Gå til innhold

Middelhavs­korridoren: 3000 km lang høyhastighets­bane er i farta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å si det på "nyere norsk"; dette må da bli "for dyrt"!. Som kjent er det "for dyrt" å bygge Nordnorgebane, og det er "for dyrt" å bygge en moderne Østfildbane. Det er også "for dyrt" å oppgradere Kongsvingerbanen osv. Vi har et Jernbanedirektorar som antagelig sitter og venter på "bestillinger" fra politisk ledelse, men når det gjelder å følge opp jernbanesatsingen i EU anser både Høyre og Ap "handlingsrommet" i EØS-avtalen nærmest uinnskrenket. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NERVI skrev (16 timer siden):

For å si det på "nyere norsk"; dette må da bli "for dyrt"!. Som kjent er det "for dyrt" å bygge Nordnorgebane, og det er "for dyrt" å bygge en moderne Østfildbane. Det er også "for dyrt" å oppgradere Kongsvingerbanen osv. Vi har et Jernbanedirektorar som antagelig sitter og venter på "bestillinger" fra politisk ledelse, men når det gjelder å følge opp jernbanesatsingen i EU anser både Høyre og Ap "handlingsrommet" i EØS-avtalen nærmest uinnskrenket. 

Nå er det vel litt flere mennesker rundt denne strekningen enn det er i Nord-Norge, da. Det har vel litt å si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
tow skrev (2 timer siden):

Nå er det vel litt flere mennesker rundt denne strekningen enn det er i Nord-Norge, da. Det har vel litt å si.

Det er vel EU-politikk å flytte både gods og persontrafikk over på bane. Svensker og finner har vel også bygget ut jernbane?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...