Gå til innhold

Er UPS helt ubrukelige?


Anbefalte innlegg

Har i noen dager forsøkt å få sendt iPaden min til Apple for at de skal bytte batteri på den. Dette har jeg betalt 1250 kr ca. Problemet er at UPS sendte meg en eske, som jeg skal legge iPaden i, og så skal den sendes tilbake til Apple. Men de kan jo ikke hente her hos meg noen tid etter klokka 14.00. Jeg er på jobb hele dagen, så jeg er ikke hjemme før klokka 16. Men de kan ikke komme hit etter klokka 14. Hva i all verden? Skal vi som bor utenfor Oslo bare få service vi betaler for frem til klokka 14?

Så vi forsøkte å få dem til å hente den hos jobben til kona. Hun tok den med, vi avtalte med UPS at de skulle hente den der mellom 9 og 14. De kom klokka 12 ca for å hente den. Men han tok den ikke med fordi kona hadde ikke 3 ark som det står INVOICE på. 

For det første vi fikk bare 2 slike ark. Ikke 3. Skal jeg da måtte lage et lignende ark fordi de krever 3?

Og hadde ikke dette vært nytting informasjon å få før de skulle komme å hente den? Jeg måtte ringe til UPS og kom da til et callsenter i India, der jeg måtte spørre åssen dette skal gjøres. Ingen informasjon kom med den esken vi hadde mottatt.

Skal det virkelig være så vanskelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha proforma-faktura for at dette ikke skal fortolles når det flytter landegrenser. Det er vel skjedd en bommert når du ikke har fått tre stk som de må ha for sitt eget system. Tipper de beholder en selv, bruker en for å å sende ut av landet og så en for Apple til å bruke når de sender til deg igjen.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (14 timer siden):

Har i noen dager forsøkt å få sendt iPaden min til Apple for at de skal bytte batteri på den. Dette har jeg betalt 1250 kr ca. Problemet er at UPS sendte meg en eske, som jeg skal legge iPaden i, og så skal den sendes tilbake til Apple. Men de kan jo ikke hente her hos meg noen tid etter klokka 14.00. Jeg er på jobb hele dagen, så jeg er ikke hjemme før klokka 16. Men de kan ikke komme hit etter klokka 14. Hva i all verden? Skal vi som bor utenfor Oslo bare få service vi betaler for frem til klokka 14?

Så vi forsøkte å få dem til å hente den hos jobben til kona. Hun tok den med, vi avtalte med UPS at de skulle hente den der mellom 9 og 14. De kom klokka 12 ca for å hente den. Men han tok den ikke med fordi kona hadde ikke 3 ark som det står INVOICE på. 

For det første vi fikk bare 2 slike ark. Ikke 3. Skal jeg da måtte lage et lignende ark fordi de krever 3?

Og hadde ikke dette vært nytting informasjon å få før de skulle komme å hente den? Jeg måtte ringe til UPS og kom da til et callsenter i India, der jeg måtte spørre åssen dette skal gjøres. Ingen informasjon kom med den esken vi hadde mottatt.

Skal det virkelig være så vanskelig?

Jeg ville tatt all kommunikasjon direkte med Apple. Det er de du har bestilt service fra, og det er de som har booket UPS. Det som er utfordringen til UPS er når vi som bor i grisgrendte strøk skal ha frakt så opplever jeg at de ofte bruker en tredjepart til siste etappe. Og da kan det fort bli kommunikasjonssvikt. De gangene jeg har sendt noe til Apple så har det enten gått knirkefritt (med henting på jobb), eller så har lokalt budfirma (tredjepart) rotet. De gangene det har skjedd så har jeg klaget direkte til Apple og så har de ordnet opp ganske raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ringte til Apple og de tok affære med en gang. De har sendt kun 2 Invoice ark, og det skulle UPS være klar over og forholde seg til. Så de har tatt kontakt med UPS som kom og hentet iPaden uten noe mer tøys.

Har allerede fått beskjed om at Apple har sendt meg et erstatningsprodukt, selv om den gamle ble hentet så sent som igår.. Så får vi se om UPS klarer å lever den da...

Bra at Apple har kundeservice når UPS ikke helt klarer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (9 minutter siden):

Ringte til Apple og de tok affære med en gang. De har sendt kun 2 Invoice ark, og det skulle UPS være klar over og forholde seg til. Så de har tatt kontakt med UPS som kom og hentet iPaden uten noe mer tøys.

Har allerede fått beskjed om at Apple har sendt meg et erstatningsprodukt, selv om den gamle ble hentet så sent som igår.. Så får vi se om UPS klarer å lever den da...

Bra at Apple har kundeservice når UPS ikke helt klarer...

Dette er trikset!
Sleit også med pakke fra UPS på et tidspunkt. Det ble fikset samme dagen jeg ringte leverandøren.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (3 timer siden):

Ringte til Apple og de tok affære med en gang. De har sendt kun 2 Invoice ark, og det skulle UPS være klar over og forholde seg til. Så de har tatt kontakt med UPS som kom og hentet iPaden uten noe mer tøys.

Har allerede fått beskjed om at Apple har sendt meg et erstatningsprodukt, selv om den gamle ble hentet så sent som igår.. Så får vi se om UPS klarer å lever den da...

Bra at Apple har kundeservice når UPS ikke helt klarer...

Flott! Apple produkter koster kanskje ofte mer enn andre produkter - da er det viktig å få valuta for pengene og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...