BarneyStinson Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 Kjøpte meg en brukt outlander 2017 mod. Lurte litt på hvilken rekkevidde dere med outlander har ved fulladet batteri? Selv ligger jeg på mellom 25-35km når fulladet i vinter, noe jeg synes er lite. Er dette vanlig når det er minusgrader? Ser jo det står at rekkevidden skal være 40-50km Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 Helt vanlig. Jeg har 20-mod, og bruker den på ren strøm så lenge jeg skal til butikken, trening eller andre ting i nærområdet. Så fort jeg skal lengre enn i egen by brukes bensin. 40-50km ren eldrift har jeg kanskje oppnådd sommerstid på vei FRA fjellet på landevei der det kjøres i maks 80. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 Min 2018 hadde vel rundt 20km rekkevidde på vinterstid. Sommerstid viste måleren kanskje 35, selv om fabrikken sier opp til 50. Husk også at måleren regner seg utifra hvor tung du er på labben også. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 ...og forbruk den siste tiden. Etter en rolig tur på 3 timer med mye høydefall, eco-mode og landeveier anslo "gjettometeret" over 80km el-rekkevidde en gang. Selvsagt ikke reellt. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 (endret) Helt vanlig, mitsubishi har fått smekk for å reklamere med for høy el rekkevidde, husk og at batteriet har nok litt degradering etter 5 år. https://www.motor.no/aktuelt/mitsubishi-domt-for-a-reklamere-med-for-lang-rekkevidde/203973 Endret 11. mars 2022 av onkel_jon Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 Har ikke Outlander men en annen hybrid med samme oppgitte rekkevidde. Faktisk rekkevidde på denne er omtrent samme som andre rapporterer her. Ca. 20km på vinteren og rundt 35-38km på sommeren. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 BarneyStinson skrev (1 time siden): Kjøpte meg en brukt outlander 2017 mod. Lurte litt på hvilken rekkevidde dere med outlander har ved fulladet batteri? Selv ligger jeg på mellom 25-35km når fulladet i vinter, noe jeg synes er lite. Er dette vanlig når det er minusgrader? Ser jo det står at rekkevidden skal være 40-50km En arbeidkollega hadde en og den gikk rundt 20-25km på vinteren mens oppgitt rekkevidde var 50km så det stemmer nok det du opplever. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 BarneyStinson skrev (5 timer siden): Kjøpte meg en brukt outlander 2017 mod. Lurte litt på hvilken rekkevidde dere med outlander har ved fulladet batteri? Selv ligger jeg på mellom 25-35km når fulladet i vinter, noe jeg synes er lite. Er dette vanlig når det er minusgrader? Ser jo det står at rekkevidden skal være 40-50km 40 - 50 km var vel i h.t. NEDC-målemetoden. WLTP er nok mye nærmere 35 km. Jeg har en 2017 modell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 4 hours ago, onkel_jon said: Helt vanlig, mitsubishi har fått smekk for å reklamere med for høy el rekkevidde..... Dette gjelder alle biler med oppgitt rekkevidde målt etter NDEC, som er urealistisk og uoppnåelig i praksis. NDEC er en standardisert måling, som skal gi sammenlignbare resultater for alle biler kjørt under samme forhold, på samme måte som bensinforbruk måles og oppgis for bensinbiler. Den nye europeiske målestandarden WLTP er, under lette forhold, oppnåelig i praksis, men den amerikanske EPA-målestandarden er den som gir et mest realistisk resultat. For eksempel er 2022-modellen av VW ID.4 Pro 204 HK med 19" felger og 77 kWh batteri målt etter WLTP til 513 km, mens den samme bilen målt etter EPA oppgis til 451 km (280 miles). Tilsvarende er BMW i3 med 19" felger og 42 kWh batteri oppgitt 307 km etter WLTP, og 246 km (153 miles) etter EPA. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 14. mars 2022 Del Skrevet 14. mars 2022 Kan man kjøre slike biler kun på hybrid (ren strøm) i minusgrader? Trodde fossilmotoren startet automatisk for å generere varme? Muligens et dumt spørsmål men er bare nysgjerrig Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mars 2022 Del Skrevet 14. mars 2022 46 minutes ago, Labelle said: Kan man kjøre slike biler kun på hybrid (ren strøm) i minusgrader? Trodde fossilmotoren startet automatisk for å generere varme? Muligens et dumt spørsmål men er bare nysgjerrig De har elektrisk varmer. Men det går kraftig ut over rekkevidden. 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 14. mars 2022 Del Skrevet 14. mars 2022 57 minutes ago, Labelle said: Kan man kjøre slike biler kun på hybrid (ren strøm) i minusgrader? Trodde fossilmotoren startet automatisk for å generere varme? Muligens et dumt spørsmål men er bare nysgjerrig Når det er minusgrader ute og jeg starter bilen uten å forvarme den kan jeg ikke kjøre elektrisk før bilen har blitt varm nok, tar type 5 min. Dette er en v60 2014 mod. Den har også oppgitt 50km rekkevidde, men reelt er det mye av det samme som de andre har skrevet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå