Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

Dr.Peedee skrev (På 12.10.2023 den 9:53 PM):

Takker!  Skal sjekke det ut :)

Emnet er ikke akkurat i tråden nå. Men mener det var du som omtalte dette. Tema; Buttkicker. Du hadde dette selv, og det funket/syncet ikke på enkelt vis opp mot ps5. Dermed hadde du en, i alle fall i min verden, en hinsides oppskrift på hvordan få det til.

For meg så det ut til å være nesten like vanskelig som å lage en respektabel middag fra Hellstrøms kokebøker.

Kikket inne på Buttkicker sine hjemmesider. Der står det ettertrykkelig at deres produkter inkl. haptic feedback skal fungere enkelt til konsoll. Har du sett infoen om dette, visste dette? Eller evt uenig med de..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sovna skrev (På 16.10.2023 den 10.29):

Emnet er ikke akkurat i tråden nå. Men mener det var du som omtalte dette. Tema; Buttkicker. Du hadde dette selv, og det funket/syncet ikke på enkelt vis opp mot ps5. Dermed hadde du en, i alle fall i min verden, en hinsides oppskrift på hvordan få det til.

For meg så det ut til å være nesten like vanskelig som å lage en respektabel middag fra Hellstrøms kokebøker.

Kikket inne på Buttkicker sine hjemmesider. Der står det ettertrykkelig at deres produkter inkl. haptic feedback skal fungere enkelt til konsoll. Har du sett infoen om dette, visste dette? Eller evt uenig med de..

Litt usikker på hva du mener. Men jeg har brukt Buttkicker i nyeste Grand Turisimo på PS5. Og kun det spillet. Og det er fordi Grand Turisimo kan sende telemetridata ut på nettverket som en PC på samme nettverk kan motta via et spesielt program, og som da styrer og sender data til buttkickeren og som lager da lager vibrasjoner og lyd som passer med hva som skjer i spillet. Så man må ha en pc med buttkicker tilkoblet - på samme nettverk med riktig program gående mens man spiller på Grand Turisimo på PS5. Ingen andre spill enn Grand Turisimo på PS5, som jeg vet om, sender data ut på nettverk om hendelser fra spillet -telemetri. Husker ikke i farta hva programmet på PCn  heter, men det er ikke Buttkicker eget program. Det funker ikke på den måten. Ikke kjørt på en stund.  
 

I teorien (og noen gjør det) kan man koble buttkicker til hvilken som helst lydkilde (inkludert konsoller) og la Buttkickeren spille av basssignalet i lyden. Men det blir veldig unøyaktig og passer ikke nødvendigvis med det som skjer. For det trenger man reelle data fra spillet via telemetri (beskrevet ovenfor). 

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (1 time siden):

Litt usikker på hva du mener. Men jeg har brukt Buttkicker i nyeste Grand Turisimo på PS5. Og kun det spillet. Og det er fordi Grand Turisimo kan sende telemetridata ut på nettverket som en PC på samme nettverk kan motta via et spesielt program, og som da styrer og sender data til buttkickeren og som lager da lager vibrasjoner og lyd som passer med hva som skjer i spillet. Så man må ha en pc med buttkicker tilkoblet - på samme nettverk med riktig program gående mens man spiller på Grand Turisimo på PS5. Ingen andre spill enn Grand Turisimo på PS5, som jeg vet om, sender data ut på nettverk om hendelser fra spillet -telemetri. Husker ikke i farta hva programmet på PCn  heter, men det er ikke Buttkicker eget program. Det funker ikke på den måten. Ikke kjørt på en stund.  
 

I teorien (og noen gjør det) kan man koble buttkicker til hvilken som helst lydkilde (inkludert konsoller) og la Buttkickeren spille av basssignalet i lyden. Men det blir veldig unøyaktig og passer ikke nødvendigvis med det som skjer. For det trenger man reelle data fra spillet via telemetri (beskrevet ovenfor). 

Ok, skjønner. Og da blir buttkicker ganske så begrenset for ytelse på konsoll vil jeg mene. Har ikke kikket på buttkickers egen oppskrift for oppkobling til konsoll enda, for den finnes faktisk. Men da bruker de sannsynligvis ikke uttrykket telemetri i det hele tatt i den infoen.

