Revenlurer Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 (endret) Hei, vurderer å kjøpe Volvo v90 CC eller Toyota Landcruiser. Vil ha en komfortabel og trygg bil med god fremkommelighet. Jeg kommer til å kjøre 95 prosent av tiden på asfalt, men de 5 siste prosentene som jeg kjører jevnlig er humpete, delvis bratt og til dels steinete. I tillegg er det til tider noe dårlig brøytet vinterstid. Har mer eller mindre bestemt meg for en av de to nevnte bilene, da jeg liker begge godt på hver sin måte, men er usikker på hvilken. Endret 7. mars 2022 av Revenlurer Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 Står ingenting om du tenker å kjøpe ny eller brukt. Uten tvil land cruiser til de siste 5% av kjøringen din. Har ikke kjørt v90 så kan ikke uttale meg om den. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 Når det kommer til off road egenskapene er det jo ikke tvil om at Land Cruiser er den beste bilen. Land Cruiser har også veldig bra kjøreegenskaper, men Volvo er nok hakket hvassere når det gjelder det punktet. Jeg hadde valgt Land Cruiser pga de siste 5 prosentene du nevner. Det er kjedelig når du står der med Volvoen og tenker du skulle valgte Toyotaen. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 Land cruiser = Traktor Ikke noe særlig å kjøre i høyere hastigheter. Men gud for en fremkommelighet og pålitelig bil. Bruktbil prisene er helt sinnsyke her. Men viser vel bare til at dette er gode biler. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 Labelle skrev (13 timer siden): Ikke noe særlig å kjøre i høyere hastigheter. Jeg har Hilux, som fint kjører i 110. Min gamle Galant var verre å kjøre i 90. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 (endret) Tror nok at Volvoen er vesentlig bedre å kjøre i tillegg er det meget god fremkommelighet og høy bakkeklarering på cross country modellen. Landcruiseren holder seg kanskje bedre i pris, men jeg ville nok gått for V90en i dette tilfellet. Endret 8. mars 2022 av Iterion Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 Ikke kjørt CC selv, men kjørt D4 AWD aut. Særdeles komfortabel bil, spesielt på langkjøring. God fjæring, støysvak, myk kasse, svært bra seter. Hvis du skal ha Land Cruiser er du vel tvunget til å gå for varebil med 2 seter, eller gå for en ganske gammel bil. Dette er mer en "traktor" type bil, mer en trekkvogn,bra for hestehenger, bilhenger, skogsveger osv. Hvis du trenger å dra tung henger er dette et godt valg. Obs på at Land Cruiser registrert i Norge etter 2014 har 30 års bruksfradrag på å sette inn bakseter gratis, mot 10 år før. Verdt å merke seg. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 kremt skrev (1 time siden): Obs på at Land Cruiser registrert i Norge etter 2014 har 30 års bruksfradrag på å sette inn bakseter gratis, mot 10 år før. Verdt å merke seg. En håpløs regel som fører til større utslipp da folk må bruke 2 biler. Jeg har Hilux fra 2015, og den vil aldri få bakseter med dagens regler. Ender nok opp med å montere setene i stua, kinostoler... 2 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 Land Cruiser 200 diesel fra 2012, 133k dyrere enn BMW ix Toyota Land Cruiser | FINN.no BMW iX xDrive 40 | FINN.no 1 1 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 Dette er to totalt forskjellige biler. Det eneste jeg ser som fordel med Landcruiser må være fremkommelighet, driftssikkerhet og evt. verditap. Volvo CC har rimelig god bakkeklaring og vil tro firehjulsdriften duger fint til det du nevner. Det er ellers en langt mer moderne bil, med langt bedre komfort, kjøreegenskaper og kvalitetsfølelse. Har derimot hørt fra en bilmekaniker på Bilia at det er litt tull med dieselmotorene, så jeg ville vurdert bensin på den. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. mars 2022 Del Skrevet 9. mars 2022 liehen skrev (42 minutter siden): så jeg ville vurdert bensin på den. Og dermed er Volvo utelukket. Bensinprisen kommer til å være høy for alltid. Lenke til kommentar
liehen Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 On 3/9/2022 at 8:34 AM, Dubious said: Og dermed er Volvo utelukket. Bensinprisen kommer til å være høy for alltid. Nå er jo dieselprisen flere steder høyere enn bensinprisen og før dette med Ukraina var det heller ikke store forskjellen. Med ca 0,2 l/mil forskjell i forbruk vet jeg hva jeg hadde valgt med de potensielle problemene som kan oppstå med diesel ift. tett EGR, dieselpartikkelfilter m.m. Lenke til kommentar
@Filosofen Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Litt av et dilemma! Selv ville jeg gått for Land Cruiser. Det er nok en mindre flashy bil sammenlignet med andre modeller i denne prisklassen, men de som vet de vet😎 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Beste valget er å velge en høy elektrisk bil. Spessielt om du bor nord for Dovre, hvor vi har lave strømpriser. Lenke til kommentar
Revenlurer Skrevet 10. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2022 (endret) Takk for svar! Med bensin- og dieselprisene som er nå har jeg vurdert en slik elektisk bil, men skeptisk til rekkevidden. Spesielt når den igjen skal selges videre om kanskje 8 år. Men mest skeptisk er jeg til alt som er nytt. I tillegg kan jeg jo nevne at jeg har kjørt V90 CC og opplever det som en veldig god og solid bil. Jeg har også kjørt en ny Toyota Hilux noen ganger, som kanskje kan sammenliknes med Landcruiser. Denne opplevdes mye mer oversiktlig enn V90 CC, og var slettes ikke verst å kjøre. Har stort sett ikke behov for noe som går raskere enn 80 km/t. Endret 10. mars 2022 av Revenlurer Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 Spørsmålet er om du klarer deg med en 2-seters varebil eller om du er beredt til å betale det en LC med hvite skilter koster. Det er jo utvilsomt en bil som holder seg godt i pris. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. mars 2022 Del Skrevet 10. mars 2022 For nyere Hilux så må du kjøpe 2.8 eller større motor. 2.4 er ubrukelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå