Frabo Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 hei! kjøp en bruktbil som ikke samsvarer med annonsen, mye skjulte feil. etter mye krangel med selger, spurte jeg via sms: "kan vi ikke bare hevekjøpet - tiden jeg har hatt bilen?" "ok, da gjør vi det." ble spurt om selger kan betale 3ganger til den og den datoen, sa ja til dette og sa jeg beholder bilen til alt som er lovet er betalt til datoen, om ikke det blir betalt, sendes saken til advokat. er dette en bindene avtale? selger har enda ikke betal første, som ble lovet om selger ikke vil betale, kan jeg kreve hele kjøpesum + utgifter? -ved at jeg hadde aldri kjøpt bilen, om dem skjulte feilene hadde blitt nevnt. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 11 hours ago, Frabo said: hei! kjøp en bruktbil som ikke samsvarer med annonsen, mye skjulte feil. etter mye krangel med selger, spurte jeg via sms: "kan vi ikke bare hevekjøpet - tiden jeg har hatt bilen?" "ok, da gjør vi det." ble spurt om selger kan betale 3ganger til den og den datoen, sa ja til dette og sa jeg beholder bilen til alt som er lovet er betalt til datoen, om ikke det blir betalt, sendes saken til advokat. er dette en bindene avtale? selger har enda ikke betal første, som ble lovet om selger ikke vil betale, kan jeg kreve hele kjøpesum + utgifter? -ved at jeg hadde aldri kjøpt bilen, om dem skjulte feilene hadde blitt nevnt. Hei, velkommen som ny bruker av forumet. En tekstmelding er bindende avtale. Det har blitt slått fast før og benyttes for eksempel ved budrunder og man må binde seg skriftlig via sms. MEn hva hevekjøpet innebærer, det må jo avtales. Vanligvis trekker man fra bruksfradrag når man hever et kjøp. Du kan gå to veier: 1. Du må se først på kjøpskontrakt + salgsannonse og hva dette inneholder. 2. Siden selger har svart på tekstmelding og at han godtar heving, så bypasses vell både kjøpskontrakt og punkt 1. Dersom selger ikke reagerer, må vell gå via forliksråd eller privat søksmål? Ikke ekspert men. D Lenke til kommentar
Frabo Skrevet 14. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2022 Takker for svar 🙂 Har godtatt 10k mindre enn det jeg kjøpte bilen for. Dette er noe selger selv har sagt han kan betale, og står hvilke bil med regnr i tidligere sms samtaler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå