Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 Jeg forstår det fremdeles ikke. I Norge bruker vi bare ørlite gass. Fjernvarme er kun varme fra brent søppel og litt oljefyring når det er ekstremt kaldt, det brukes ikke elkraft og ikke gass. 😳 Jeg forstår absolutt heller ikke (og aksepterer ikke) at jeg skal betale 15-20 ganger mere for strøm som min slektning litt nordover i landet betaler. 😳 Min nabo får ikke bostøtte fordi hun har ørlite for mye i buffer i banken. Når hun ikke får bostøtte, så får hun ikke strømstøtte heller. 🤪 Staten håver inn alt for mye skatter og avgifter, mange blir flådd men nektes logikk og matematikk. SV sier de skal gi bort de penga våre til de som trenger dem. Fortjener det. OK - staten "fortjener" altså mere skatteinntekter i år? Samme hvor de går, så kunne de gjort seg bedre hos meg. 😳 Det er ikke politikernes penger. 😳 Når strømregningene er betalt må jeg kanskje selge den gamle bilen, en nyre, TV'en? Feriepenga er brukt, da håper jeg skattepenga vil dekke. Dermed er alt buffer borte. 😳 Sommeren og høsten som kommer vil bli en sterkt økonomisk påminnelse om at Landets ledelse og verden er uforutsigbar, nådeløs, vilkårlig og veldig urettferdig. Samt det viktigste: at våre politikere ikke er noe å samle på. At staten er alt for grådig og at det stadig voksende og stadig dyrere byråkratiet ikke tjener oss lenger - de er blitt ustoppelige, har fått eget liv og egne mål. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 Mere jeg ikke forstår: Vi blir bedt om å spare til vår egen pensjon, men når politikerne ser at vi faktisk har noen penger å spare, så settes skatten betydelig opp fordi de mener at vi har alt for mye penger og kan betale enda mere skatt - av de pengene vi skulle spare til vår egen pensjon som staten ikke lenger har råd til å betale fordi de har tatt inn for mange i det dyre velferdssystemet vårt - det blir for mange å dele på. Altså: først tar de inn masse folk de siste 30 år som skal ha trygder og pensjoner, så sier de at det har vi egentlig ikke råd til, så sier de at vi derfor må spare selv til pensjon, og når vi gjør det så sier de at vi har for mye å spare, så øker de skattene. Så ansetter de for mange i det offentlige, og sier at vi har fått så dårlig råd fordi staten er så dyr. I stedet for å sparke halvparten, så begynner de å surre og rote med deling og sammenslåing som koster enda mere og krever enda flere årsverk. Og så sier de at vi må spare strøm fordi de har rota med det også. Vi sparer og betaler, de roter, sløser og ansetter flere i det offentlige og øker lederlønninger. Til høsten må jeg selge en nyre. Eller starte som kriminell - i konkurranse med horder av andre kriminelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå