AfterGlow Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Russland vil legalisere piratkopiering for å kompensere for vestlige sanksjoner 1 Lenke til kommentar
Samms Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 (endret) Bruk av piratprogram i Russland kan då få stor risiko for sabotasje. På den andre sida, bakdør for sabotasje kan og nyttast av Russland... Endret 9. mars 2022 av Samms Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 (endret) De truer altså med å legalisere det de gjør uansett, for en bombe...🤣 Endret 9. mars 2022 av KjeRogJør 5 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Hva med å oppdatere med en programvare for produkter i Ru. som setter sperre for kopier....(?) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 (endret) Piratkopiering har jo vært standarden der i alle år.. Verden kommer til å tape knapper, mynter og lommerusk på dette. Edit: Hadde vært interessant å hørt Russiske artister og filmskaperes syn på dette sjakktrekket.. Endret 9. mars 2022 av Simen1 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 15 minutes ago, Simen1 said: Edit: Hadde vært interessant å hørt Russiske artister og filmskaperes syn på dette sjakktrekket.. De er neppe særlig investert i vestlig programvare, vil jeg tro. (Men hva vet jeg.) Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 nebrewfoz skrev (4 timer siden): De er neppe særlig investert i vestlig programvare, vil jeg tro. (Men hva vet jeg.) Vil tro det gjelder alt av filmer/serier osv. som de heller ikke får... Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 De legger seg på norges linje, altså? Ingen har vel blitt dømt for piratkopiering her de siste hundre årene? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 frohmage skrev (30 minutter siden): De legger seg på norges linje, altså? Ingen har vel blitt dømt for piratkopiering her de siste hundre årene? Siste sak jeg kunne finne var fra 2016. Men ja Norge er en trygg havn for pirater. Arrgh matey! https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/slipper-fengsel-for-piratkopiering-1.12756717 Lenke til kommentar
EWNN849Y Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Erfaringen er at piratkopiert programvare ofte mangler sikkerhetsoppdateringer og dermed er det sannsynlig at dette vil medføre at Russiske IT-systemer og infrastruktur blir mer sårbar for både tilfeldige feil og for cyberangrep. Det høres ikke nevneverdig gjennomtenkt ut. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Trur ikke det gjør noe fra eller til med tanke på at vk.com, den russiske versjonen av Facebook nærmest har tilrettelagt for distribusjon av piratkopiert materiale og har vært det alle år uten at russiske myndigheter har brydd seg nevneverdig. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 I sovjet-tiden piratkopierte de et program for styring av gass i rørledninger. Da amerikanerne oppdaget det, ga de ut en "sikkerhetsfiks" som da russerne implementerte. Resultatet ble en alle tiders saftig eksplosjon som kostet dem milliarder av dollar. Det er å håpe at nye "sikkerhetsfikser" leggees ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå