Gå til innhold

Ikke søk dere inn i Herens Jægerkommando!

|SeVen|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du som er i Hærens Jegerkommando har tydligvis ikkje satt deg godt nok inn i det du havna i. Men eg vil no sei at det at du har tid til å sitte og surfe er eit temmelig godt tegn!

Var i samme leir som artillerijegrar i 8 mnd og dei hadde ikkje tid til sånt utenom når dei hadde perm i allefall!

Uansett så er det berre å stå på, du vil (som det blir sagt) få ei utruleg god følelse når du kjem deg gjennom.... :thumbup:

Helt enig. :laugh: Har en tid til å sitte å surfe, har en det ikke vondt, hehe.

Lenke til kommentar

Henger meg på den.. har du tid til å surfe skal du ikke klage!

Trodde heller ikke HJK hadde opptak på denne tiden av året.. :blink:

Er vel ikke en aldri så liten skrøne på gang? Nei..hva vet vel jeg..

Men skal du klare deg gjennom dette er det bare å ville det. Da klarer du det. (og selvsagt prøve å unngå skader). Ikke prøv å imponere befalet. Du ender bare opp med å slite deg selv ut, for utslitt kommer du til å bli uansett (sannsynligvis mer enn du trodde var mulig).

Aldri klag/syt etc.

Lykke til!

Endret av lodott
Lenke til kommentar
En hver person kan få hjerteproblemer...

Statistikk min venn, statistikk.

Far til en kompis av meg var en topptrent amatøratlet, av den typen som tok seg en 10-km løpetur før frokost. Han fikk infarkt på en løpetur. Var ikke førr engang.

Lenke til kommentar
Heldig med andre ord.. Og armhevinger er jo ikke alt da.. Du kan godt være en som ikke er noe særlig sterk selvom du klarer det.. Bare se på lampe (en jeg gikk i klasse med før) og braule (en annen) Lampe klarte mange fler armhevinger (omtrent dobbelt så mange) ,men braule tok han i handbak , tok mer på tricens,biceps og alt annet.. Her var det snakk om 80kg i benk for lampe og 125 for braule.. Og Triceps var det over dobbelt så mye..

SÅ armhevinger er ikke noe måte og måle styrke på.

Nei du har rett i at armhevinger ikke er alt. Men det er en veldig godt pekepinn på hvor sterk du er i armene. Men det viser ikke hvor god overall styrke du har.

De kompisene du snakker som. Som løfter tungt. Det hjelper dem litt når de holder på i militæret. Men styrke er ikke alt. Kondisjon er også en veldig stor del av greia.. og da hjelper det lite om du klarer å ta 5reps på 125kg i benk hvis du ikke klarer å løpe en hel dag med en 50kg tung sekk. You see ?

Lenke til kommentar
En hver person kan få hjerteproblemer...

Statistikk min venn, statistikk.

Far til en kompis av meg var en topptrent amatøratlet, av den typen som tok seg en 10-km løpetur før frokost. Han fikk infarkt på en løpetur. Var ikke førr engang.

da er det gode sjangser for at det var noe genetisk i bilde, det er ikke normalt å få infarkt før du er 40 spesielt vis du er i god fysisk form.

Lenke til kommentar

Med litt taktisk valg av tjeneste så kan du få ei veldi bra tid under fyrstegongstjenesta. Sjølv hadde eg eit kjempe år med berre gode minne frå mi fyrstegongstjeneste. Og du treng ikkje å være topp atletisk og elske å kjenne melkesyra for å ha det kjekkt i militæret. Sjølv er eg av den late sorten som ikkje gidder å gjere ting som ikkje har noke nytte (brukte godt og vel halvtimen på 3000 meteren).

Lenke til kommentar

Er feil å måle styrke med armhevinger, de som har fordelen, er de som tar de, og bruker de til å trene...

For å bli god i armhevinger, så hjelper det bare å ta armhevinger, betyr ikke at du klarer annet slit som bruker armmusklene. Bare at man er flink i DEN øvelsen.

Lenke til kommentar

Helt enig i det du sier boy2star!!!

Ta dette som f.eks; en shaolin munk tok ca 3000 armhevinger elle no, men han veide noe og 40 kg og var tynn som bare f!!!

Det betyr at han har utoldenhet, men ikke nødvendigvis styrke!!!

så, man kan ike måle styrke i push up!!!

btw.tror det var en 6åring(sahaolin) som tok litt over 1000 armhevinger!

btw, ser HER dette er helt sinnsykt!

Lenke til kommentar
Helt enig i det du sier boy2star!!!

Ta dette som f.eks; en shaolin munk tok ca 3000 armhevinger elle no, men han veide noe og 40 kg og var tynn som bare f!!!

Det betyr at han har utoldenhet, men ikke nødvendigvis styrke!!!

så, man kan ike måle styrke i push up!!!

btw.tror det var en 6åring(sahaolin) som tok litt over 1000 armhevinger!

btw, ser HER dette er helt sinnsykt!

Sykt :laugh:

Lenke til kommentar

Altså, når du tar armhevinger med litt avstand mellom hendene du hviler på bruker du andre muskler enn kun armene. Det er derfor du får kraftig bygning og stor brystkasse ved å ta armhevinger.

Selv er jeg i elendig form og har dårlig rygg i tillegg så det er begrenset hva jeg kan trene. Jeg liker å trene ting som ikke ødelegger ryggen min enda mere :)

Lenke til kommentar

ved vanlige push-ups, brede/smale whatever, så får man kun utholdenhetsstryrke, ikke maksimalstyrke.

Det beste er å ha en kombinasjon av disse, derfor er ikke push-ups en god måte å teste på.

Hvis formålet er å finne ut hvor god kontroll man har over kroppen sin, styrke osv, hvorfor ikke bare ha en hard hinderløype eller lignende, mer variasjon også.

btw: det med smale og brede push ups, kan man jo selv velge hvilke muskler man skal bruke, noe som kan gjøre at testen varierer veldig.

Lenke til kommentar

Hmm, jegerkommandoen er ikke det samme som 6. div. er det vel? Jeg mener, det er ikke hele 6. div. som utgjør jegerkommandoen? I tilfelle må jeg lære meg å lese bedre, og lese alt på nytt igjen, for jeg har funnet ut at jeg vil bli jeger, men styrken min er på langt nær så god som utholdenheten, og det der hørtes ikke lovende ut. En annen ting er at jeg skal på sejson til fredag.

Lenke til kommentar
Hmm, jegerkommandoen er ikke det samme som 6. div. er det vel? Jeg mener, det er ikke hele 6. div. som utgjør jegerkommandoen? I tilfelle må jeg lære meg å lese bedre, og lese alt på nytt igjen, for jeg har funnet ut at jeg vil bli jeger, men styrken min er på langt nær så god som utholdenheten, og det der hørtes ikke lovende ut. En annen ting er at jeg skal på sejson til fredag.

Du må nok lese litt bedre ;)

Lenke til kommentar

HJK er ikke det samme som 6.divisjon, så vidt jeg vet :ermm: HJK holder til på Rena. 6. divisjon har "vanlige" jegere (om jeg husker rett). Kan ikke sammenlignes med HJK (fallskjermjegere og spesialjegere).

Det er mange forskjellige "jegertyper", men i hovedsak kan man vel si at oppdragene går ut på mye det samme (operere bak fiendens linjer/observere og rapportere). Foruten jegerne i Porsanger(6.div) så har man kystjegere, artillerijegere, grensejegere, fallskjermjegere, marinejegere og spesialjegere (og sikkert noen til). Mitt tips: Velg det du tror blir mest moro.

Endret av lodott
Lenke til kommentar

6. Divisjon er en tenkt NATO divisjon (bestående av en brigade vernepliktige inne til tjeneste og to brigader reservister) Norge skal kunne sette opp ved full mobilisering, altså en formasjon bestående av ca 15.000 soldater. Den er ment å utgjøre landforsvaret av Finnmark/Troms. I fredstid fungerer den mest på stabsnivå, altså at en liten gruppe høyt utdannede offiserer holder kunnskapen om å drifte så store formasjoner vedlike. I praksis ville den sluke det hæren har av militære ressurser.

Marinejegere, fallskjermjegere et.c er små spesialavdelinger, altså noe ganske annet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...