Romler heller litt i tide og utide denne greia altså. Ikke brått sikker på om de vil innrømme det imidlertid..

Lenke til kommentar
Sovna skrev (43 minutter siden):

Ok, skjønner. Og da blir buttkicker ganske så begrenset for ytelse på konsoll vil jeg mene. Har ikke kikket på buttkickers egen oppskrift for oppkobling til konsoll enda, for den finnes faktisk. Men da bruker de sannsynligvis ikke uttrykket telemetri i det hele tatt i den infoen.

Romler heller litt i tide og utide denne greia altså. Ikke brått sikker på om de vil innrømme det imidlertid..

Riktig. Ikke kjøp Buttkicker kun med tanke for konsoll… det er nå min mening. Kjøp for PC og bruk til konsollen din ved siden av evt, 

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (2 timer siden):

Riktig. Ikke kjøp Buttkicker kun med tanke for konsoll… det er nå min mening. Kjøp for PC og bruk til konsollen din ved siden av evt, 

Dette sies på hjemmesiden ang oppkobling til konsoll.. Hva mener du om det?
How do I connect ButtKicker products to a gaming console?

Download Connecting ButtKicker to a Gaming Console - Quick Start Guide 

 

Use the table below to determine what setup option will work for you:

 

connecting buttkicker to gaming console matrix

 

HDMI Audio Extractor:

These devices allow you to tap into the audio being sent via HDMI and convert them into analog for ButtKicker Amplifiers while passing the HDMI signal on to the TV/monitor. Since the audio is captured after the console, we can bypass some of the console’s limiting factors with audio output to multiple locations. Audio Extractors do come in a few different variations (HDMI v2.0, v2.0b, v2.1), research and consider the differences based on your setup (Primarily, your monitor’s capabilities).

 

audio extractor with analog outputs

Ex: You’ll want to find an extractor with analog outputs similar to this one.

 

Headphone Splitter:

Everything needed comes included with your ButtKicker kit. You can plug the headphone splitter into the controller to send audio to both your wired headset and ButtKicker Amp (Using the 3.5mm to RCA adaptor cable).  

 

Note: Older systems supported stereo headphones but did not accommodate mic output for in-game chat audio. Current BK systems include full support for mic functionality. 

 

Optical to Analog Converter:

Also called Digital to Analog converters, these run from the optical output on your TV or console to send analog audio to the ButtKicker Amplifier. For example, on the Xbox One and PS4 you can use the optical output on the back of your console.

 

Optical_to_Analog_Converter.jpg?v=164995

Ex: Pictured above is a sample Optical to Analog Converter (Note: DC 5V Power)

 

In some cases where the optical output is already being used, an Active (Externally Powered) splitter may be helpful. There are 2 main types of splitters, Active and Passive. Instead of passively dividing the signal, Active Splitters produce full output to multiple devices (Ex: Soundbars).

 

Do I need HaptiConnect?

ButtKicker® HaptiConnect® is haptic software that enhances and extends the capabilities of new and existing ButtKicker hardware. HaptiConnect is available for PC’s but not consoles. However, modern console games provide high quality sound design and audio driven ButtKicker haptics on console is engaging, immersive, and highly accurate.

 

 

Lenke til kommentar
Sovna skrev (16 timer siden):
Dette sies på hjemmesiden ang oppkobling til konsoll.. Hva mener du om det?
How do I connect ButtKicker products to a gaming console?

Download Connecting ButtKicker to a Gaming Console - Quick Start Guide 

 

Use the table below to determine what setup option will work for you:

 

connecting buttkicker to gaming console matrix

 

HDMI Audio Extractor:

These devices allow you to tap into the audio being sent via HDMI and convert them into analog for ButtKicker Amplifiers while passing the HDMI signal on to the TV/monitor. Since the audio is captured after the console, we can bypass some of the console’s limiting factors with audio output to multiple locations. Audio Extractors do come in a few different variations (HDMI v2.0, v2.0b, v2.1), research and consider the differences based on your setup (Primarily, your monitor’s capabilities).

 

audio extractor with analog outputs

Ex: You’ll want to find an extractor with analog outputs similar to this one.

 

Headphone Splitter:

Everything needed comes included with your ButtKicker kit. You can plug the headphone splitter into the controller to send audio to both your wired headset and ButtKicker Amp (Using the 3.5mm to RCA adaptor cable).  

 

Note: Older systems supported stereo headphones but did not accommodate mic output for in-game chat audio. Current BK systems include full support for mic functionality. 

 

Optical to Analog Converter:

Also called Digital to Analog converters, these run from the optical output on your TV or console to send analog audio to the ButtKicker Amplifier. For example, on the Xbox One and PS4 you can use the optical output on the back of your console.

 

Optical_to_Analog_Converter.jpg?v=164995

Ex: Pictured above is a sample Optical to Analog Converter (Note: DC 5V Power)

 

In some cases where the optical output is already being used, an Active (Externally Powered) splitter may be helpful. There are 2 main types of splitters, Active and Passive. Instead of passively dividing the signal, Active Splitters produce full output to multiple devices (Ex: Soundbars).

 

Do I need HaptiConnect?

ButtKicker® HaptiConnect® is haptic software that enhances and extends the capabilities of new and existing ButtKicker hardware. HaptiConnect is available for PC’s but not consoles. However, modern console games provide high quality sound design and audio driven ButtKicker haptics on console is engaging, immersive, and highly accurate.

 

 

Har sett det der, men ikke prøvd. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Begynner å bli bra. Skjermene er F-18 kopi, men antall knotter på skjermene gjør at de passer til både A-10C, F16, F15- foruten F18 da som er designet deres.. Kontrolleren i front er F-18 kopi. Alle brytere og knotter sitter der de skal og virker som de skal i DCS. Over den henger et "tastatur" som er A-10C kopi - som jeg senker ned foran F-18 kontrolleren i bruk, og svinger vekk når jeg ikke bruker det. Snart kommer den en F-16 kontroller der i front også, som da blir festet foran F-18 kontrolleren og fjernet når F18 skal flys. 

Stikka i midten er F-18/F15. Stikka til høyre er F-16 kopi, force sensitiv og beveger seg vedig lite slik som i virkeligheten. Gasshåndtak er A-10 kopi, men har F-16 kopi og snart en F-15 kopi også.  Panelet med landingshjul osv...er f-18 "inspirert" - ikke tro kopi da f.eks hook og kontroll for å folde vingene egentlig sitter til høyre i cockpiten. Men men.. for å gjøre det funksjonabelt så flytta de den til venstre sammen med de andre knottene - som faktisk sitter nogenlunde som de skal.

A28B7AE2-48CB-41CF-B192-4B9E4B097EB8_1_201_a.thumb.jpeg.a79e07b0f645e702098c9f1a4a5c4075.jpeg948769AB-3929-451E-BD94-1E2D2B128B90.thumb.jpeg.48b9c12b3880217f40f42135bbe682ac.jpegCB2FE476-C1D4-473D-9AF2-1C1431356A20.thumb.jpeg.3d50885c67ce8dfcc4485a2535fcf09e.jpeg

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 3.11.2023 at 1:56 PM, Dr.Peedee said:

Begynner å bli bra. Skjermene er F-18 kopi, men antall knotter på skjermene gjør at de passer til både A-10C, F16, F15- foruten F18 da som er designet deres.. Kontrolleren i front er F-18 kopi. Alle brytere og knotter sitter der de skal og virker som de skal i DCS. Over den henger et "tastatur" som er A-10C kopi - som jeg senker ned foran F-18 kontrolleren i bruk, og svinger vekk når jeg ikke bruker det. Snart kommer den en F-16 kontroller der i front også, som da blir festet foran F-18 kontrolleren og fjernet når F18 skal flys. 

Stikka i midten er F-18/F15. Stikka til høyre er F-16 kopi, force sensitiv og beveger seg vedig lite slik som i virkeligheten. Gasshåndtak er A-10 kopi, men har F-16 kopi og snart en F-15 kopi også.  Panelet med landingshjul osv...er f-18 "inspirert" - ikke tro kopi da f.eks hook og kontroll for å folde vingene egentlig sitter til høyre i cockpiten. Men men.. for å gjøre det funksjonabelt så flytta de den til venstre sammen med de andre knottene - som faktisk sitter nogenlunde som de skal.

A28B7AE2-48CB-41CF-B192-4B9E4B097EB8_1_201_a.thumb.jpeg.a79e07b0f645e702098c9f1a4a5c4075.jpeg948769AB-3929-451E-BD94-1E2D2B128B90.thumb.jpeg.48b9c12b3880217f40f42135bbe682ac.jpegCB2FE476-C1D4-473D-9AF2-1C1431356A20.thumb.jpeg.3d50885c67ce8dfcc4485a2535fcf09e.jpeg

Nå begynner det å ta av ja!

Jeg sitter å vurderer hvilken F16 ICP jeg skal ha winwing kommer jo med en straks, men blir den bedre/billigere enn det som allerede er å få?

Fant ut at etter jeg vekk fra "easy com" i DCS, ble det veldig mye ICP trykking når man drev å byttet frekvenser. Så må ha en.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Kom noen spennende pakker i posten i dag 🤓 Så lenge siden jeg bestilte de nå at jeg både hadde skiftet adresse siden da og hadde glemt av at jeg hadde de i bestilling. Er på flyttefot så blir nok noen uker før jeg får bygd de, koblet de opp og testet, men gler meg til å teste ut litt mer "entusiast" flight sticks. 

GUCv2nN.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som er interessert i fly saker.

Så kommer det 3 nye force feedback baser til joystick. 

Et market som har hvert nesten dødt i 20 år.

Moza kommer med en snart, winwing jobber med en. Og Virpil er litt lengre bak men jobber med en også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Evil-Duck said:

Egentlig litt rart at force feedback har vært så lenge borte fra joysticks, selv er det space sims jeg spiller med joysticks så der er kanskje ikke så relevant for min del der. 

Det begynte med at noen kjøpte patenten til Microsoft force feedback. Og de var sånne "patent troll" som gjorde at det ikke var mulig å bruke den billige og lette force feedback patenten.

 Denne patenten gikk ut for noen år siden, men innen da hadde kravet om bedre force feedback kommet. Etter mange år med FFB ratt som kunne knekke armene dine. Da holdt det ikke med den lille svake greia som Microsoft force feedback hadde.

Av en eller annen grunn var ikke Thrustmaster eller Logitech intrestert i å utvikle dette. Og de var vel egentlig de eneste med penger til å utvikle dette. På toppen av dette var fly sim markedet litt dødt. Du hadde FSX og IL2 i mange år som de eneste store. Men så begynte DCS og vokse, spesielt etter covid og top gun 2. Ca samtidig kom jo MSFS2020 som er i en helt annen liga enn noe annet på fly sim markedet. Og da ble fly sim hobbyen stor nok til alt folk ble mer intrestert i FFB igjen.

Når fly sim hardware produsenter ser at folk er villige til å betale $1000-2000 dollar for FFB saker til fly sims. Skjønte de at tiden var inne. Moza skal vel selge sin til ca. 500 dollar. Som er halvparten av Rhino sin som også har opp mot et års ventetid. Og ca. 1/3 av prisen på brunner sin base. Som også er langt svakere enn moza sin vil være.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lekt sim gear doctor i dag.

Mens jeg drev å øvde meg på ILS landing, oppdaget jeg at dobbern på ICPen min ikke funket. Det er en 4 way switch. Som skal sentere seg selv, men det gjorde den ikke. Som gjorde den vanskelig å bruke (se video)

 

Googeling sa at den var brukket (bare en 3d printet plastikk sak) kontaktet winwing og etter litt om og men. Fikk jeg beskjed om at den ikke tåler hard bruk og er ikke dekket av noe garanti, men jeg kunne kjøpe en ny en(med flere hundre kroner i frakt) dette var noe smålig syns jeg da jeg har lagt igjen flere tusen hos dem. Så jeg bestemte meg for å åpne den og se om den kunne limes. 

