|SeVen| Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Dum som jeg var søkte jeg meg inn i hærens Jægerkommando, har vært inne i 1 uke nå og dette er BLO SLIT!!! Så til dere som har tenkt å prøve dere på det, tenk en gang til, trodde jeg var i OK form, klarte 110 armhevinger før jeg gikk inn, men det er jo bare barnemat i forhold til det de mener vi skal ta her. Så sørg for å vær i god nok form bis dere skal inn! Jeg sliter iallefall som en GAL NÅ! Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 har ingen planer om å bli med der, så ingen fare Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg har søkt meg dit, men jeg tviler på at jeg kommer meg igjennom. det blir løping og utholdenhet som blir verst Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Jeg har 2 timers fri nå, 20:30 skal vi ut i skogen å sette opp rekognoserings-stillinger, har jo nesten akkurat kommet hjem fra en 4 dagers marsh i skogen! Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Heldig med andre ord.. Og armhevinger er jo ikke alt da.. Du kan godt være en som ikke er noe særlig sterk selvom du klarer det.. Bare se på lampe (en jeg gikk i klasse med før) og braule (en annen) Lampe klarte mange fler armhevinger (omtrent dobbelt så mange) ,men braule tok han i handbak , tok mer på tricens,biceps og alt annet.. Her var det snakk om 80kg i benk for lampe og 125 for braule.. Og Triceps var det over dobbelt så mye.. SÅ armhevinger er ikke noe måte og måle styrke på. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Armhevinger er en fin måte å målestyrke på. Vi har lært her at det viktigste er at du klarer å beherske og mestre kroppen din. Vår befal sa at han dreit om vi klarte 200 kg i benken vis han ikke klarte å ta så og så så mange armhevinger. Det viktigste var å kunne "Bære" sin egen kropp heter det. Det vil si at han måler god form i forhold til hvordan du klare å bruke kroppen din og hva kroppen din yter i forhold til hva du veier f.eks. Han la stor vekt på dette, han sa også at 1 på 60 kg kan bli en like god om ikke bedre jeger enn en på 80 kg som tok mye mere i benkpress. 2 stykker på 60 og 80 kg i samme form i forhold til vekt f.eks løfter jo ikke likt, den på 60 kg vil jo ikke klare så mye som han på 80. Men det viktiger at du de skal klare å bære sin egen kropp, han på 80 har 20 kg mere å "bære" på enn han på 60 kg derfor har han mere styrke, men ikke nødevendigvis bedre utholdenhet. Endret 10. januar 2004 av |SeVen| Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Kompis gikk Befalsskolen for infanteriet, slit og hate, særlig da de gikk rundt med vernemaske 24/7, men gosj så bra han følte seg da alt var over og han hadde bestått... Go, |seVen|! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg driver å øver meg på diverse tester, og jeg er ikke i nerheten av å greie 3000 meteren på 12minutter Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Dum som jeg var søkte jeg meg inn i hærens Jægerkommando, har vært inne i 1 uke nå og dette er BLO SLIT!!! Det vel meningen at det skal være et blodslit....ihvertfall den første tida. Det er vel for å få fjernet de som ikke har noe der å gjøre....og de som har viljestyrke nok, og orker maset, ja de får vel bli.... mvh Pantera Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg driver å øver meg på diverse tester, og jeg er ikke i nerheten av å greie 3000 meteren på 12minutter Hvor tenker du på å søke deg inn? Går utifra du prater om militæret. 3000 meter på 12 minutt er ikke et spesielt hardt krav. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg driver å øver meg på diverse tester, og jeg er ikke i nerheten av å greie 3000 meteren på 12minutter Hvor tenker du på å søke deg inn? Går utifra du prater om militæret. 3000 meter på 12 minutt er ikke et spesielt hardt krav. Støtter deg der.. Når jeg som på den tiden var 16 (klarte det også året etterpå da jeg var 17) så skal f... meg en på 19klare det uten problemer. Kroppen utvikler seg jo endel ifra man er 16 til man er 19. Kravene for selve militærer er ikke noe særlig egentlig. Selv har jeg hatt gym på VGS (GK og VK1) 5% mindre krav enn de i militæret og jeg fikk en god 5`er.. Så kravene er ikke noe særlig. Jeg er heller ikke så veldig sterk ,men jeg er jo rimelig lett.. 66kg målte jeg meg til når jeg stod i boxern og tskjorte for ikke mange dagene siden. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg driver å øver meg på diverse tester, og jeg er ikke i nerheten av å greie 3000 meteren på 12minutter tok den på 10.26 og tremila på 3.36.15 Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Støtter deg der.. Når jeg som på den tiden var 16 (klarte det også året etterpå da jeg var 17) så skal f... meg en på 19klare det uten problemer. Kroppen utvikler seg jo endel ifra man er 16 til man er 19. Tror nok treningsgrunnlaget man har fra før spiller vel så mye inn som alder. Har sett folk gå over halvparten av 3000 meter, og klare å komme inn på 13-14 minutter. Kravene for selve militærer er ikke noe særlig egentlig. Selv har jeg hatt gym på VGS (GK og VK1) 5% mindre krav enn de i militæret og jeg fikk en god 5`er.. Så kravene er ikke noe særlig. Enig, kravene for "vanlig" vernepliktige er ikke stort høyere enn kravene i gym på vgs. De få som ikke klarte kravene da jeg var inne, måtte trene ekstra på kveldene, mens resten av oss så på TV Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 75% av alle vernepliktige i dag er i for dårlig fysisk for å være grensevakt i nord. kan det ha noe med pc/ps2 og andre ting forran en skjerm mon tro?. dagens unge er rett og slett for late. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 75% av alle vernepliktige i dag er i for dårlig fysisk for å være grensevakt i nord. kan det ha noe med pc/ps2 og andre ting forran en skjerm mon tro?. dagens unge er rett og slett for late. Absolutt. Kroppen er ikke lagd for å sitte forann en skjerm 24/7, den skal brukes. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 75% av alle vernepliktige i dag er i for dårlig fysisk for å være grensevakt i nord. kan det ha noe med pc/ps2 og andre ting forran en skjerm mon tro?. dagens unge er rett og slett for late. Absolutt. Kroppen er ikke lagd for å sitte forann en skjerm 24/7, den skal brukes. Men igjen, hvem bryr seg? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 75% av alle vernepliktige i dag er i for dårlig fysisk for å være grensevakt i nord. kan det ha noe med pc/ps2 og andre ting forran en skjerm mon tro?. dagens unge er rett og slett for late. Absolutt. Kroppen er ikke lagd for å sitte forann en skjerm 24/7, den skal brukes. Men igjen, hvem bryr seg? Din helse, din kropp og ditt problem. Jeg og wichtom påpekte bare noe. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Du som er i Hærens Jegerkommando har tydligvis ikkje satt deg godt nok inn i det du havna i. Men eg vil no sei at det at du har tid til å sitte og surfe er eit temmelig godt tegn! Var i samme leir som artillerijegrar i 8 mnd og dei hadde ikkje tid til sånt utenom når dei hadde perm i allefall! Uansett så er det berre å stå på, du vil (som det blir sagt) få ei utruleg god følelse når du kjem deg gjennom.... Lenke til kommentar
pekle Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Absolutt. Kroppen er ikke lagd for å sitte forann en skjerm 24/7, den skal brukes. Men igjen, hvem bryr seg? Dei som betalar skatt for å finansiere hjerteoperasjonen din? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 En hver person kan få hjerteproblemer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå