NTB - digi Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Cyberforsvaret får 200 millioner mindre å rutte med Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Dette virker som en veldig korttenkt idé. Vi burde øke det med 10% i året. 1 Lenke til kommentar
aseem Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Dette virker som feil tidspunkt å strupe inn på midlene til cyberforsvaret. Vi har sannsynligvis ikke engang sett starten på Russlands cyberangrep på Nato land og vestlige land som støtter Ukrainas kamp. Private virksomheter i Norge, hvorav mange IT sikkerhets selskaper, har mange ansatte med tung kompetanse innen cyber sikkerhet. Har noen vurdert å etablere et "cyber heimvern" der forsvaret kan trekke på (mobilisere) store kompetansepooler for å bistå i forsvaret av Norge ved større cyber angrep? 1 Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Slutter aldri å forbause meg over norske politikere, langsiktig tenker dem ihvertfall ikke. Det gjelder alt. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 bruker-540634 skrev (4 minutter siden): Slutter aldri å forbause meg over norske politikere, langsiktig tenker dem ihvertfall ikke. Det gjelder alt. Bli politiker og gjør det da. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 1 hour ago, bruker-540634 said: Slutter aldri å forbause meg over norske politikere, langsiktig tenker dem ihvertfall ikke. Det gjelder alt. Det handler mye om at budsjettåret og valgperiodene på 4år gjør det vanskelig å tenke forbi disse periodene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå