Diskusjon.no Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 – Seks og et halvt år, og den har fortsatt samme problem.Les hele artikkelen på Tek.no her 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Av og til lurer jeg på om Apple bare tester ut hvor mye dumskap brukerne er villige til å akseptere. 4 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Det er en tåpelig design, men kritikken er litt ensidig. Sitat A full charge takes as little as two hours, while a quick two minutes of charging is enough to give you nine hours of use before the mouse needs a refill. You charge the mouse through a Lightning port on the bottom. Hvis den er tom kan du lade i to minutter. Gå på toalettet i mellomtiden, eller hent en kopp kaffe. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Kanskje det egentlig er til forbrukerens beste? Hvis musa kan brukes under lading, så vil kanskje mange brukere lade den langt mer enn nødvendig fordi de ikke tar kabelen ut. Jeg er ikke helt oppdatert på batteriteknologi, så det kan tenkes at det å ha ting på lading etter at de er fulladet ikke er noe problem (?). Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Baranladion skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke helt oppdatert på batteriteknologi, så det kan tenkes at det å ha ting på lading etter at de er fulladet ikke er noe problem (?). Det er vel en del år siden batteristyringselektronikken tok over håndteringen av dette med ladestrøm, så alle de gamle rådene fra 90-tallet om når, hvordan og hvor lenge man skulle lade batteriene er nok litt utdaterte nå. Og til Magic Mouse: ja, det er en teit løsning. Men, som det nevnes: hvis 2 minutter lading gir deg 9 timer med bruk så er det virkelig et ikke-problem. Legg musen på lading mens man henter seg kaffe eller tar en tur på toalettet så har man plenty med strøm til resten av dagen, og så legger man den til lading over natten. Så lenge konsekvensene av teitheten ikke er verre enn det så tenker jeg det finnes andre ting man kan bruke energi på å klage over. 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 henrikwl skrev (3 minutter siden): Det er vel en del år siden batteristyringselektronikken tok over håndteringen av dette med ladestrøm, så alle de gamle rådene fra 90-tallet om når, hvordan og hvor lenge man skulle lade batteriene er nok litt utdaterte nå. Og til Magic Mouse: ja, det er en teit løsning. Men, som det nevnes: hvis 2 minutter lading gir deg 9 timer med bruk så er det virkelig et ikke-problem. Legg musen på lading mens man henter seg kaffe eller tar en tur på toalettet så har man plenty med strøm til resten av dagen, og så legger man den til lading over natten. Så lenge konsekvensene av teitheten ikke er verre enn det så tenker jeg det finnes andre ting man kan bruke energi på å klage over. Takk, da har jeg blitt oppdatert! Tenkte bare at det må vel være noe som gjør at Apple fortsetter å plassere ladeporten der de gjør... kanskje det bare da er en gimmick, mtp all kritikken de faktisk har fått for det? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Design. Magic Mouse måtte vært butt foran for å kunne ha USB-porten der. Den hadde tatt seg dårligere ut på stiliserte bilder. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Baranladion skrev (1 time siden): Takk, da har jeg blitt oppdatert! Tenkte bare at det må vel være noe som gjør at Apple fortsetter å plassere ladeporten der de gjør... kanskje det bare da er en gimmick, mtp all kritikken de faktisk har fått for det? Som Mannen med ljåen skriver, det er nok et designvalg. Når musen ser ut sånn som den gjør, så er det ikke så veldig mange andre steder den ladeporten kan være. Og så er det antakelig en eller annen teknisk årsak til at trådløs lading ikke lar seg gjøre (kanskje det ikke er plass til spolen?), så da må det på en måte bli sånn som det blir. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 "Magic" mouse"...? Apple, please... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå