Ludvig86 Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Hepp! Jeg ser at de klemmene som holder caliperen på plass bake har falt av, og når jeg ser nøye, så er den knukket av inne i det ene hullet. Mest sannsynlig av forrige eier, da jeg vil tro dette egentlig ikke skal skje av seg selv. Er det noen enkel metode for å få ut den gjenverende biten uten å ødelegge caliperen, eller er det like greit å kjøpe nye? // Takker for innspill! Lenke til kommentar
Gjest Baardsen Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 13 minutes ago, Ludvig86 said: Hepp! Jeg ser at de klemmene som holder caliperen på plass bake har falt av, og når jeg ser nøye, så er den knukket av inne i det ene hullet. Mest sannsynlig av forrige eier, da jeg vil tro dette egentlig ikke skal skje av seg selv. Er det noen enkel metode for å få ut den gjenverende biten uten å ødelegge caliperen, eller er det like greit å kjøpe nye? // Takker for innspill! Bilde? 2 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 (endret) Hvor gamle er de? Ser ut som de er moden for bytte basert på bilde. Kosejobb. Kaliper er noe som er greit å bytte. Spesielt før de ryker/henger seg opp. Blir ofte etterskader av varmen som kommer når de er henger seg opp. Hjullagerfett osv som tørker ut... Kan bli ekstremt varmt! Endret 10. mars 2022 av Labelle Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 10. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2022 Helt sikkert originale. Står på en 2012 Focus. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 (endret) Bytt! https://www.bildeler.no/hvordan-bytte-bremser-foran/f/858/ford/focus fremgangsmåten er nok ganske lik. Endret 10. mars 2022 av Labelle 1 Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 10. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2022 Blir nok til å bytte ja. Takk for svar! Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 (endret) Du kan få problem med å justere kalipper så den er riktig på bremseskiven når den er montert - pga lite fleksibilitet i bremseslangen (nippel som skrus rett inn i kalipper og du må ha samme vinkel når du starter med den nye som når du tok av den gamle, hvis du forstår). Alternativet er å løsne bremseslangen fra bremserøret på bakaksel, men her skal du være forsiktig hvis det er originale stålrør og bruke god tid og varme for å få det til å løsne. Flyter alt som det skal er det en halvtimes/times jobb. Endret 11. mars 2022 av LabWeiler Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 Krøll på bremseslangen gir også mangel på EU-kontroll. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 Dette slår du ut med en passende maskinskrue. Ser ut som samme patent som kadett'n jeg hadde. Da måtte jeg slå ut låsepinnene hver gang jeg skulle bytte klosser. Å slå ut restene av en knekt en skulle ikke by på noen større problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå