Redaksjonen. Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 Volkswagen bygger ny elbilfabrikk Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Skal bli morsomt å se hvor lang godkjenningsprosessen for denne elbil-fabrikken blir... Jeg tar en råsjangs og tipper at den blir atskillig kortere enn den forrige elbil-fabrikken som ble satt opp. 6 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Hva er dette? Industri som ikke outsources til Kina? Spennende med industri i Europa. 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Hanhijnn skrev (2 timer siden): Skal bli morsomt å se hvor lang godkjenningsprosessen for denne elbil-fabrikken blir... Jeg tar en råsjangs og tipper at den blir atskillig kortere enn den forrige elbil-fabrikken som ble satt opp. Ja, VW har god erfaring med å bygge fabrikker. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Hanhijnn skrev (4 timer siden): Skal bli morsomt å se hvor lang godkjenningsprosessen for denne elbil-fabrikken blir... Jeg tar en råsjangs og tipper at den blir atskillig kortere enn den forrige elbil-fabrikken som ble satt opp. Skjønner ikke folk som kaster bort tiden sin på konspirasjonsteorier. Hvorfor bruke så mye tid på negativitet? 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Tipper godkjenningsprosessen går fort om man planlegger godt og vet akkurat hvordan det skal se ut på forhånd. Det jeg har hørt om Tesla er at de omtrent satte i gang å bygge uten en fullstendig plan og at de har drevet og ombestemt seg slik at nye papirer må sendes inn og godkjenningsløpet må startes på nytt. Det at Tesla nå er på sin fjerde sjef for utbyggingen etter at de forrige fikk sparken eller fikk nok, sier sitt om det kaoset som har vært. Men alle andre sin feil. Som vanlig. 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 uname -i skrev (1 time siden): Tipper godkjenningsprosessen går fort om man planlegger godt og vet akkurat hvordan det skal se ut på forhånd. Det jeg har hørt om Tesla er at de omtrent satte i gang å bygge uten en fullstendig plan og at de har drevet og ombestemt seg slik at nye papirer må sendes inn og godkjenningsløpet må startes på nytt. Det at Tesla nå er på sin fjerde sjef for utbyggingen etter at de forrige fikk sparken eller fikk nok, sier sitt om det kaoset som har vært. Men alle andre sin feil. Som vanlig. Ser på Wikipedia følgende: "By February 2020, environmental challenges had been cleared in court decisions which allowed vegetation on the site to begin being cleared". Altså i løpet av mindre enn to år har Tesla klart å bygge en av verdens største bilfabrikker og batterifabrikker. Det er enormt imponerende og sier det meste om Elon Musk, men også om tyske myndigheter som har klart å legge til rette for en så rask utbygging. Allerede ved slutten av forrige år hadde en klart å lage flere hundre førseriebiler og nå starter altså regulær produksjon. VW's nye fabrikk med ny elbilplattform og masse ny teknologi som gir kortere til på samlebåndet (og manntimer), stor rekkevidde og mye lavere elforbruk er også svært lovende. Denne utviklingen er midt i blinken for hva som har vært Elon Musks visjoner (rask avvikling av fossilbiler). Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Ketill Jacobsen skrev (12 minutter siden): Ser på Wikipedia følgende: "By February 2020, environmental challenges had been cleared in court decisions which allowed vegetation on the site to begin being cleared". Altså i løpet av mindre enn to år har Tesla klart å bygge en av verdens største bilfabrikker og batterifabrikker. Det er enormt imponerende og sier det meste om Elon Musk, men også om tyske myndigheter som har klart å legge til rette for en så rask utbygging. Allerede ved slutten av forrige år hadde en klart å lage flere hundre førseriebiler og nå starter altså regulær produksjon. VW's nye fabrikk med ny elbilplattform og masse ny teknologi som gir kortere til på samlebåndet (og manntimer), stor rekkevidde og mye lavere elforbruk er også svært lovende. Denne utviklingen er midt i blinken for hva som har vært Elon Musks visjoner (rask avvikling av fossilbiler). Dette er det mest meningsløse jeg har lest i dag. Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 uname -i skrev (9 minutter siden): Dette er det mest meningsløse jeg har lest i dag. La meg gjette - du våknet akkurat? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 (endret) Hanhijnn skrev (8 timer siden): Skal bli morsomt å se hvor lang godkjenningsprosessen for denne elbil-fabrikken blir... Jeg tar en råsjangs og tipper at den blir atskillig kortere enn den forrige elbil-fabrikken som ble satt opp. Og det er selvfølgelig kun sleazy innsidehandel og den sedvanlige konspirasjonen imot Tesla. Gjesp. Når Audi fikk utsatt sin fabrikk pga manglende godkjenninger var det faktisk Elon Musk som konstant dro ut stikkontaktene der nede - mega annoying! Endret 9. mars 2022 av DrAlban3000 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 simen929 skrev (2 timer siden): La meg gjette - du våknet akkurat? Nei, sikkert ikke. Men han leser neppe egne innlegg... 😉 2 2 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 uname -i skrev (6 timer siden): Tipper godkjenningsprosessen går fort om man planlegger godt og vet akkurat hvordan det skal se ut på forhånd. Det jeg har hørt om Tesla er at de omtrent satte i gang å bygge uten en fullstendig plan og at de har drevet og ombestemt seg slik at nye papirer må sendes inn og godkjenningsløpet må startes på nytt. Det at Tesla nå er på sin fjerde sjef for utbyggingen etter at de forrige fikk sparken eller fikk nok, sier sitt om det kaoset som har vært. Men alle andre sin feil. Som vanlig. Nå er man godt vant med lange utbyggingsprosesser, problemer med godkjenninger og hypping utbytting av sjefer i Berlin-området. Ref. flyplassen som åpnet i fjor, den skulle åpnet i 2012... 3 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Ketill Jacobsen skrev (21 timer siden): Skjønner ikke folk som kaster bort tiden sin på konspirasjonsteorier. Hvorfor bruke så mye tid på negativitet? Konspirasjonsteorier har jeg ikke noe sans for. Tvertimot så kan det være interessant å se hvordan enkelte forskjeller slår ut i praksis. Bruker jeg tid på negativitet? Vil påstå at den meldingen burde du virkelig gi til heeelt andre her inne, men ser ikke at du har gjort det. Slike som rakker ned på særskilte bilmerker kontinuerlig, med gjentagende bruk av elbil-myter f.eks. Men min lille digresjon hang du deg på. Noe spesielt... 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Hanhijnn skrev (2 timer siden): Konspirasjonsteorier har jeg ikke noe sans for. Tvertimot så kan det være interessant å se hvordan enkelte forskjeller slår ut i praksis. Bruker jeg tid på negativitet? Vil påstå at den meldingen burde du virkelig gi til heeelt andre her inne, men ser ikke at du har gjort det. Slike som rakker ned på særskilte bilmerker kontinuerlig, med gjentagende bruk av elbil-myter f.eks. Men min lille digresjon hang du deg på. Noe spesielt... Jeg innser at jeg ikke kan vinne alle kamper. Derfor gidder jeg ikke bruke energi på den evige drittkastingen (unntaksvis saklige) mellom Tesla tilhengere og motstandere. Jeg er enig med deg at det er en mye større sak, men den er blitt kritisert av andre utallige ganger. Ditt innlegg fra i går var kort og intetsigende og i beste fall ville den resultert i en evig diskusjon som få har innsikt i og som aldri ville få en konklusjon. Altså masse bortkastet tid. 2 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 12. mars 2022 Del Skrevet 12. mars 2022 Hanhijnn skrev (På 10.3.2022 den 9.14): Konspirasjonsteorier har jeg ikke noe sans for. Tvertimot så kan det være interessant å se hvordan enkelte forskjeller slår ut i praksis. Bruker jeg tid på negativitet? Vil påstå at den meldingen burde du virkelig gi til heeelt andre her inne, men ser ikke at du har gjort det. Slike som rakker ned på særskilte bilmerker kontinuerlig, med gjentagende bruk av elbil-myter f.eks. Men min lille digresjon hang du deg på. Noe spesielt... Hva var grunnen til at Audis produksjon ble "holdt igjen" av myndighetene? Hva med flyplassen tidligere nevnt? Løsningen på å kontre useriøs kritikk er ikke enda mer useriøs kritikk. Vanskelig å se hvem som er idioten i de kranglene da. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå