Gå til innhold

Mobil i Japan

EAK

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal 14 dager til Tokyo i mars 04 og lurte på om jeg skulle shoppe litt...

Hva av mobiler finnes i Japan som det er mulig å bruke i Norge? Finnes det noen kule modeller der som ikke lanseres i Norge/Europa? Prisnivå?

Mvh. EAK

Endret av EAK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke bruke telefoner kjøpt i Japan fordi de bruker et annet nett enn det man bruker i Europa! :no: De telefonene de selger der kan du naturlig nok ikke bruke her, og like avanserte telefonmodeller vil det drøye en stund med før kommer til Europa og Norge. Det er bare å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar

GSM i Japan er lite brukt. Det dominerende nettet er ikke det samme som GSM. De har også en tendens til å selge telefoner med binding og fast telefonnummer. Det er dermed ikke sikkert det er så lett å få satt inn et norsk sim-kort i en slik tlf.

Jeg ville vært MEGET forsiktig med å kjøpe telefon på butikker som ikke er spesielt orientert mot turister. I vanlige butikker kan du også slite litt med å få informasjon hvis du ikke snakker japansk. Engelskopplæringen er omtrent som her, men allikevel er det etter min erfaring veldig få som faktisk kan snakke engelsk (myndighetene kjenner til problemet, men har ikke løst det).

Lenke til kommentar

Jeg drar til japan nå i begynnelsen av februar, og kan fortelle litt mer om hva jeg opplever rundt dette tema. Men jeg vet at det ikke er lett. De krever en fast adresse i japan for å selge vanlig mobiler. Pluss UMTS versjonen de har der er en øøøøørlite annen versjon enn den vi har her i Norge, så du kommer til å slite med å finne en mobil som funker. Thailand er et bedre sted å dra da.

Ikke forvent at ting er billig der heller. Etter Oslo er Tokyo verdens dyreste by. Jeg tenker på et DV kamera..men innsett at tilogmed det ikke er særlig billig der lenger.

AKIRA

Lenke til kommentar

Bare sjekk denne skapningen:

Mobileburn: DoCoMo

¤ Size when folded: 102mm x 50mm x 24mm

¤ Weight: 123g

¤ Stand-by time: 300 hours

¤ Talk time: 130 minutes

¤ Internal LCD: 2.4" (240 x 320 pixels) 262K color TFT display (with Sharp CGS technology)

¤ External LCD: 1.2" (160 x 120 pixels) 65K color TFT display

¤ Available in the following colors: Aquarius Blue, Signas Silver, Space Black

:love::love::love:

Endret av Mr.fungus
Lenke til kommentar

Det var jo et kamera med telefon :p

Flyplassen kan du jo sjekke ut. Jeg kjøpte meg discman på Narita, de hadde nemlig et ok utvalg som kunne lades på 220v (du må huske å ta med adapter hvis du skal bruke dine egne elektriske duppeditter på reisen).

Prisene er bedre enn her. Jeg sparte ca 40% på den discmanen. Og hvis du skal bruke Visakort på reisen, husk at ikke alle minibanker tar dem selv om de er merket med Visa-logoen (Visa Japan har visst noen egne greier på gang :roll: )

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar
Det var jo et kamera med telefon :p

Flyplassen kan du jo sjekke ut. Jeg kjøpte meg discman på Narita, de hadde nemlig et ok utvalg som kunne lades på 220v (du må huske å ta med adapter hvis du skal bruke dine egne elektriske duppeditter på reisen).

Prisene er bedre enn her. Jeg sparte ca 40% på den discmanen. Og hvis du skal bruke Visakort på reisen, husk at ikke alle minibanker tar dem selv om de er merket med Visa-logoen (Visa Japan har visst noen egne greier på gang :roll: )

He he, de har nok noe eget på gang, tenker jeg! :laugh: De sperrer seg fra omverdenen... De er som en hel annen planet... Holder alt godiset for seg selv... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg drar til japan nå i begynnelsen av februar, og kan fortelle litt mer om hva jeg opplever rundt dette tema. Men jeg vet at det ikke er lett. De krever en fast adresse i japan for å selge vanlig mobiler. Pluss UMTS versjonen de har der er en øøøøørlite annen versjon enn den vi har her i Norge, så du kommer til å slite med å finne en mobil som funker. Thailand er et bedre sted å dra da.

AKIRA

Bra, meld tilbake! Hvor i Japan skal du?

Hvis jeg skjønte alle disse postene riktig, så er det IKKE GSM nettet som er dominerende i Japan, men at det likevel finnes GSM telefoner der?

Jeg skal selvsagt ha med min Nokia. Hvis mitt simkort fungerer med en Japan GSM modell, så vil det også fungere i Norge da?

Mvh. EAK

Lenke til kommentar

Tittet på www.telenormobil.no sin oversikt over GSM i utlandet.

Verken Japan eller Tokyo er nevnt der...så

A) De har ikke GSM overhode.

B) Telenor har ikke en roaming avtale med dem.

hmm..punkt A er nå strøket.

For Netcom har roaming avtale i japan med:

Docomo for 3G

Vodafone for 3G

hmmm..vel..de betyr at de fortsatt ikke har GSM. Men roaming avtale for UMTS.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...