Gå til innhold

Låst iphone og apple id


Anbefalte innlegg

Jentungen klaget over at iphone 11’en var treg, og at ikoner ble borte. Telefonen oppførte seg merkelig, og reset gikk kun an via mac. Etter at telefonen er gjenopprettet så er den låst til apple id som hun hadde. Hun legger inn feil passord et antall ganger, så vi går på nettsiden til apple samt via kundeservice appen på ipad for å nullstille passordet. Når vi har gjort det får vi beskjed om at passordet kan nullstilles om 14 dager. Vi sitter altså med låst apple id og telefon i to uker. Apple kundeservice påstår di ikke kan hjelpe, og at tapet av snapchat og instagram for denne ungdommen er langt mer traumatisk enn covid og mulig tredje verdenskrig går ikke nevneverdig innpå apple sin kundebehandler.

Har di i det hele tatt lov å holde på slik? Vi kan jo selvfølgelig bekrefte at vi eier kontoen, og noe så trivielt så å få nytt passord setter det meste på vent her… Rimelig frustrerende. Det er jo ikke sånn at vi sitter på et vell av telefoner vi kan sette simkortet i mens vi venter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vær sur på selskaper fordi de har strenge sikkerhetskrav og rutiner. Vær heller sur på de som tvinger de til å ha det (hackere, for eksempel).

Når det er sagt, har jeg ikke vært borte i noen som krever 14 dager før passord kan nullstilles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...