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 12. mars 2022 Del Skrevet 12. mars 2022 trist å se man bare bygger en nordlig bru og ikkje også en sørlig bru - og trist å se man bygger en farlig bru , bærevaiere mm over kjørebanen vil gi fare for is og snønedfall så man er nødt til å velge h tårn som vanlige bruer har . evt kan man bygge brua som rørbru 1 1 Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 I Tønsberg-området er det kanskje ikke så vindfullt, men hvordan står ett slikt I-tårn seg i sterk vind i forhold til ett mer vanlig H-design? Det har mye mindre fotavtrykk, men kanskje også mindre vindfang (?) Lenke til kommentar
A6HJ3EP0 Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 Kjempe bra! Tønsberg og Færder trenger å komme videre med denne løsningen, da trafikken til Nøtterøy/Tjøme hindrer videre utvikling av Tønsberg by. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 Med tanke på klima som er her i Tønsberg så tror jeg ikke det vil bli noe reelt problem, men selvfølgelig noe som må vurderes. Rørbru så er vi godt utenfor kostnadsramme, noe som vil skrinlegge også dette prosjektet. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 Virkelig på høy tid dette. Spesielt sommertrafikken over kanalbroa har blitt helt uutholdelig med all den ekstra trafikken som genereres av hyttefolk og besøkende. At broa har hatt til vane å bli stående i vertikal stilling fra tid til annen føles heller ikke spesielt trygt når sykehuset er på andre siden av sundet. Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 14. mars 2022 Del Skrevet 14. mars 2022 Det er så mange lignende saker at man blir fristet til å si at vi burde søke hjelp hos nabolandene. Jeg er av en generasjon som startet med ferdigtygde planer fra en skuff hos Vegdirektoratet. Vi hørte sjelden at noe var "for dyrt", men vi hørte mye om hva som ville bli den beste løsningen og trafikkvekst. Skal man bygge landet så kan man neppe ende opp med at det vil bli "for dyrt"!? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 14. mars 2022 Del Skrevet 14. mars 2022 Hvordan er det egentlig planlagt å få trafikken fra broen og lenger ut på øyene? Skal du fra den broen der til f.eks Borgheim eller sør på øya så må man vel gjennom Munkerekka eller kjøre om Kaldnes og forbi Kanalbrua uansett. Munkerekka tåler ikke så mye mer trafikk enn du har i dag og skal du først forbi Kanalbrua så vil du vel i storgrad enda ha samme trafikkproblemer som du har i dag. Lenke til kommentar
Firing Skrevet 15. mars 2022 Del Skrevet 15. mars 2022 13 hours ago, xaco said: Hvordan er det egentlig planlagt å få trafikken fra broen og lenger ut på øyene? Skal du fra den broen der til f.eks Borgheim eller sør på øya så må man vel gjennom Munkerekka eller kjøre om Kaldnes og forbi Kanalbrua uansett. Munkerekka tåler ikke så mye mer trafikk enn du har i dag og skal du først forbi Kanalbrua så vil du vel i storgrad enda ha samme trafikkproblemer som du har i dag. Se bildeteksten øverst i artikkelen: Plasseringen er ca. en kilometer fra den Kanalbrua i sentrum og krever også en tunnelløsning under Teieskogen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå