Gå til innhold

Tore Strømøy og Gåten Agnes

Anbefalte innlegg

Må si det var morsomt å se et klipp av Tore Strømøy som 15-åring, i en reportasje om ham som deltager i kappgang. 

Men også noe jeg er spørrende til.. Etter å ha fått høre om slasker som snek seg rundt på setra i snuskete hensikt, i den hensikt å gjøre tilnærmelser til den døve og språkløse Agnes, får man se et par bilder av en familie hun bor hos i to uker. 

Er nok i 3. episode, at kona (nå 90 år) fra den familien intervjues. Agnes bor der i 14 dager fordi en institusjon ikke kunne ta imot henne før om 14 dager. På et bilde fra en typisk 80-talls-stue med strietapet, sitter hele familien i sofaen. Agnes sitter der på fanget til en mann, som har armen rundt henne. Og det sitter en liten gutt oppå der igjen, på fanget til Agnes. 

Er dette vanlige omgangsformer i Trøndelagen? Rene Babel høres det ut som. Kan ikke si annet enn at det er merkelig at hun sitter på fanget til en mann, muligens familiefaren. Han holder armen rundt henne, og det ser beint fram ut til at hun har fått seg en kjæreste for en kort tid i det huset. Eller overfortolker jeg?

A. blir deretter kjørt i drosje til Oslo, der hun begynner på en skole for dem som har vært uten språk tidlig i barndommen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Budeia skrev (29 minutter siden):

Agnes sitter der på fanget til en mann, som har armen rundt henne. Og det sitter en liten gutt oppå der igjen, på fanget til Agnes. 

Er dette vanlige omgangsformer i Trøndelagen? Rene Babel høres det ut som. Kan ikke si annet enn at det er merkelig at hun sitter på fanget til en mann, muligens familiefaren. Han holder armen rundt henne, og det ser beint fram ut til at hun har fått seg en kjæreste for en kort tid i det huset. Eller overfortolker jeg?

Kan hende det bare ble sånn på bilde så at alle skulle få plass, evt så at Agnes skulle føle seg trygg, kun de på bildene vet :)

Jeg tenkte ikke noe mer over det før du gjorde meg obs på det.  Legg merke til hvem som holder hvem i hånda osv. 

Og om dette er en vanlig "omgangsform" i trøndelag? Nei.

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Duriello skrev (35 minutter siden):

Kan hende det bare ble sånn på bilde så at alle skulle få plass, evt så at Agnes skulle føle seg trygg

En som for få år siden hadde hatt traumer både på kropp og sinn etter hendelser med menn, ville vel ikke sette seg frivillig på fanget til en mann. Kona burde også insistert på at hun heller skulle sette seg på hennes fang, A. var lettvekter og ikke for tung til det. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (9 minutter siden):

En som for få år siden hadde hatt traumer både på kropp og sinn etter hendelser med menn, ville vel ikke sette seg frivillig på fanget til en mann. Kona burde også insistert på at hun heller skulle sette seg på hennes fang, A. var lettvekter og ikke for tung til det. 

Man skulle tro det, men ingen er vi like, kanskje hun stolte mer på ham en henne av en eller annen grunn? Det blir bare spekulering. Vi får sende Tore en mail å spørre. :)

Endret av Duriello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...