dobbelmann Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Jentungen klaget over at iphone 11’en var treg, og at ikoner ble borte. Telefonen oppførte seg merkelig, og reset gikk kun an via mac. Etter at telefonen er gjenopprettet så er den låst til apple id som hun hadde. Hun legger inn feil passord et antall ganger, så vi går på nettsiden til apple samt via kundeservice appen på ipad for å nullstille passordet. Når vi har gjort det får vi beskjed om at passordet kan nullstilles om 14 dager. Vi sitter altså med låst apple id og telefon i to uker. Apple kundeservice påstår di ikke kan hjelpe, og at tapet av snapchat og instagram for denne ungdommen er langt mer traumatisk enn covid og mulig tredje verdenskrig går ikke nevneverdig innpå apple sin kundebehandler. Har di i det hele tatt lov å holde på slik? Vi kan jo selvfølgelig bekrefte at vi eier kontoen, og noe så trivielt så å få nytt passord setter det meste på vent her… Rimelig frustrerende. Det er jo ikke sånn at vi sitter på et vell av telefoner vi kan sette simkortet i mens vi venter. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Det er grunnet sikkerhet. Hun har bare godt av en pause fra Snapchat og Instagram https://support.apple.com/no-no/HT204921 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Ikke vær sur på selskaper fordi de har strenge sikkerhetskrav og rutiner. Vær heller sur på de som tvinger de til å ha det (hackere, for eksempel). Når det er sagt, har jeg ikke vært borte i noen som krever 14 dager før passord kan nullstilles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå