Gå til innhold

I-formet hengebru blir Tønsbergs nye landemerke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trist å se man bare bygger en nordlig bru og ikkje også en sørlig bru - og trist å se man bygger en farlig bru , bærevaiere mm over kjørebanen vil gi fare for is og snønedfall så man er nødt til å velge h tårn som vanlige bruer har . evt kan man bygge brua som rørbru

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Med tanke på klima som er her i Tønsberg så tror jeg ikke det vil bli noe reelt problem, men selvfølgelig noe som må vurderes. Rørbru så er vi godt utenfor kostnadsramme, noe som vil skrinlegge også dette prosjektet.

Lenke til kommentar

Virkelig på høy tid dette. Spesielt sommertrafikken over kanalbroa har blitt helt uutholdelig med all den ekstra trafikken som genereres av hyttefolk og besøkende. At broa har hatt til vane å bli stående i vertikal stilling fra tid til annen føles heller ikke spesielt trygt når sykehuset er på andre siden av sundet.

Lenke til kommentar

Det er så mange lignende saker at man blir fristet til å si at vi burde søke hjelp hos nabolandene. Jeg er av en generasjon som startet med ferdigtygde planer fra en skuff hos Vegdirektoratet. Vi hørte sjelden at noe var "for dyrt", men vi hørte mye om hva som ville bli den beste løsningen og trafikkvekst. Skal man bygge landet så kan man neppe ende opp med at det vil bli "for dyrt"!?

Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig planlagt å få trafikken fra broen og lenger ut på øyene? Skal du fra den broen der til f.eks Borgheim eller sør på øya så må man vel gjennom Munkerekka eller kjøre om Kaldnes og forbi Kanalbrua uansett. Munkerekka tåler ikke så  mye mer trafikk enn du har i dag og skal du først forbi Kanalbrua så vil du vel i storgrad enda ha samme trafikkproblemer som du har i dag.

Lenke til kommentar
13 hours ago, xaco said:

Hvordan er det egentlig planlagt å få trafikken fra broen og lenger ut på øyene? Skal du fra den broen der til f.eks Borgheim eller sør på øya så må man vel gjennom Munkerekka eller kjøre om Kaldnes og forbi Kanalbrua uansett. Munkerekka tåler ikke så  mye mer trafikk enn du har i dag og skal du først forbi Kanalbrua så vil du vel i storgrad enda ha samme trafikkproblemer som du har i dag.

Se bildeteksten øverst i artikkelen: Plasseringen er ca. en kilometer fra den Kanalbrua i sentrum og krever også en tunnelløsning under Teieskogen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...