Gjest a8707...878 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 hvilken prosess anbefaler du når man skal kjøpe bolig der man ikke har bodd forut, men fått jobb der? f.eks. en ting er å takke ja til jobb, men annen ting er at man trenger et sted å bo der straks. Og det er vel naivt å tenke at man skal klare å kjøre til jobben hvis distansen er en time? Hvis man ikke finner bolig som er nærme nok jobben, da bør man vel takke nei til jobben? Anonymous poster hash: a8707...878 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Hva er alternativet til å jobbe? Om det er å gå arbeidsledig har du ikke særlig mye valg. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 En time til jobb er ikke så langt, men for noen så kan det bli langt etter en stund, så du kan ta den tiden du trenger på å finne ut om det lønner seg for deg å flytte. 1 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 En time totalt eller en time hver vei? Det burde vel gå fint det frem til du finner deg ny bolig iallefall. Lenke til kommentar
Gjest a8707...878 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Dubious skrev (1 minutt siden): En time til jobb er ikke så langt, men for noen så kan det bli langt etter en stund, så du kan ta den tiden du trenger på å finne ut om det lønner seg for deg å flytte. ja, jeg tenker at det kan bli for drøyt over tid, selv om man har funnet en idyllisk bolig. Fordi jeg har fått jobbtilbud, men det er særdeles lite boliger på stedet. Og dermed ender det at man blir en pendler. Jeg vil gjerne bo på stedet. Hva om man kjøper en bolig som er den rette for meg, og leier på stedet? Anonymous poster hash: a8707...878 Lenke til kommentar
Gjest a8707...878 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Complexity skrev (2 minutter siden): En time totalt eller en time hver vei? Det burde vel gå fint det frem til du finner deg ny bolig iallefall. en time hver vei. Anonymous poster hash: a8707...878 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Jeg gikk lei av å pendle, så når jeg ble ferdig med førstegangstjenesten, så flyttet jeg. Hadde bare 15-20 minutter en vei, men nå har jeg knapt 1 min gåavstand. Bodd på samme plass i 21 år og angrer ikke ett sekund. 1 1 Lenke til kommentar
Gjest a8707...878 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Dubious skrev (1 minutt siden): Jeg gikk lei av å pendle, så når jeg ble ferdig med førstegangstjenesten, så flyttet jeg. Hadde bare 15-20 minutter en vei, men nå har jeg knapt 1 min gåavstand. Bodd på samme plass i 21 år og angrer ikke ett sekund. For jeg vil veldig kjøpe bolig som jeg kan trives å bo i. En base uten å trenge å ta med ting hit og dit. Anonymous poster hash: a8707...878 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Gjest a8707...878 skrev (3 minutter siden): For jeg vil veldig kjøpe bolig som jeg kan trives å bo i. En base uten å trenge å ta med ting hit og dit. Anonymous poster hash: a8707...878 Så du begynner i ny jobb, så ser du på annonser i området og finner en plass du kan tenke deg å bo. De første månedene så er det lite poeng å flytte, fordi kanskje du ikke trives i jobben, eller at jobben ikke liker deg.. Lenke til kommentar
Gjest a8707...878 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Dubious skrev (20 minutter siden): Så du begynner i ny jobb, så ser du på annonser i området og finner en plass du kan tenke deg å bo. De første månedene så er det lite poeng å flytte, fordi kanskje du ikke trives i jobben, eller at jobben ikke liker deg.. ja, det er sant. Det går begge veier. Jeg bør nok avvente å kjøpe bolig. Mulig jeg kommer til å kjøpe bolig som jeg liker annet sted, og nå leie. Anonymous poster hash: a8707...878 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Å pendle ein time kvar veg er relativt uproblematisk, i alle fall i ei periode. Så om du i dag bur såpass nært den nye jobben som ein time så ville eg tatt meg tid til å sjå på bustadannonser, gå på visningar, gjere seg kjent med plassen og snakke med dei som bur der frå før, for eksempel kollegaene dine. Dersom du hiver deg rundt og kjøper bustad med ein gong så er sannsynlegheita stor for at du gjer eit dårleg kjøp som du ikkje er fornøgd med. Eg trur heller ikkje det er ei særleg god løysning å kjøpe draumebustaden ein stad og leige ein annan bustad nær jobben, då ender du berre opp med å ha to bustadar når du eigentleg berre treng ein. Om du skal takke nei til jobben eller ikkje vil sjølvsagt være veldig avhengig av kva andre alternativ du har. 2 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 (endret) Hva er bosituasjonen din i dag? Er det et alternativ å leie bolig på det nye stedet? Tenker at da kunne du jo leid i begynnelsen, mens du kjente på om dette funket for deg. Liker du jobben? Liker du stedet? Hvis svaret er 'ja' på begge spørsmål begynner man å sondere etter bolig til salgs. Endret 9. mars 2022 av :utakt 1 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Jeg anbefaler også å leie i starten. Dumt hvis du slutter/blir sagt opp i prøvetida i ny jobb fordi det ikke var rette jobben for deg, og så sitter du der med et hus og må pendle 1 time motsatt vei til en annen jobb. 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Lei, så står du fritt til å si opp jobben om du vil. 1 Lenke til kommentar
Gjest a8707...878 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 :utakt skrev (1 time siden): Hva er bosituasjonen din i dag? Er det et alternativ å leie bolig på det nye stedet? Tenker at da kunne du jo leid i begynnelsen, mens du kjente på om dette funket for deg. Liker du jobben? Liker du stedet? Hvis svaret er 'ja' på begge spørsmål begynner man å sondere etter bolig til salgs. ja, jeg er enig på begge. Det er sånn fremtoning jeg må ha på et nytt sted, ny arbeidsplass og nye arbeidskollegaer. Jeg tror jeg vil trives med jobben, det er en slik strukturert hverdag jeg ønsker. Jeg har leitet lenge, og i grunn har jeg vært bevisst på ikke å søke til steder som jeg ikke vil komme inn i boligmarkedet. Jeg har tilpasset mine jobbsøknader etter min lommebok. Takk for responsen. Anonymous poster hash: a8707...878 Lenke til kommentar
Gjest a8707...878 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Frank Drebin skrev (1 time siden): Jeg anbefaler også å leie i starten. Dumt hvis du slutter/blir sagt opp i prøvetida i ny jobb fordi det ikke var rette jobben for deg, og så sitter du der med et hus og må pendle 1 time motsatt vei til en annen jobb. Ja, det er sant. Jeg har vært litt bekymret at jeg må inn i leie markedet og heller ikke et ønske om langtidsleie. Men jeg vil starte med korttidsleie og bli kjent med området først. Anonymous poster hash: a8707...878 Lenke til kommentar
Gjest a8707...878 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Sjørøver skrev (1 time siden): Lei, så står du fritt til å si opp jobben om du vil. Ja, jeg vil gå for det. Takk for respons. Det er jo et viktig element du sikter til å ta forhåndsregel til. Anonymous poster hash: a8707...878 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Gjest a8707...878 skrev (7 timer siden): Ja, jeg vil gå for det. Takk for respons. Det er jo et viktig element du sikter til å ta forhåndsregel til. Anonymous poster hash: a8707...878 Revurder situasjonen etter et års tid. Det er ikke alle steder det lønner seg å eie. Det kan ta veldig lang tid å selge også, som er en ulempe. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Jeg ville leid det første året. Som andre her sier så kan det være vanskelig å selge bolig enkelte steder, og du må finne ut om du faktisk trives i jobben før du tar en 5 år+ beslutning. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 11. mars 2022 Del Skrevet 11. mars 2022 En time hver vei til og fra jobb? Aldri i livet for min del. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå