Gå til innhold

Ikke søk dere inn i Herens Jægerkommando!

|SeVen|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg driver å øver meg på diverse tester, og jeg er ikke i nerheten av å greie 3000 meteren på 12minutter

klarte den faktisk på 11:59 på den siste testen i milltæret, er vel sikkert den første og siste gangen jeg klarer den under 12 min :cool:

Lenke til kommentar
75% av alle vernepliktige i dag er i for dårlig fysisk for å være grensevakt i nord. kan det ha noe med pc/ps2 og andre ting forran en skjerm mon tro?. dagens unge er rett og slett for late.

nja, sikker på det, klarte i værtfal det jeg da jeg var der oppe i 1996, og jeg var langt ifra trent, får å si det på en pen måte :p

Lenke til kommentar

Du trenger ikke være bra trent for å være grense-jeger i GSV. Kjenner mange jeg som har vært data slasker da de gikk inn og klarte seg bra de. Dessuten er det 6 mnd "opplæring" før du kan bli grensejeger, så da pleier man å bli i en god del bedre form.

Lenke til kommentar

Hmm, du kan tydeligvis være så bra trent du bare vil, har du sykdommer i beina kan du likevel si farvel til alt som har med å gå turer i skog og mark å gjøre.

Jeg fikk en 5 på beina mine, fordi jeg har en sykdom i hofta jeg ikke har kjent på 6 år (altså siden jeg var 12), og selv om jeg argumenterte aldri så bra for at jeg følte meg frisk og rask kunne jeg jo ikke stå der og ljuge heller (det ville eventuelt ført til at Forsvaret bruker unødvendige ressurser på meg), og dermed gikk det altså slik. Er heller ikke stolt over at jeg klarte å lese to bokstaver med venstre øye på synstesten (altså den øverste megasvære, og en av de to neste litt mindre megasvære), fikk dermed ikke så bra karakter på synet heller. Heldigvis redda jeg meg på ferdighetstesten som jeg fikk en 8 på, så antakelig har jeg litt å velge i, men som obersten sa når jeg skulle sette opp valga mine; "så mye kan jeg si deg, at du havner nok på et kontor". Jeje, forvaltning er sikkert ikke så gale det heller. :)

Lenke til kommentar

ii den bleka jeg leser no km kyst jegere kan man bli både hundefører og snikskytter.

men for deg som skal lurere på å bli det, så er den en av de mest jævlige ting du kan gjøre,

en venn av familen var i beirut på 80-tallet, han var snikskytter, han hadde tydligvis rent talent, USA prøvde å rekrutere han etter på men det greide han ikke.

jeg snakket med han her om dagen, fordi jeg skal prøve å komme meg inn KJK, da sa han at han har drept (et viss antall mennesker som jeg ikke skal si videre) og at han våkner opp i kald svette flere ganger i uka, pga det,

han går på sterke medikamenter, og går til psykolog ofte, han sier at han kan se ansikte til alle de han har drept, han er snart 50 og er 100% ufør...

dette er ikke noe man egentlig skal si på et Hardwere forum, men det er mange som ikke helt kjønner det med snikskytter.

Lenke til kommentar
noen som kan si hva man søker for å bli snikskytter?

prøver å tenke fremtidsrettet, og synes at jeg skytar ganske bra allerede.. (skyter på OØS...)

For det første så er skyting 30% av treningen til en som er "snikskytter" utholdenhet, taktikker, stillinger, sporing osv.. er det mye mere av.

Grensejegerne, HJK, rekognosering og garden har de jeg vet om som har sånt. I garden så får forsten nesten alle snikskytter "trening".

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
ii den bleka jeg leser no km kyst jegere kan man bli både hundefører og snikskytter.

men for deg som skal lurere på å bli det, så er den en av de mest jævlige ting du kan gjøre,

en venn av familen var i beirut på 80-tallet, han var snikskytter, han hadde tydligvis rent talent, USA prøvde å rekrutere han etter på men det greide han ikke.

jeg snakket med han her om dagen, fordi jeg skal prøve å komme meg inn  KJK, da sa han at han har drept (et viss antall mennesker som jeg ikke skal si videre) og at han våkner opp i kald svette flere ganger i uka, pga det,

han går på sterke medikamenter, og går til psykolog ofte, han sier at han kan se ansikte til alle de han har drept, han er snart 50 og er 100% ufør...

dette er ikke noe man egentlig skal si på et Hardwere forum, men det er mange som ikke helt kjønner det med snikskytter.

Jeg snakket med fattern min om snikskyting idag. Jeg syntes dette å snike seg rundt med rikelig kamo virker spennende, og jeg sa jeg ville sikkert ikke trenge å skyte noen uansett. Er jo fred her tross alt.

Han sa snikskytterne skjøt ut øynene på folk 800m borte, han sa han syntes det var helt forkastelig, ble nesten sur når han prata, og så hintet han til det var norske skarpskyttere i aktiv tjeneste i utland som Irak og Afganistan.

Jeg har droppet planene mine om snikskytter hvertfall.

Nei, snikskyting er ikke noe for meg.

Lenke til kommentar

3000 på 12 .. jeg som ikke klarte 2 runder på coperstesten får noen år siden .

jeg har altid hatet fysiskaktivitet . men nå ser jeg meg snart nøt til og begynne og trene får jeg føytter meg tåppen en på km pr dag får egne maskin og det er lite

og jeg lever på junkefood ..

men jeg betaler skatt får og finansiere min egne hjerte oprasjon som jeg kommer til og trenge om nåen år ..

(spes nå jeg ser på mine kolegaer som veier 100 opp klassen (jeg kjøre buss da ))

Lenke til kommentar
En hver person kan få hjerteproblemer...

Kniv og gaffel dreper langt flere enn alkohol, tobakk og andre ting.

tobakken leder nok enda du ;)

selv får ta og utføre førstegangstjenesten før jeg vurderer noe mer innen militæret hvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg snakket med fattern min om snikskyting idag. Jeg syntes dette å snike seg rundt med rikelig kamo virker spennende, og jeg sa jeg ville sikkert ikke trenge å skyte noen uansett. Er jo fred her tross alt.

Han sa snikskytterne skjøt ut øynene på folk 800m borte, han sa han syntes det var helt forkastelig, ble nesten sur når han prata, og så hintet han til det var norske skarpskyttere i aktiv tjeneste i utland som Irak og Afganistan.

Jeg har droppet planene mine om snikskytter hvertfall.

Nei, snikskyting er ikke noe for meg.

Det stemmer jo forsåvidt, men om du blir skarpskytter i løpet av førstegangstjenesten blir du ikke sendt slike steder. Skarpskytter kan du bli ved GSV(grensejeger), kystjegerkommandoen og i Porsanger(jegerbataljon ellerno).. men du blir ikke en fullgod skarpskytter på linje med dem som er i FSK..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...