Heldigvis fant jeg en bruksanvisning for bytte av dobberen. Man trenge hele 3 forskjellige umbrako nækøer for å få den opp. Og en veldig liten tomme pipenøkkel, for å få av det little kretskort dobberen satt i. Det viste seg at den ikke var knukket, men hadde godt ut av sporet sitt. Litt fast trykk og den var i orden igjen. Denne problemstillingen hadde ikke dukket opp på Google.

Hadde jeg vist dette kunne jeg nok bare ha trykket dobberen på plass uten å åpne den. En mer teknisk anlagt person hadde sikkert bare prøvd å dytte på den før de åpna hele greia.

Men in the end. Fikk jeg den sammen og alt funker.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Mer fjøsmekk.

Det er snart 2 år siden jeg fikk MFSSB F16 stick fra Winwing. Dette er bare for F16, da den simulerer force sensing som er i den ekte F16.

I Winwing sitt software, kan du velge 2 moduser. Movement + force, force only og realistisk.

Realistisk er alt annet en realistisk, Winwing har aldri forklart hva dette skal simulere, men det er totalt uflybart, ekte F16 piloter og piloter som har brukt force sensing sticks på noen av disse Airbus flyene sier dette er umulig å bruke. 

I teorien skulle force only være best. Det er slikt den ekte er. De 5mm stikka beveger seg er der fordi pilotene syns det var ekstremt unaturlig at den ikke beveget seg, men den bevegelsen påvirker ikke flyet det er bare mengden kraft på stikka som fører til at flyet beveger seg.

Så force only burde være den beste. Problemet er at det er et lite mellomrom mellom sensorene på stikka, dette fører til en deadzone som gjør det nesten umulig å bruke. Så folk har måttet bruke movement + force. For å unngå deadzone. Men det gjør at når stikka har beveget seg de 5mm og force tar over. Er det er "hopp" som heller ikke er ideelt.

Så folk har prøvd div ting. Og folk har funnet ut at det beste er rett og slett å stappe noe i glippen mellom sensorene. Som fjerner deadzone når man bruker force only. Noen bruker 3d printet saker, Noen har funnet tynne stål saker. 

IMG_20240111_162525.thumb.jpg.a066d36326e31fef3af0f951b8c6e742.thumb.jpg.7b96d43e789ce5dab320ec6d8560e954.jpg

Pila peker på mellomrommet, jeg fant dette bildet på nettet, her ser det ut som papp mellom sensoren. Selv valgte jeg en annen billig metode. Nemlig kutte ut små remser av tynn plastikk (som man finner i batteri/lyspære pakker. Den plasten er veldig tynn. Så trengte 3 remser tykkelse og stappa de mellom de 2 sensorene og vips så er deadzone borte. Nå lære å bruke stikka på nytt. Jeg skal se om jeg finner passende metal biter for mer permanent løsning.

Rart at nesten 3 år etter denne MFSSB basen ble sluppet. At winwing ikke selv har fikset dette 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 28.8.2024 den 8:47 PM):

Har lekt sim gear doctor i dag.

Mens jeg drev å øvde meg på ILS landing, oppdaget jeg at dobbern på ICPen min ikke funket. Det er en 4 way switch. Som skal sentere seg selv, men det gjorde den ikke. Som gjorde den vanskelig å bruke (se video)

 

Googeling sa at den var brukket (bare en 3d printet plastikk sak) kontaktet winwing og etter litt om og men. Fikk jeg beskjed om at den ikke tåler hard bruk og er ikke dekket av noe garanti, men jeg kunne kjøpe en ny en(med flere hundre kroner i frakt) dette var noe smålig syns jeg da jeg har lagt igjen flere tusen hos dem. Så jeg bestemte meg for å åpne den og se om den kunne limes. 

Heldigvis fant jeg en bruksanvisning for bytte av dobberen. Man trenge hele 3 forskjellige umbrako nækøer for å få den opp. Og en veldig liten tomme pipenøkkel, for å få av det little kretskort dobberen satt i. Det viste seg at den ikke var knukket, men hadde godt ut av sporet sitt. Litt fast trykk og den var i orden igjen. Denne problemstillingen hadde ikke dukket opp på Google.

Hadde jeg vist dette kunne jeg nok bare ha trykket dobberen på plass uten å åpne den. En mer teknisk anlagt person hadde sikkert bare prøvd å dytte på den før de åpna hele greia.

Men in the end. Fikk jeg den sammen og alt funker.

Min dobber switch på WinWing ICP'n knakk for en par uker siden eller så. Har lest om flere som har fått svaret du fikk fra WinWing, at de må betale for den delen fordi WinWing mener du har brukt den for hardt, og betale for frakt også. Latterlig, dette skjer flere og flere og er en åpenbar svakhet i et ellers ok produkt. Jeg har ikke giddet kontakte de en gang ennå da jeg vet utfallet og synes kostnaden er for stor for. 

De er dårlig på kundeoppfølging. Vet ikke om det er et asiatisk/kinesisk fenomen. Pimax har faktisk skjerpet seg siste halvåret virker det som. Men WinWing virker ikke å være der akkurat. Tror Pimax har forstått at europeiske og amerikanske kunder har helt andre forhåpninger til det med åpen kommunikasjon og problemløsning. De var jo berykta etter hvert de første årene, men det virker å snu nå. Mye mer åpen kommunikasjon og det virker faktisk som de har tatt tak i ting, og ikke minst har de innrømmet at de ikke har vært gode nok på det. Winwing? Kanskje de er akkurat store nok til å ikke bry seg om oss i denne delen av verden.

Og min dobber er faktisk knekt inni der. Jeg åpna opp og sjekket. Jeg prøver å tenke ut en annen løsning. Jeg er ikke så veldig handy, faktisk tvert om, men mulig jeg får til å fikse noe selv, evt med hjelp fra en kompis med mer skills på sånt enn meg. 

Bra det ordna seg for deg, får håpe den holder en god stund til :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tenkte å prøve meg på litt sim racing igjen.

Har en helt standard TM 150T med 3 pedaler.

Er det noen anbefalinger med tanke på kurver på ratt og pedal? Tenker spesielt på gass og brems. Sist jeg spilte følte liksom det var litt lite kontroll. Nå er vel racerbiler satt opp anderledes på gass og brems en vanlige biler. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noe "innsteg" ratt/pedal løsning som anbefales for å prøve ut dette og som det senere kan bygges videre på om interessen er der enda? Spiller ikke mye lenger, men ungene har begynt å fatte interesse og jeg tenkte det kunne være gøy å bygge en rig om interessen var der. 

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvordan en definerer innsteg. 

Moza Racing R5 Racing Bundle - Steering wheel & Pedal set - PC (proshop.no) Dette er eksempelvis svært mye for pengene med direct drive og noe en kan bygge videre på uten å trenge å oppgradere basen med det første. Om det faller i smak vet jeg det finnes load cell mods for pedalsettet som følger som ikke trenger å koste veldig mye og. 

Ellers om dette blir litt for heftig for lommeboka så ville jeg sett i retning Thrustmaster T150 eller T300 på bruktmarkedet. Først nevnte har du veldig lite å bygge på så forvent å oppgrader ganske tidlig om interessen biter, sistnevnte er en solid rattbase med OK økosystem du kan bygge litt videre på, men kommer ikke i nærheten av direct drive baser som Mozaen nevnt over. 

Lenke til kommentar

Ser for meg at jeg bør vel ha direct drive om det skal være noe å ta med videre. Bruktmarkedet hadde vært fint til å teste dette, men ser ikke ofte slike til salgs der. Er det noen av direct drive som støtter playstation også eller er de stortsett til pc? Blir sikkert mest aktuelt å ha det tilkoblet PC uansett. 

Ser monza fåes i 6-9-12Nm. Hvordan er dette i praksis og hva trengs for at det skal kjennes bra ut? I tiltrekningsmoment som er eneste forholdet jeg har til dette så er jo 6Nm ingenting 😛 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...